Gå til innhold

Hvorfor lages ikke 5,25" HDD lenger?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Poenget med BF-diskene i sin tid, var at de brukte forrige generasjons teknologi.

Diskene var ikke større enn sine 3.5" brødre, de var bare billigere.

Diskene i dag er så billige allikevel, at det trolig hadde blitt for dyrt å produsere 5.25" disker. Da med tanke på materialforbruk osv... :w00t:

Lenke til kommentar
Likte ideen til Folo. Er det nå jeg skal gå til USA og ta patent på ideen?

Hehe. Husk også å ta patent på Folo´s evne til å komme med idéer. I samme slengen kan du vel patentere prinsippet med å kunne patentere menneskers evner til å komme på patenter, samt ta patent på ditt nye yrke patentfinnerpatentør :w00t:

Endret av thoering
Lenke til kommentar

Åpenbart at ingen har sett rackmontert lagringsløsninger her før :roll:

Forøvrig en god ide å overføre det til desktop markedet dog. Mener å ha sette noen ha en slik 3x5,25 greie til å ha disker i. Mener også å huske det bare var plass til fire disker for å beholde kjøling av diskene, så dermed ville man vel få plass til like mange om man plasserer dem horisontalt?

-Ko_deZ-

Lenke til kommentar
Likte ideen til Folo. Er det nå jeg skal gå til USA og ta patent på ideen?

Hehe. Husk også å ta patent på Folo´s evne til å komme med idéer. I samme slengen kan du vel patentere prinsippet med å kunne patentere menneskers evner til å komme på patenter, samt ta patent på ditt nye yrke patentfinnerpatentør :w00t:

:!:

For ikke å glemme å ta patent på alt som har med forum og internett å gjøre, i og med at han lar ideene sine løpe fritt rundt på nettet, samt også patentere retten til å ta patent på alle ideer som sendes ut på forum på internett. At gjennomsnittlige amerikanere er tette fikk jeg bevist nok en gang her: http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=276085 . "Hvordan stoppe folk fra å dra seg ut" er mottoet til alle amerikanske innovatører....

-Ko_deZ-

Lenke til kommentar

Har selv et par gamle bigfoot-disker hjemme, og de funker helt fint de :) Søketiden er riktignok ikke noe å hoppe i taket for, men grunnet de store platene får lesehodene med seg mye informasjon, så lesehastigheten var helt kurant. Kan ikke sammenlignes med noe i dag da, diskene er 7 år gamle :!:

Lenke til kommentar
... At gjennomsnittlige amerikanere er tette fikk jeg bevist nok en gang her: http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=276085 . "Hvordan stoppe folk fra å dra seg ut" er mottoet til alle amerikanske innovatører....

LOL, litt av et latterlig påfunn fra den gale siden av atlanteren! "En mulighet til å jakte for bevegelseshemmede og handikappede". Ser det ikke som noen selvfølgelighet at hvem som helst skal kunne jakte :-/

Lenke til kommentar

Jeg vil også være med på litt off-topic...

Hva om man kunne hatt et fjernstyrt gevær med i den neste krigen til USA, så kan vi sitte på internett og skyte virkelige terrorister, istedenfor cs og slikt... Bare en ide, kunne sikkert finansiert en god del av budsjettet.. :hmm:

Lenke til kommentar
Jeg vil også være med på litt off-topic...

Hva om man kunne hatt et fjernstyrt gevær med i den neste krigen til USA, så kan vi sitte på internett og skyte virkelige terrorister, istedenfor cs og slikt... Bare en ide, kunne sikkert finansiert en god del av budsjettet.. :hmm:

Godt forslag, men tror jeg hadde vært litt skeptisk til å la verdens skjebne avhenge av Steam. Verdens CS-ungdom har jeg derimot ingen betenkeligheter med :!:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...