Gå til innhold

hvordan blir framtidens musikk?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tror nok nye typer musikk kan utvikle seg (hvor mange på 50 tallet så for seg rap/tekno, osv?) Uansett tror jeg at med alle hardbarka metal fanatikere rundt om kring vil metal leve lenge det og. Det kommer iallefall ikke til å dø så lenge vi fortsetter å høre på det ;)

Idol for band tror jeg kunne blitt litt morsomt, da jeg vet det er mange talentfulle ungdomsband der ute. Mye mer spennende enn en og annen ekkel fløtepus som kvalmer seg inn i beste sendetid.

Lenke til kommentar

Jeg ser for meg at posisjonene til de store plateselskapene daler, og antallet uavhengige plateselskaper øker. Derfor får man mer mangfold av mindre kjente artister, og dermed mulighet til å høre på den musikken man liker best.

Jeg tror musikk solgt på internett kommer til å bli avgjørende for hva som skjer, og jeg gleder meg til å få tak i spennende musikk fra hele verden på en lettere måte. Dette kan vel også resultere i at man får en større blanding av etnisk elektronika, eller folke-metal fra russland, eller mye annen musikk som for oss i dag kan virke absurd...

Jeg gleder meg i hvertfall!

Lenke til kommentar

Tror at det etterhvert vil bli brukt mer datasimulert akustikk, "akustiske" lyder ingen har hørt maken til før :D . Nå for tida virker det som om det er mye mixing av samplede lyder (fra akustiske instrumenter og annet), med diverse effekter lagt på. Håper dette utvider seg enda mer, at man begynner å lage helt nye former for sound som ikke bare baserer seg på noe man har tatt opp med mikrofon, men som også inneholder helt ny lyd. (Dette er kanskje i forandring allerede?).

Skulle likt å hørt en film hvor ikke alle lydene var laget av et lydteam med mikrofoner tytende ut øra. :tease: Begynner å bli jævlig lei av at alle monstre og udyr i alle filmer høres ut som en blanding av enten okser, katter, aper etc... Et romvesen som høres ut som en fresende katt er ikke skummelt (sett Alien(s)?)

Når man kan lage kule og spennende 3D-scener med riktig software og hardware, og et godt sett med ferdigheter, uten å bruke alt mulig scanna og fotografert materiale, så må det vel gå an å gjøre det samme med lyd? Tegne lyd? eller modellere? En utvikling på dette området ville helt garantert hatt stor innvirkning på samtidsmusikken. (tror jeg, da :p )

Lenke til kommentar

jeg tror det vil bli musikk som kan være litt mer brutal....ekstrem metall sjangern vil bli enda mørkere å hardere...

Ellers tror jeg Pcen vil ta overhånd desverre og at det blir mer og mer rap og R&B...

Lenke til kommentar

Det geniale bandet Porcupine Tree har faktisk en sang om akkuratt dette. Sangen heter The Sound Of Muzak. Med andre ord sier sangen at Muzak kommer til å være framtidens musikk. Syns faktisk det høres realistisk ut. Sier som porcupine tree: One of the wonders of the world is going down :(. Her følger teksten:

Porcupine Tree - The Sound Of Muzak

Hear the sound of music

Drifting in the aisles

Elevator prozac

Stretching on for miles

The music of the future

Will not entertain

It's only meant to repress

And neutralise your brain

Soul gets squeezed out

Edges get blunt

Demographic

Gives what you want

Now the sound of music

Comes in silver pills

Engineered to suit you

Building cheaper thrills

The music of rebellion

Makes you wanna rage

But it's made by millionaires

Who are nearly twice your age

One of the wonders of the world is going down

It's going down I know

It's one of the blunders of the world that no-one cares

No-one cares enough

Endret av OterOter
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...