Gå til innhold

Anbefalte innlegg

det finnes sikkert en million slike tråder men

Har en P4 2.4Ghz 800FSB "Northwood", leste om en i itavisen som hadde helt lik og klokka sin til 2.9 uten problemer med den orginale vifta.. nå har jeg akkurat klokka min p2 400mhz til 496mhz så da tenkte jeg skulle prøve p4'n

men går jeg i bios eller bruker jeg ett program? på p2 var det jo bare og dytte på noen brytere på hovedkortet så ble hastigheten forandra. men hvordan gjør jeg det på p4'n? hovedkortet er ett Asus P4P800-VM

edit: gikk i biosen nå, men på "cpu configuration" så får jeg ikke forandra på noe, får bare sett "info"

Endret av Freeman84
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er ikke helt sikker.. men det skal gå ann å klokke med programmer under windows også.. Noen bruker f.eks. ett program som heter 'cpuCooL' ... Kunne jo prøvd det hvis ingen kommer med forslag på hvordan du kan klokke fra BIOSen..

Lenke til kommentar

ok.. takk.. men når jeg klokker med ett slikt program, må jeg da klokke for hver gang jeg starter opp maskina? eller er den på den hastigheten jeg setter hele tia'?

edit: prøvde cpucool nå, men fikk bare en feilmelding når jeg skulle justere hastigheten.. bare og komme med forslag på flere programmer :)

Endret av Freeman84
Lenke til kommentar
Men det enkleste er nok å gå i bios hvis du kan det ;)

ja, jeg har gått i bios.. men der står det bare info om cpu'en, som det jeg kan se, så kan jeg ikke forandre på noe der.. hovedkortet er ett Asus P4P800-VM

Lenke til kommentar
Men det enkleste er nok å gå i bios hvis du kan det  ;)

ja, jeg har gått i bios.. men der står det bare info om cpu'en, som det jeg kan se, så kan jeg ikke forandre på noe der.. hovedkortet er ett Asus P4P800-VM

På ASUS-kort tror jeg man må trykke control+F1 i BIOS for å få tilgang til overklokke-innstillingene.

Lenke til kommentar

ok takker for svar.. har nå prøvd meg litt, og 2.8 gikk fint, men ved 2.9 så restarta pc'n seg.. men på Clockgen prgrammet så står det FSB og AGP.. hva er agp til forno a? hvor langt kan jeg ta den? agp er 66.67 og pci står på 33.33

edit: control+F1 gikk ikke

Endret av Freeman84
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
Men det enkleste er nok å gå i bios hvis du kan det  ;)

På ASUS-kort tror jeg man må trykke control+F1 i BIOS for å få tilgang til overklokke-innstillingene.

jeg har et nytt asus p4p800-e deluxe kort....tusler rett inn i BIOS og klokker jeg! Kan velge overclock mode i % eller manuelt, eller orginalt!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...