Gå til innhold

Ustabil maskin! Hva er galt?

Anbefalte innlegg

Har abit ka7-100 hovedkort med amd athlon 600@700 mhz (goldenOrb). IBM 40GB HD. Dette systemet har før funket meget bra sammen med win98se. Men plutselig en dag etter å ha fiklet med bus hastigheten i bios (som jeg hadde gjort mange ganger for å finne ut hvor mye den ville klokke seg opp), så klikket maskinen.

Nå er alt fra bios til win98se ustabilt og reagerer feil på kommandoer jeg trykker fra keyboardet. Og nei, det går f.eks. ikke an å installere programmer (dem blir avbrutt hele tiden), windows vil ikke altid starte i normal modus(men går bra i sikkerhets modus).

Vel hele maskinen er ubruklig sålenge jeg ikke er i stand til å starte et spill eller installere et program.

Hva kan feilen være? Er det hovedkortet, cpuen, eller harddisken? Siden det er ustabilt i BIOS, så kan det vel neppe være harddisken, mest sannsynlig hovedkort, enig?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hadde samme problem en gang. Da satte endret jeg Bios fra Optimal settings til Normal. Etter det fungerete alt bra. Jeg skiftet Minnebrikken min før jeg kjørte på "optimal settings" igjen. I de fleste tilfeller er det minne som skaper en ustabil PC. Overklokking gjør ikke maskinen mer stabil det heller. Du kan ha "tunet" minne ditt for mye!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...