Gå til innhold

Usakelige søppelposter, hvorfor ikke ?


Anbefalte innlegg

Edit: Vel fant ingen annen mulig kategori og poste dette, så jeg reposter her. Dette fordi det virkelig var morsomt både og lese og delta i sånne tråder. Beklager at jeg tok det under cpu kategorien.

 

----------------------------------------------------------

 

Sitter og kjeder meg, og ingen spennende krangler å lese på lang tid, eneste er jo mac vs pc på itavisen.no, der kan de jo krangle så useriøst som bare det. Savner gode tøvete diskusjoner som

 

-AMD vs Intel -

- ATI vs Nvidea

- MAC vs PS -

- usakelige netshopdiskusjon -

- OSV -

 

MED MASSE USAKELIGE OG MORSOMME INNLEGG thumbup.gif :w00t:

 

Tråden blir jo stengt straks det blir mosomt, kunne det da ikke vært en tråd eller 10 som fikk lov til å gå, slik at alle fikk frem sine usakelig meninger, inklusive meg, uten at de blir stengt.

 

Edit: Kunne gjerne være merket , helseskadlig, søppel og ikke for sarte personer

Endret av Osse
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

neh, de diskuterer jo bare alle innelegga om mac vs ps, dvs artiklene som redaskjon skriver, fin underholdning er det, men jeg synes nå gjengen her på hw.no var bedre før i tiden. Kun få sleivspark mellom de virkelig store kriger, hehe :p - Amatørmessige if orhold til de beste kverulanter som vi heldigvis har her, som desverre har fådd 95% knebling, vel et og annet forsiktig sleivspark kommer jo nå og da, heldigvis. Blir jo litt lei av å se bare "spill PC til x antall kroner"

Endret av Osse
Lenke til kommentar

Kanskje vi har en målsetning om at dette forumet skal være en kunnskapsplass, og ikke en lekeplass for folk med for mye fritid og destruktive vaner?

 

Neida, helt seriøst, så tror jeg aldri at jeg har kommet over en intel/amd, nvidia/ati, etc-diskusjon som ikke har endt opp emd drittslenging og personhets. Det virker som om slike diskusjoner tiltrekker seg dustemikler som ikke klarer å skille sak og person. Da er det ikke gøy lenger - i alle fall ikke for oss som prøver å få dette til å være et trivelig sted hvor folk kan ha skikkelige og konstruktive diskusjoner og få god hjelp til problemer.

 

Personlig har jeg ikke noe imot en skikkelig usakelig diskusjon hvor folk kommer med intelligente innstikk som er helt på jordet. Det er ofte gøy en god stund, men dessverre viser det seg gang på gang at folk ikke klarer å holde seg på den berømmelige matta, og da blir det så lite gøy at vi foretrekker å la forumene til vg og itavisen ta seg av slike saker.

 

Til slutt; kategorien Tilbakemeldinger til hardware.no er for tilbakemeldinger om den redaksjonelle delen av hardware.no. For forumrelaterte ting har vi kategorien Tilbakemeldinger omg forumet :)

Lenke til kommentar

Pokkern, feil kategori igjen.

 

Joda Enden, Personhets har aldrig vært morsomt, og i slike tilfeller bør det både gis kaktuser , advarsler osv. Men innrøm nå at underholdningsverdien blir mye borte når en bare skal være seriøs hele tiden.

 

Anngående kategori, så er jo dette et forslag til forbedring av dette nettstedet

 

;)

Endret av Osse
Lenke til kommentar

Og så lenge drittkastingen foregår mot merker o.l. er det da ikke noe galt i det, iallefall ikke sålenge det er postet i en åpenbar "seriøs" krangel, som er merket. Men peronhets, det er en tapers argumentasjon.

Endret av Osse
Lenke til kommentar

QUOTE (Osse @ 05/05/2005 : 18:08)
Joda Enden, Personhets har aldrig vært morsomt, og i slike tilfeller bør det både gis kaktuser , advarsler osv. Men innrøm nå at underholdningsverdien blir mye borte når en bare skal være seriøs hele tiden.

Jo, det kan være kjedelig til tider, men da spør jeg meg selv følgende spørsmål: "Er egentlig forumet her for å underholde meg med idioti eller for å gi meg svar på ting jeg lurer på?" Svaret er alltid det siste gitt :)

 

Jeg innrømmer gjerne at ting er litt mer festelige når to dyktige personer krangler litt, men her på forumet får de aldri være i fred med mindre de driver åpen krig, som ikke er gøy (de fleste skjønner sikkert hvem jeg tenker på ;) ). Det kommer alltid en fjott inn og ødelegger, eller tempeaturen blir for høy og noen mister hodet. Slik er det bare, og da er det like greit å stoppe det før det er for sent :)

Lenke til kommentar

Enden, utfra et økonomisk perspektiv, burde jo det være bra for hw at v"vi" stikker innom her meget ofte, da trengs det friske ting, blir jo ikke det samme dersom det er nok å stikke innom hw en gang for dagen for å få med seg det som skjer.

 

Var det ikke et gammelt ordtak som gikk noe slikt som "gi folket brød og sirkus om du skal holde på deres støtte"

 

og for de som ikke skjønte det, brød i dette tilfellet er selvsagt grunnpilaren i hw, kunnskap som representer brødet. Det er jo bare det at sirkuset er nesten helt fraværende i forhold til før i "gamle" dager........

 

Og Enden, vet godt noen av hvem dem du mener, har heldigvis funne ut i hvile tråder de sender sleivspark til hverandre, hehe, leter jo med lys og lykter for og ikke gå glipp av de.

Endret av Osse
Lenke til kommentar

QUOTE (Osse @ 05/05/2005 : 18:42)
Enden, utfra et økonomisk perspektiv, burde jo det være bra for hw at v"vi" stikker innom her meget ofte, da trengs det friske ting, blir jo ikke det samme dersom det er nok å stikke innom hw en gang for dagen for å få med seg det som skjer.

Joa, men så har du problemet som oppstår dersom de seriøse brukerne her begynner å oppfatte forumet som på linje med de tidligere nevnte. Jeg tror det i like stor grad bidrar til flukt herfra. Tror nok at en balansegang er nøkkelen jeg.

 

Uansett bryr det økonomiske aspektet av forumet meg midt på ryggen. Vet ikke hvor mye reklame som faktisk genereres av forumet, men det er vel flere reklamefrie skins, så jeg vil ikke se bort fra at det er relativt beskjedne summer det er snakk om for de som teller penger. Jeg er mest opptatt av at miljøet her er fint :)

Lenke til kommentar

Er det noko reklame i forumet då?

Den øverste feltet i hw-skinnet går jo berre til hovudsida.

 

Dermed så er jo forumet reklamefritt og generer ingen penger, men forsatt er gratis.

Altså betaler rekalmen på forsida til sitene for forumet, og ikkje forumet som betaler for drifta av hw-nettverket.

Lenke til kommentar

Har jo kategoren søppel?

 

Hvis ikke det vil bli fylt det med slike diskusjoner.

Hva med å lage en egen kategori i Off-Topic som heter "Usakelige hw-diskusjoner"? Der mildt sagt alt er lov. Posting på eget ansvar :) De som ikke vil ha noe personhetsing/drittkasting etter seg trenger jo ikke poste i det forumet, og de som vil holde seg seriøse trenger ikke besøke det. Ville fått unna en del poster som den trådstarter her har laget.

 

 

Bare et forslag :)

Endret av ace_ventuora
Lenke til kommentar

QUOTE
oa, men så har du problemet som oppstår dersom de seriøse brukerne her begynner å oppfatte forumet som på linje med de tidligere nevnte. Jeg tror det i like stor grad bidrar til flukt herfra. Tror nok at en balansegang er nøkkelen jeg.

 

Helt klart, balansegang er alfa omega. Og jeg vil selvsagt ikke at det skal bli for mye sirkus

en balansegang på 80% brød og 20% sirkus sån cirka.....

 

 

Når det gjelder inntekter fra forumet så er de helt sikkert ikke store, men forumet er forumet garantert forsinnende lite, men det er en av de delene som drar folk til nettstedet HW.no, i stor grad kan du kalle det trekkplastret som skaper "mersalg"

Lenke til kommentar

Synes Ace sitt forslag er meget bra, slik får Dere jo i pose og sekk, og vi som liker litt sirkus en gang i blant kan jo ferdes på de mørke stier, vel iallefall er det et utgangspunt for en ide

 

sjenialt ACE,

 

PS fikk bilde av deg som the real ace ventura på netthinnen, bare litt mer leppesleng så har du den :p

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...