G2Petter Skrevet 5. mai 2005 Del Skrevet 5. mai 2005 Hei. Jeg har en oppgave som skal leveres over helgen, som handler om Afrika: "Oppgave 4 a) Finn stoff om Zimbabwe eller en annen afrikansk stat etter andre verdenskrig. Redegjør for de økonomiske og politiske forholdene fram til frigjøringen. b) Beskriv noen konflikter i landet. c) Pek på årsaker til konfliktene, og vis noen utfordringer landet står overfor i framtiden. d) Er området du beskriver omtalt i mediene de siste ukene? Hva legger i så fall mediene vekt på?" Er det noen som har et tips til land/område jeg kan velge? Noe som kanskje ikke alle andre velger, som gjerne har en spennende men ikke så kjent historie? mvh, Petter Lenke til kommentar
Poor Leno Skrevet 5. mai 2005 Del Skrevet 5. mai 2005 (endret) Det ser jo ut som (slik du har beskrevet oppgaven) at du må skrive om Zimbabwe da Nei vent, glem det Kan du da skrive om alle land i verden eller...? Endret 5. mai 2005 av Poor Leno Lenke til kommentar
TLZ Skrevet 5. mai 2005 Del Skrevet 5. mai 2005 Google og Wikipedia er to gode nettsteder til å finne informasjon om det meste. Lenke til kommentar
G2Petter Skrevet 5. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 5. mai 2005 @Poor Leno: Finn stoff om Zimbabwe eller en annen afrikansk stat[...] @TLZ: Det er ikke få finne stoff som er noe problem når jeg kommer i gang, jeg sliter bare med å finne en stat å ha om. Lenke til kommentar
Poor Leno Skrevet 5. mai 2005 Del Skrevet 5. mai 2005 Sorry altså G2Petter Ikke så smart å styrt-lese igjennom! Men en afrikansk stat som funker fett, ville vel vært Somalia eller Sudan! Hvis Sudan er i Afrika da..... Lenke til kommentar
Jankee Skrevet 5. mai 2005 Del Skrevet 5. mai 2005 Flyttes til skole-kategorien Leksehjelp/ skoleoppgaver skal postes der. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå