GeKVe Skrevet 5. mai 2005 Del Skrevet 5. mai 2005 Sitter med en smester-oppgave (3d-design) & jobber ræva av meg...plutselig skjer dette: (er det noen som kan hjelpe meg å riste det i gang innen mandag? ..hvis ikke blir kortet levert inn til leverandør) Skjermkortet har fungert som normalt i nesten 3 uker. Plutselig ble bare skjermbildet på den sekundære skjermen svart. Skjermen er "på", men får tydeligvis ikke signaler om hva den skal vise. -Jeg prøvde først å endre nView-innstillinger, til ingen nytte. -Jeg byttet om på de 2 skjermkabelene, og fikk samme resultat (bare snudd) ...derfor var det trolig selve skjermkortet eller driveren var er noe galt med, siden jeg heller ikke hadde gjort noen endringer i BIOS eller installert ny programvare på en god stund. -Deretter prøvde jeg å starte maskina med det andre operativsystemet på maskina, men også her var skjermbildet svart. -Jeg prøvde deretter å oppdatere nVidia driveren & skjermdrivere - Ingen forandring. -Til slutt åpnet jeg pc'en og tok ut skjermkortet. Da merket jeg at nest bakerste "pin" på den delen som stikkes i "pci-e" porten ser ut til å mangle litt "kontakt-flate". Jeg vet med meg selv att jeg har tatt ALLE forhåndsregler og installert skjermkortet kortet riktig i hovedkortet, med stor forsiktighet. ..med andre ord har nok dette vert feilvare allerede fra produsent. -Den eneste "standard-testen" jeg ikke har fått utført er å prøve skjermkortet i en annen maskin, fordi jeg bare har tilgang til maskiner med AGP tilkobling. Skulle dere komme fram til noe annet vil jeg svært gjerne høre hva som har gått galt, men ut fra alt jeg vet er dette det beste jeg får resonert frem. (NB! "Adobe Type Manager" er ikke installert på denne maskinen ...dette programmet kan skape problemer ved bruke av flere skjermer) Please svar fort folkens, hvis dere har NOEN ide om hva jeg kan gjøre (er helt j*lig å jobbe på bare en skjerm) Lenke til kommentar
mushi Skrevet 5. mai 2005 Del Skrevet 5. mai 2005 kan virke som om den ene dvi utgangen er ødelagt. er ikke sikker men. Lenke til kommentar
TAS Skrevet 5. mai 2005 Del Skrevet 5. mai 2005 (endret) Hvis du har muligheten til å bruke vga utgangen på skjermen som er svart ville jeg prøvd det(men jeg regner med att du har dobbel dvi på skjermkortet).kan å hende att dvi utgangen på skjermkortet er gått.Leste att du har snudd på ledningene til skjermen,men du snudde på ledningen på skjermkortet?Håper det ordner seg.Good Luck. Edit:glemte en ting.Velkommen til Forumet. Endret 5. mai 2005 av TAS Lenke til kommentar
GeKVe Skrevet 5. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 5. mai 2005 takker! kortet har 2xDVI. jeg kjører 2x19" LCD med vga->dvi adapter på begge. Det jeg mente med att jeg bytta om på kablene var att jeg bytta port i skjermkortet (for å sjekke att begge skjermene funka som de skulle.) ...jeg tror også att det er den andre DVI-porten som er ødelagt Takk for svar! Lenke til kommentar
GeKVe Skrevet 6. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 6. mai 2005 ...detta ser svart ut for min del! Lenke til kommentar
CrazyD Skrevet 6. mai 2005 Del Skrevet 6. mai 2005 ...detta ser svart ut for min del! ihvertfall på den ene skjermen Må jo være utgangen på kortet siden det funket og så plutselig svartnet og skjermen funker på andre utgangen Lenke til kommentar
GeKVe Skrevet 26. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 26. juni 2005 Uff! ...nå har jeg hatt skjermkortet inne på "rep", men fikk det tilbake med en melding om at "kortet fungerer som det skal" Har forsøkt fullstendig "av-partisjonering", slatting av Master Boot Record, og flashing av bios, før jeg flasha inn nyeste bios & re-installerte slik alt var, orginalt. ...allikevel...fortsatt bare 1 skjerm! HJELP!!! ANYONE!!! ...sender hele shuttle'n på rep om 14 dager! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå