Dragavon Skrevet 5. mai 2005 Del Skrevet 5. mai 2005 Lurer veldig på kor lett det blir å overklokke dualcore eg. Blir det vanskeligere enn på vanlige prosessorer? Blir det sånn at den ene kjerna kan klokke bedre enn den andre? Eg regner med at begge kjernene må gå på samme klokkefrekvens, siden det er bussen som overklokkes. Dersom det er forskjell på kjernene, kan det bli sånn at den PCen blir ustabil bare når begge kjerner utnyttes 100%? Lenke til kommentar
Playmofetish Skrevet 5. mai 2005 Del Skrevet 5. mai 2005 Jeg vil regne med at den ene kjernen kan ha en lavere max-grense en den andre. Men disse vil ihvertfall bli testet sammen i par av AMD for å forsikre at de klarer den oppgitte hastigheten. Og slik er det jo med alle prosessorer. Det blir sikkert noe rom for klokking, men jeg tror effektforbruket kan øke drastisk, og GOD kjøling absolutt blir nødvendig. Lenke til kommentar
Orbo Skrevet 5. mai 2005 Del Skrevet 5. mai 2005 http://forum.overklokking.no/index.php?showtopic=408578 Står litt her, men ikke så mye Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå