Gå til innhold

Kan noen hjelpe med en logo

Anbefalte innlegg

Her er noe også, ikke akkurat noe mesterverk. Kan eventuelt bytte font/farge, var ikke sikker på hva jeg skulle velge.

Det var det bildet jeg tok utgangspunkt i da jeg laget den siste logoen. Den som er et par poster lenger oppe.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Lenge siden noen har postet noe på denne topic'en.. lurer på om den lever.. kunne ikke la være, måtte bare lage et lite forslag..

EDIT: Så ikke at det var flere sider.

post-215-1117101623_thumb.jpg

Endret av hoika
Lenke til kommentar
TwistING Hazards ikke Twisted Hazards ;)

Hehe, liten forskjell i betydningen der ja :!: Men logoen var kul likevel, lignet VELDIG på den jeg har nå :yes: Jeg er så å si fornøyd med den jeg har nå, eneste jeg lurer på er om jeg kanskje burde tatt bort de grå "flekkene".

Lenke til kommentar

hehe.. sorry med navnet.. de grå flekkene funker ikke. en logo må være enkel. har prøvd å illustrere hvordan du kan gjøre den enkel jeg da. enkelhet er viktig for at logoen skal egene seg godt på papir/skjerm, stor/liten og i svart-hvitt eller farger.

Lenke til kommentar

Kanskje litt OT, men hvordan lager man en logo helt fra grunnen av? Liker å jobbe i PS, men vet aldri hva jeg skal lage. Kunne tenkt meg å lage en logo men trenger litt tips. Si ifra hvis trådstarter føler at jeg ødelegger tråden. Da får jeg heller lage en egen. :)

Lenke til kommentar
Kanskje litt OT, men hvordan lager man en logo helt fra grunnen av? Liker å jobbe i PS, men vet aldri hva jeg skal lage. Kunne tenkt meg å lage en logo men trenger litt tips. Si ifra hvis trådstarter føler at jeg ødelegger tråden. Da får jeg heller lage en egen. :)

Først må du besteme deg for hvilket inntrykk du vil at de som ser logoen skal få!

F.eks en hodeskalle kan tyde på at du er en satanist eller noe sånt.

En engel tyder på at du er en mer rolig og trivelig person.

En logo bør være enkel og ikke så farge avhengig.

F.eks vis du vil ha den på en t-skjorte. Da blir det fort dyrt med mange farger.

Helst lag en enkel logo i gråtoner.

Da vil den sansynligvis passe i de fleste fargenyanser.

Det jeg mener er, hvor vanskelig er det egentli å lage noe som denne? ;)

top2.gif

Lenke til kommentar

Oppdaterte logoen igjen. Se lenger oppe. Det er sånn det endelige resultatet er blitt. Men jeg har hørt at man skal bruke et annet format på logoer. Jeg har tenkt å få den trykket på noen T-skjorter eller noe sånt.

Lenke til kommentar

Det er sikkert snakk om vektorgrafikk, men siden logoen bare skal trykkes på t-skjorter tror jeg det strengt tatt ikke er så viktig med å lage logoen på nytt i vektorgrafikkformat. Et høyoppløselig bilde av logoen burde holde, og det må være enkelt å gjennomføre i Photoshop, hvis det er det programmet du har brukt.

Lenke til kommentar

Det du da bør gjøre er å skaffe deg et vektor-program.. Du kan jo laste ned trial av Illustrator for eksempel, eller så kan du se om du finner et gratis program i fullversjon. Da kan du bruke programmet til å lage en vektor-versjon av logoen, slik at den kan skaleres til ønsket størrelse uten noen form for kvalitetstap :)

Lenke til kommentar

Men spørsmålet er om det strengt tatt er nødvendig. Formålet er jo kun til t-skjortetrykk, ikke til plakattrykking, for å si det sånn. Et høyoppløselig bilde burde da holde? Jeg trodde nå det var mulig å blåse opp et bilde uten kvalitetstap i Photoshop hvis den opprinnelige filen var i psd-format, men dette stemmer kanskje ikke? Hvis du i så fall må tegne logoen på nytt igjen, kan du jo like godt gjøre det i et vektorprogram. Problemene som oppstår nå, er jo at du må lage verket om igjen i et kanskje ukjent program, og du kan ikke legge til et hav av effekter, dersom du har gjort det tidligere. Vektorgrafikk er «enkelt».

Kort sagt, det er muligens overflødig å sende logoen i vektorformat til trykkeriet, dersom et høyoppløselig bilde holder. Dermed slipper du å fikle med å tegne logoen på nytt igjen, og å gjøre dette i et fremmed program (jo, Illustrators er jo temmelig likt Photoshops grensesnitt og funksjoner, men så er det jo andre alternativer der ute).

Spørsmålet er da om det er enklest å endre på det opprinnelige bildets kvalitet i Photoshop, fremfor å lage det på nytt i vektorformat.

Lenke til kommentar

Skalering av bitmap i Photoshop fungerer forsåvidt bra nok, men da skal det være _bra_ kvalitet på det du skalerer. Og angående effekter på vektor, så kan man faktisk få mange av de samme effektene som i Photshop i Illustrator :)

Men om man har laget logoen i vektor i Photoshop, da er det selvfølgelig ikke noe problem å skalere det, og endre til høyere oppløsning på bildet som skal til trykk, for vektor er vektor, selv om noen programmer er bedre på det enn andre ;)

Lenke til kommentar

Nå har jeg laget logoen i 1024x786 pixler, men jeg klarer ikke å lage runde fine kanter. Så hvis noen kunne hjulpet meg med det så hadde det blitt satt utrolig pris på.

Her er link til PSD filen hvis noen kunne hjulpet meg: Logo.psd

Om noen hjelper meg vennligst send den endrede psd filen til min epost adresse [email protected]

På forhånd takk.

Endret av Aisutora
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...