-¤Zen¤- Skrevet 12. mai 2005 Del Skrevet 12. mai 2005 (endret) Syns kanskje ikke det passet så bra med den virvelen på akkurat dette bilde jeg da Men nå får du se selv om du syns det er penest simpelt eller med litt mer detaljer EDIT: Så bedre ut i rett oppløsning Endret 12. mai 2005 av -¤Zen¤- Lenke til kommentar
ED209 Skrevet 12. mai 2005 Del Skrevet 12. mai 2005 (endret) Lånte ideen din Zen og lagde en litt annen versjon. Stjal teksten din og siden jeg syntes den passet bra. Edit: Fen, glømte å legge til bilde. Endret 12. mai 2005 av ED209 Lenke til kommentar
Aisutora Skrevet 12. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 12. mai 2005 (endret) Det var akkurat noe slikt jeg tenkte på. Kunne du lagt ut psd filen slik at jeg kan fått den? Eller eventuelt sende den til meg på mail. Adressen min er [email protected] Men du -¤Zen¤-, jeg lurer fremdeles på hvilken font du har brukt? Hvilken er det? Endret 12. mai 2005 av Aisutora Lenke til kommentar
ED209 Skrevet 13. mai 2005 Del Skrevet 13. mai 2005 Beklager, men jeg lagra kun som jpg etter at jeg var ferdig. Lukka PS uten å lagre psd fila. Er ikke så vanskelig å lage, bare pass på å bruke mye layers. Lenke til kommentar
-¤Zen¤- Skrevet 13. mai 2005 Del Skrevet 13. mai 2005 (endret) Bare 3-4 layes det der da Værre når du arbeider lenge og nermer deg 20 layers med idiotiske navn EDIT: Sendte deg foresten en mail med noen bilder Aisutora si ifra hvis du ikke fikk dem. Endret 13. mai 2005 av -¤Zen¤- Lenke til kommentar
ED209 Skrevet 13. mai 2005 Del Skrevet 13. mai 2005 Bare 3-4 layes det der da Værre når du arbeider lenge og nermer deg 20 layers med idiotiske navn Brukte 6. Lenke til kommentar
-¤Zen¤- Skrevet 13. mai 2005 Del Skrevet 13. mai 2005 (endret) Bare 3-4 layes det der da Værre når du arbeider lenge og nermer deg 20 layers med idiotiske navn Brukte 6. Hvorfor så mange? 1. Hvit bakgrund (Kan kombineres med Virvelen) 2. Virvel 3. Hazard tegnet 4. Tekst Aisutora: Når du lager en logo så tenk på det at den skal helst være så simpel at den nesten kunne vert tegnet med en grå blyant og litt fantasi, men samtidig så fin at den serut som du har betalt et design firma for den. Eksempel da: Telenor logoen (simpel som f...), Hardware.no logoen, Opera, WINDOWS, nVidia +++ Felles er at de er simple og at de fleste med litt erfaring kunne klart det. Bildet som jeg leggerved er logoen til et LAN vor jeg er en av de hovedansvarlige. Hvem laga logoen? meg... Simpelt, ser bra ut, lanet kaller seg CyberCompleX (ser vi antydning til CX?) Endret 13. mai 2005 av -¤Zen¤- Lenke til kommentar
ED209 Skrevet 13. mai 2005 Del Skrevet 13. mai 2005 Hvorfor så mange?1. Hvit bakgrund (Kan kombineres med Virvelen) 2. Virvel 3. Hazard tegnet 4. Tekst Biohazard symbolet lagde jeg fra grunnen av. Lagde først en halvmåne, cut, duplicate 3 ganger, vri 2 av dem slik at de passer, nytt layer, lager sirkel i midten og til slutt merge. DA har jeg 4 layer, mao 6 layer. Hvit bakgrunn - 1 Layer Biahazard - 1 Layer (var 4) Virvel - 1 Layer Text - Copy/Paste inn i hvit bakgrunn = 6 Layers. Lenke til kommentar
Aisutora Skrevet 13. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 13. mai 2005 (endret) Sendte deg foresten en mail med noen bilder Aisutora si ifra hvis du ikke fikk dem. *Sier fra* Jess, jeg fikk dem. Likte det 3D bildet, det var litt fett, men jeg skal ha blå logo, så jeg skiftet farge på den. Bra endret den med Color Balance. Takk for fonten, den er så fet. Tusen takk for all hjelpen jeg har fått av deg. Brukte du photoshop når du laget den logoen eller brukte du et annet program? ED209 Brukte du Smudge Tool for å lage virvelen eller gjorde du noe annet? Har skjønt at en logo skal se litt enkel ut, men i tricke sammenheng der skal det være en logo som legges merke til, en som blir husket. Har planer om å lage T-skjorter med den logoen på. Pluss nettadressen med hvit skrift på ryggen. Endret 13. mai 2005 av Aisutora Lenke til kommentar
ED209 Skrevet 13. mai 2005 Del Skrevet 13. mai 2005 Lag først en hvit bakgrunn. Add Layer og Fill den sort. Filter>Render>Clouds Ctrl+L - Skriv inn: 170 - 9,99 - 255 Filter>Distort>Twirl (prøv deg fram. jeg prøver nå 470 og det ser bra ut) Velg Magic Eraser Tool og fjern så masse sort som mulig til du er fornøyd. Image>Adj.>Color Balance - Legg inn disse verdiene: Shadows: -20, 0, 20 Midtones: -22, 0, 0 Highlights: -11, 0, 9 Gå over med Blurbrush for å fjerne evt. "hakkete" kanter. Til slutt velger du vanlig Erase tool og fjern unødige "dotter" langs kantene. Ferdig. Lenke til kommentar
Aisutora Skrevet 13. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 13. mai 2005 Takker, skal prøve når jeg får tid. Har litt å gjøre nå så jeg tar det litt senere. Takk for den litte tutten Lenke til kommentar
ED209 Skrevet 13. mai 2005 Del Skrevet 13. mai 2005 OJOJOJ!!! Glemte noe i den tutten!!! Lag først en hvit bakgrunn. Add Layer og Fill den sort. Filter>Render>Clouds Ctrl+L - Skriv inn: 170 - 9,99 - 255 Filter>Distort>Twirl (prøv deg fram. jeg prøver nå 470 og det ser bra ut) Filter>Sketch>Crome (Juster til du syns det ser bra ut) Velg Magic Eraser Tool og fjern så masse sort som mulig til du er fornøyd. Image>Adj.>Color Balance - Legg inn disse verdiene: Shadows: -20, 0, 20 Midtones: -22, 0, 0 Highlights: -11, 0, 9 Gå over med Blurbrush for å fjerne evt. "hakkete" kanter. Til slutt velger du vanlig Erase tool og fjern unødige "dotter" langs kantene. Lenke til kommentar
-¤Zen¤- Skrevet 13. mai 2005 Del Skrevet 13. mai 2005 (endret) Eller du gjør det den enkle måten. 1. lag et mønster (gress strå eller noe sånt) 2. Filters > disort > Twirl Trengs ikke > 3. eventuelt noen filtre for å pynte litt 4. Ctrl + U > Colorize Toxic tegnet i seg selv trenger jo bare 1 layer da. Blir jo bare vanskelig å få lagt på Blending effekter når du har så mange. Jeg brukte 3D studio MAX med MentalRay Hidenwires render for toxic tegnet. Så laget jeg virvelen og la på tekst i Photoshop Grunnen til at logoen skal være enkel er jo blant anet at det er enkelt å få den på t-skjorter og lignende. Har du en detalje og fargerik logo så blir det mer å betale for trykket. Og med en veldig simpel logo så er det ikke så nøye med farge kombinasjonene. f.eks en bra logo skal kunne passe inn i både rosa og mørke blå Endret 13. mai 2005 av -¤Zen¤- Lenke til kommentar
Aisutora Skrevet 14. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 14. mai 2005 Nå har jeg prøvd meg litt frem og er kommet frem til en logo som jeg selv er rimelig fornøyd med. Jeg har brukt den i headeren på et forum. Dere kan jo se hvordan logoen ble her: Lenke til kommentar
ingveh Skrevet 15. mai 2005 Del Skrevet 15. mai 2005 Synes logoen faller litt bort i forhold til bildet, ville prøvd å "dempe" bildet litt Lenke til kommentar
RuZleBIFf Skrevet 15. mai 2005 Del Skrevet 15. mai 2005 ikke så lite opacity på logoen! så kan den godt være litt større! Lenke til kommentar
RuZleBIFf Skrevet 17. mai 2005 Del Skrevet 17. mai 2005 Aisutora: har du oppdatert det bildet eller er jeg helt totalt fjern?? Lenke til kommentar
Aisutora Skrevet 17. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 17. mai 2005 Hehe, JA du er helt fjern :!: Neida, jeg har oppdatert bildet. Ble det bedre slik det er nå? Satt opp Opacitien og dekket litt mer over "hullene" som tidligere var i hazard merket slik at jeg fikk et litt kult mønster istedet. Jeg er fornøyd. Lenke til kommentar
Pilot_ Skrevet 17. mai 2005 Del Skrevet 17. mai 2005 Her er noe også, ikke akkurat noe mesterverk. Kan eventuelt bytte font/farge, var ikke sikker på hva jeg skulle velge. Lenke til kommentar
-¤Zen¤- Skrevet 17. mai 2005 Del Skrevet 17. mai 2005 Det svarte burde vert Transparent Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå