Noaidi Skrevet 11. juli 2002 Del Skrevet 11. juli 2002 Har en radiolink linje som jeg gjerne vil dele med familien. Leverandøren skal ha 100 kr ekstra pr maskin i måneden + 1000 kr i etablering. Vurderer å kjøpe en SMC Barricade 7004AWBR ruter. Lurer på om min nettverksleverandør da vil kunne se at jeg har flere maskiner koblet på nett. Tror NAT protokollen skjuler maskinene, men er ikke sikker på hvor sikkert det er. Lenke til kommentar
Borf Skrevet 11. juli 2002 Del Skrevet 11. juli 2002 det skal vel vere ganske skikker at dei ikkje dinner ut at du har x antal maskiner kobla på Lenke til kommentar
Jimmy Pop Skrevet 11. juli 2002 Del Skrevet 11. juli 2002 Quote: Den 2002-07-11 14:32, Noaidi skrev:Tror NAT protokollen skjuler maskinene, men er ikke sikker på hvor sikkert det er. Nat er ingen protokoll. Det er bare et program som oversetter ip-adresser (Derav Network Adress Translation) og porter. Jeg tror ikke det går an å finne ut av hvor mange pc'er det er ettersom NAT'en oversetter din interne ip til nat'en sin ip. Lenke til kommentar
Instigator Skrevet 12. juli 2002 Del Skrevet 12. juli 2002 Det er akkurat det de kan. Ved å studere pakkene nermere, så kan det sees. Men hvorfor skulle de gjøre det? Du bruker kun 1 ip adresse, så alle burde vel være fornøyde. Hvis det ikke står spesifikt at du ikke kan dele linjen i husstanden, så kan du vel gjøre det? Men hvis du deler den med naboen/hele nabolaget, så blir det noe annet. Uansett, det er liten sjans for at pakkene blir sjekket (og som nevnt, det er vel kanskje ulovlig...) Lenke til kommentar
Noaidi Skrevet 12. juli 2002 Forfatter Del Skrevet 12. juli 2002 Takker for svarene. Ruter skal bestille straks finansieringen er i orden. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå