Aleksweb Skrevet 5. mai 2005 Del Skrevet 5. mai 2005 Hei, noen som vet åssen jeg får slått av en annen pc i nettverket med "shutdown" ? eller vet åssen denne brukes: -d [p]:xx:yy Årsakskode for avslutningen u er brukerkoden p er koden for en planlagt avslutning xx er koden for hovedårsaken (positive heltall mindre enn 256) yy er koden for underordnede årsaker (positive heltall mindre enn 65536) Takk Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 5. mai 2005 Del Skrevet 5. mai 2005 Start -> Kjør -> Cmd -> Skriv inn kommandoen. Slike kommandoer skal bare fungére på windows 2000 og nyere. Lenke til kommentar
Aleksweb Skrevet 5. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 5. mai 2005 Start -> Kjør -> Cmd -> Skriv inn kommandoen. Vet jo det da, men det jeg vil vite er hva som skal stå på de forskjellige stedene... Lenke til kommentar
abcosv Skrevet 5. mai 2005 Del Skrevet 5. mai 2005 du trenger ikke passord eller lignende om det er et win2k-system, har testet det selv, men jeg husker ikke kommando/fremgangsmåte. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 5. mai 2005 Del Skrevet 5. mai 2005 Jeg "lukter" "prank" lang vei.. Det er vel bare å skrive shutdown /? så får du vite parametre... OK da.. Eks: shutdown -s -f -c"Ha-ha Ole er domm!" -m \\olesAMD64 .. det eneste aberet er at du må ha tilgang på den "remote computer".. admin tilgang faktisk.. og selv da holder det ikke.. Det finnes nemlig sw (f.eks. MSN) som forhindrer deg i å gjøre remote shutdown.. Lenke til kommentar
P4niX Skrevet 5. mai 2005 Del Skrevet 5. mai 2005 Det finnes jo en hel del programmer du kan gjøre dette med. Bl.a. Remote Administrator og NetBus (oppfattes som trojaner/virus av de fleste antivirus program). Lenke til kommentar
Marti Skrevet 6. mai 2005 Del Skrevet 6. mai 2005 (endret) For disse rettighetene, må du gå hit (PS: På maskinen som skal slåes av): Control Panel --> Administrive Tools --> Security Policy Her må du gå på: Local Policyes --> User Rights Assignment --> Let deg nedover til Force shutdown from a remote system. Dobbeltklikk på elementet og velg Add User or Group. Trykk på locations og velg MSHOME. Så trykker du OK. Nå skriver du navnet på PC'en din i Object ruten. Velg deretter check name, og hvis den godkjenner navnet, har du herved tilgang til å slå av denne maskinen. edit: Skrev dette på engelsk da dette var enklest for meg, så du får nesten klare deg med det . Skrev også for WinXP. Og ja det lukter prank helt bort til Sandefjord. Endret 6. mai 2005 av Marti Lenke til kommentar
Pest^N Skrevet 6. mai 2005 Del Skrevet 6. mai 2005 På linux: skriv: ssh <ipadresse> (skriv inn brukernavn og passord) shutdown -h now -------------- -h skrur av -r rebooter bare ---------------- Se... enklere på linux enn på windows. og dette går på alle linuxmaskiner! Lenke til kommentar
Aleksweb Skrevet 6. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 6. mai 2005 hehe, kan jeg skru av start sin server? Lenke til kommentar
Marti Skrevet 6. mai 2005 Del Skrevet 6. mai 2005 Hvordan hadde du tenkt til å gjøre det? Lenke til kommentar
[TA]Gunners Skrevet 6. mai 2005 Del Skrevet 6. mai 2005 start -> kjør -> cmd -> Shutdown -i Da får du muligheten til å legge til maskiner ved å skrive maskinavn og avslutte. Prøv med ditt eget navn så skal du se.. Lenke til kommentar
Aleksweb Skrevet 10. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 10. mai 2005 Hvordan hadde du tenkt til å gjøre det? Har nok ikke rettigheter til det..., en kunne jo prøvd: <?php `LinuxShutdownFunksjon`: ?> Lenke til kommentar
Marti Skrevet 10. mai 2005 Del Skrevet 10. mai 2005 Var egentlig litt ironi i det. Hvordan skulle DU (ikke ta det personlig) brukt en integrert shutdown funksjon for å slå av en av Start.no's sine servere? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå