Gå til innhold

Anbefaling av Tegnebrett

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ja, Wacom. Og så er det bare prisen det kommer an på. De fleste ser dog ikke ut til å like for store brett til tegning.

Graphire 3 er helt grei, hvis du ikke vil ut med så alt for mye penger.. ~1000,- for A6 og ~2000,- for A5..

Lenke til kommentar

Jeg bruker Wacom Volito tegnebrett, og er strålende fornøyd med det. Det er et bra alternativ vist du bare ska bruke det til ''fritids-tegning''. Prisen ligger på rundt 500kr på diverse nettbutikker.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Har Graphire 3 selv (A6), og er veldig fornøyd med brettet. Har veldig høy oppløsning (slik at man kan bruke musa som følger med brettet om man vil), og presis trykkfølsomhet. 900 kroner tror jeg jeg betalte for brettet, og etter min mening er det bedre å hive inn de 400 ekstra kronene for et skikkelig brett enn å kjøpe et mer labert et. :)

Edit: http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=120883&cks=PRL er det brettet jeg har.

Endret av Lokaltog
Lenke til kommentar
900 kroner tror jeg jeg betalte for brettet, og etter min mening er det bedre å hive inn de 400 ekstra kronene for et skikkelig brett enn å kjøpe et mer labert et. :)

Det tror jeg så gjerne på. Jeg støtter Lokaltogs uttalelse etter å ha brukt mitt Volito-tegnebrett en stund (helt til manglene tok livet av min lyst til å bruke det (i ettertid tok det livet at tegnebrettets funksjonalitet også)).

Lenke til kommentar

Da har jeg fått meg mitt Graphire 3, A6. fått testet deet ut i halve dag bare, men det begynner og gro på meg. :)

var ekstremt vrient til og begynne med, mye verre en jeg hadde trodd. men dette bare fordi det var så uvant iforhold til vanlig mus.

et annet stort minus var at det ikke er driverstøtte for windows x64 enda, men beta drivere skal slippes nå i mai heldigvis. brettet funker, men jeg får ikke utnyttet alle mulighetene som trykkfølsomhet og vinkel osv. så har for det meste brukt det bare som vanlig pekeredskap til surfing osv.

bare etter noen timers bruk idag merker jeg stor fremgang, nå begynner det nesten føles naturlig. og det blir sikkert enda bedre uteover uka! det største problemet mitt har vært klikking ettersom jeg ofte rører penna litt til siden når jeg skal sette den ned. men det er bare vanesak. :)

merker at A6 er litt i minste laget, men det funker bra. ble kanskje mye negativt men alt i alt er jeg faktisk veldig fornøyd, og bedre blir det når jeg får ordentlige drivere!

kjenner allerede jeg begynner få lyst på et Intuos 3, A4! :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...