Gå til innhold

Problemer med tv-ut (plutselig svart-hvitt)


Anbefalte innlegg

La inn windows på nytt her om dagen, skulle koble pcen på tven og da var det svart/hvitt. hadde kobla den på tven dagen før og da funka det. la inn samme driver til skjermkortet som jeg hadde og har testet med en annen også.

noen tips?

 

har et asus geforce 6800nu, bruker en bra kabel (kosta 300spenn( og har også prøvd den gamle jeg hadde. kablen går fra s-video til scart. Kjedelig å se på film i svart/hvitt! :mad:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hehe...helt standard problem med nVidia & Tv-ut...

->velg enhets-intillnger på tv'n din i "nView" menyen

-->Avansert

---> der du kan velge hvilken utgang du bruker må du velge "single analog" (eller noe i den dur) i stedet for "s-video"

 

Grunnen til att dette skjer er at pc'n din registrer s-video kabelen & rekner med att den er plugga rett i tv'en eller VCR/DVD'n din, mens tv'n trenger å få analoge signaler (scart eller phono plug)

 

Rekner med att dette burde løse problemet!?

GL HF! =D

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
Hehe...helt standard problem med nVidia & Tv-ut...

->velg enhets-intillnger på tv'n din i "nView" menyen

-->Avansert

---> der du kan velge hvilken utgang du bruker må du velge "single analog" (eller noe i den dur) i stedet for "s-video"

 

Grunnen til att dette skjer er at pc'n din registrer s-video kabelen & rekner med att den er plugga rett i tv'en eller VCR/DVD'n din, mens tv'n trenger å få analoge signaler (scart eller phono plug)

 

Rekner med att dette burde løse problemet!?

GL HF! =D

Tusen takk! Jeg fikk det samme problemet i sist uke, men dette fikset det :thumbup:

Lenke til kommentar

Jeg har samme problem med mitt Radeon X800SE, får svart-hvitt på tv.. Kabelen er helt ny (selfølgelig kan det fortsatt hende det er den som er ødelagt, men burde ikke være det..), og jeg har sjekka avanserte options på skjermen/skjermkort, står det at tv er kopla til med s-video! stemmer jo forsåvidt, men etter hva jeg har lest her, kan det være derfor.. Men jeg finner ikke noe mulighet til å forandre dette slik som nvidia da har.. noen tips/løsning? Kabelen er en s-video+lyd inn i pc, og scart til tv.. ikke noe s-video inn i en løs scart kontakt, om dette skulle ha noe å si....

Setter pris på alle svar :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...