Gå til innhold

Definisjon på "ghosting"

Anbefalte innlegg

Jeg vet rett og slett ikke hva "ghosting" betyr, siden jeg har CRT-skjerm, og jeg har heller ikke funnet en adekvat definisjon av det. Derfor lurer jeg på om det betyr A eller B, eller evt. noe annet:

A. At objektene får "streker" (eller mange bilder) etter seg som minner om fotografier for eksempel av racerbiler i stor fart.

B. At hele bildet henger igjen, slik at når man spiller, risikerer man at man først beveger musa, deretter kommer bildet etter, men uten disse strekene.

B er noe jeg har erfart enkelte ganger ved spilling, ved for høy kvalitet på grafikkinnstillingene (og kanskje særlig ved bruk av "mouse smoothing", men jeg er ikke sikker). Og så vidt jeg er i stand til å forstå, er B langt mer fatalt enn A, ved f.eks. FPS-spill.

CRT-skjermen min ble forresten ødelagt i dag, etter seks år, og nå tenker jeg på å kjøpe BenQ FP937s+. Jeg blir ikke klok av brukererfaringene, siden folk tydeligvis ikke kan bli enige om det er eller ikke er "ghosting" eller om det er et problem eller ikke at det er "ghosting". Noen 20" Dell (som den eminente skjerm-ekspert Øyvind Dahle anbefaler for tiden) har jeg ikke råd til. Men jeg vil ha den beste kombinasjon av bildekvalitet og hurtighet man kan få til under 3000,-. 17" eller 19" alt ettersom. Noen gode råd?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-p4PIYwb6

Det kan minne om f.eks lysene etter bilen din i NFSU2 hvis du har spilt det. :p (tror jeg)

Lenke til kommentar

Takker, det var omtrent det jeg forestilte meg. Men hva med den andre delen av spørsmålet. Jeg vakler mellom Nec 1770NX og BenQ FP937s+...

Edit: det er først nå jeg ser at BenQ FP937s+ koster over 3000,-, det var bare demobrukte og modeller med pikselfeil som var oppført til under 3000,-. Hm.

Endret av bureaucrator
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...