_HKH_ Skrevet 5. mai 2005 Del Skrevet 5. mai 2005 Min pc: Prosessor: amd Athlon xp 2400+ 512 mb ram ti4600 128mb skjermkort abit kd7 RAID hovedkort 2 stk 120 gb harddisker M-audio delta 66 lydkort OS: Windows server 2003 Alle oppdateringer ikke noe spyware eller virus. En dag jeg satt og surfet på nett, frøs pcen. Musikken frøs også, men det fortsatte å komme lyd (ikke fin lyd, altså... ) Startet pcen på nytt, men like før bootscreenen skulle komme opp, ble skjermen grå og ingenting mer skjedde. Prøvde å starte på nytt igjen, men det samme skjedde. tok så ut alle unødvendige kort og prøvde på nytt. Ingenting. Merkelig. Prøvde live cden til ubuntu-linux. Det funket, men jeg likte det ikke. Vil ha windows. Prøver å sette rammen inn i en annen slot. funker ikke. jaja.. får installere windows på nytt igjen, da. Setup begynner å laste filer og alt ser bra ut. Helt til alle filene er lastet og teksten "setup is starting windows" kommer opp. Derfra skjer det ingenting. Prøvde flere ganger, men uten resultat. Ble lei av å prøve å løse problemet og ga faen. Brukte ibooken min i stedet. Men jeg må ha en fungerende pc. Jeg vil bruke lydkortet mitt, så jeg prøvde igjen. Jeg flyttet hard-diskene over i en annen pc, flyttet alle viktige filer fra systemdisken over til den andre og formaterte systemdisken grundig. Flyttet den så tilbake i pcen min for å se om det ga noen resultater. Nei. samme problemet. Prøvde så å koble harddiskene av raid-kontrolleren og over på den vanlige tingen. fremdeles ikke noe resultat. Jeg er helt blank, aner ikke hva som kan være problemet. Noen her som har noen ideer? Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 5. mai 2005 Del Skrevet 5. mai 2005 Du kan prøve en anne versjon av windows. Last ned ultimate boot cd og finn ut om det er noe feil med maskinen. Lenke til kommentar
_HKH_ Skrevet 5. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 5. mai 2005 har prøvd å installere server 2003, xp home og xp pro sp1. samme problemet med alt sammen. kan se om jeg får lastet ned ultimate boot cd en eller annen gang jeg sitter på en bredbåndslinje.. Lenke til kommentar
LA8464 Skrevet 7. mai 2005 Del Skrevet 7. mai 2005 partisjonstabellen er tilrotet og må rettes opp, for å sette opp ny, bruk >fdisk< i DOS ,eller sett den opp som slave eller disk2 i en annen maskin, bruk der diskbehandlingen under min datamaskin . Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå