Thombr86 Skrevet 5. mai 2005 Del Skrevet 5. mai 2005 Har sett noen Quantum Bigfoot disker på jobb, store 5,25" disker, og lurte på hvorfor disse ikke lages mer, tenk på all den ekstra lagringsplassen vi kunne ha fått! Lenke til kommentar
muffe Skrevet 5. mai 2005 Del Skrevet 5. mai 2005 Har vel med at teknologien har gått fremover. Tenker på plass i kabinettet, strømforbruk, varmeutvikling, søketid etc. Lenke til kommentar
D-Fender Skrevet 5. mai 2005 Del Skrevet 5. mai 2005 (endret) Fordi de ville blitt sinnykt trege... For mange fysiske deler som skal bevege seg alt for langt. edit: Leif Endret 5. mai 2005 av D-Fender Lenke til kommentar
SG3001 Skrevet 5. mai 2005 Del Skrevet 5. mai 2005 Hadde ikke hatt noe i mot 5,25" terrabytedisker selv om de hadde vært tregere enn andre disker. Greit til backup osv. Tror de fleste også har ledige 5,25" plasser i kabinettet. Lenke til kommentar
Elgvenn2 Skrevet 5. mai 2005 Del Skrevet 5. mai 2005 Poenget med BF-diskene i sin tid, var at de brukte forrige generasjons teknologi. Diskene var ikke større enn sine 3.5" brødre, de var bare billigere. Diskene i dag er så billige allikevel, at det trolig hadde blitt for dyrt å produsere 5.25" disker. Da med tanke på materialforbruk osv... Lenke til kommentar
Corwin Skrevet 5. mai 2005 Del Skrevet 5. mai 2005 Diskene spinner jo! Større masse = lavere spinn eller dyrere å stabilisere dem:p Lenke til kommentar
ManagHead Skrevet 5. mai 2005 Del Skrevet 5. mai 2005 Tipper det med rotering av større masse er hovedgrunnen her. Samt at det blir dyrere å produsere. Lenke til kommentar
Folo Skrevet 5. mai 2005 Del Skrevet 5. mai 2005 hva med å ha like store plater som i dag, men legge dem horisontalt, det hadde vel tatt opp 2x5,25" men det har jo de fleste plass till ganske mange bortover Lenke til kommentar
Thombr86 Skrevet 5. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 5. mai 2005 Den likte jeg Folo, send mail til Seagate sporenstreks du! (ja, jeg mener det seriøst) Lenke til kommentar
AMD-King Skrevet 6. mai 2005 Del Skrevet 6. mai 2005 Likte ideen til Folo. Er det nå jeg skal gå til USA og ta patent på ideen? Lenke til kommentar
thoering Skrevet 6. mai 2005 Del Skrevet 6. mai 2005 (endret) Likte ideen til Folo. Er det nå jeg skal gå til USA og ta patent på ideen? Hehe. Husk også å ta patent på Folo´s evne til å komme med idéer. I samme slengen kan du vel patentere prinsippet med å kunne patentere menneskers evner til å komme på patenter, samt ta patent på ditt nye yrke patentfinnerpatentør Endret 6. mai 2005 av thoering Lenke til kommentar
Ko_deZ Skrevet 6. mai 2005 Del Skrevet 6. mai 2005 Åpenbart at ingen har sett rackmontert lagringsløsninger her før Forøvrig en god ide å overføre det til desktop markedet dog. Mener å ha sette noen ha en slik 3x5,25 greie til å ha disker i. Mener også å huske det bare var plass til fire disker for å beholde kjøling av diskene, så dermed ville man vel få plass til like mange om man plasserer dem horisontalt? -Ko_deZ- Lenke til kommentar
Ko_deZ Skrevet 6. mai 2005 Del Skrevet 6. mai 2005 Likte ideen til Folo. Er det nå jeg skal gå til USA og ta patent på ideen? Hehe. Husk også å ta patent på Folo´s evne til å komme med idéer. I samme slengen kan du vel patentere prinsippet med å kunne patentere menneskers evner til å komme på patenter, samt ta patent på ditt nye yrke patentfinnerpatentør :!: For ikke å glemme å ta patent på alt som har med forum og internett å gjøre, i og med at han lar ideene sine løpe fritt rundt på nettet, samt også patentere retten til å ta patent på alle ideer som sendes ut på forum på internett. At gjennomsnittlige amerikanere er tette fikk jeg bevist nok en gang her: http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=276085 . "Hvordan stoppe folk fra å dra seg ut" er mottoet til alle amerikanske innovatører.... -Ko_deZ- Lenke til kommentar
toretors Skrevet 6. mai 2005 Del Skrevet 6. mai 2005 Har også sett 3,5"-disker som er dobbelt så høye sammeliknet med normale. Hadde ikke dette vært en grei retning å gå i for å øke lagringskapasitet? Lenke til kommentar
enl Skrevet 6. mai 2005 Del Skrevet 6. mai 2005 Har selv et par gamle bigfoot-disker hjemme, og de funker helt fint de Søketiden er riktignok ikke noe å hoppe i taket for, men grunnet de store platene får lesehodene med seg mye informasjon, så lesehastigheten var helt kurant. Kan ikke sammenlignes med noe i dag da, diskene er 7 år gamle :!: Lenke til kommentar
thoering Skrevet 7. mai 2005 Del Skrevet 7. mai 2005 ... At gjennomsnittlige amerikanere er tette fikk jeg bevist nok en gang her: http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=276085 . "Hvordan stoppe folk fra å dra seg ut" er mottoet til alle amerikanske innovatører.... LOL, litt av et latterlig påfunn fra den gale siden av atlanteren! "En mulighet til å jakte for bevegelseshemmede og handikappede". Ser det ikke som noen selvfølgelighet at hvem som helst skal kunne jakte :-/ Lenke til kommentar
Battone Skrevet 7. mai 2005 Del Skrevet 7. mai 2005 Jeg vil også være med på litt off-topic... Hva om man kunne hatt et fjernstyrt gevær med i den neste krigen til USA, så kan vi sitte på internett og skyte virkelige terrorister, istedenfor cs og slikt... Bare en ide, kunne sikkert finansiert en god del av budsjettet.. Lenke til kommentar
thoering Skrevet 7. mai 2005 Del Skrevet 7. mai 2005 Jeg vil også være med på litt off-topic... Hva om man kunne hatt et fjernstyrt gevær med i den neste krigen til USA, så kan vi sitte på internett og skyte virkelige terrorister, istedenfor cs og slikt... Bare en ide, kunne sikkert finansiert en god del av budsjettet.. Godt forslag, men tror jeg hadde vært litt skeptisk til å la verdens skjebne avhenge av Steam. Verdens CS-ungdom har jeg derimot ingen betenkeligheter med :!: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå