Gå til innhold

Hvordan fikser man registret?

Anbefalte innlegg

Hadde virus for noen uker siden og måtte da inn i registret for å slette noe. Virusene forsvant, men etter at jeg hadde gjort diverse endringer i registret så kan jeg ikke ha bakgrunnsbilde lenger. Hvordan fikser jeg dette problemet?

Kan jeg dytte inn windows cd'n å fikse dette problemet på en eller annen lur måte?

Var noen som tipset meg om /sfc scannow, men det fikset ikke problemet. Legger ved et bilde:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Så klart, det beste hadde vært om noen visste hvilken registernøkkel dette gjelder

Det sto på en av Symantec sine sider, men det ser ut til at den er fjernet for øyeblikket. Det er grunnen til at jeg ikke kan liste dem opp :(

Men jeg får prøve å boote med windows cd'n.

Edit:

Fikk ikke til å boote med windows cd. Er visstnok bare en slags recovery cd den vi har, er det grunnen til at det ikke funker(eller er det bare jeg som ikke har nok kunnskaper).

De nøklene jeg slettet var i sammenheng med joke.smitfraudoid viruset. Søkte på google, men alt jeg fant var på japansk(som inneholdt nøklene, men der var det bare masse spørsmålstegn istedenfor tekst)

Endret av CurSe
Lenke til kommentar
Hadde virus for noen uker siden og måtte da inn i registret for å slette noe. Virusene forsvant, men etter at jeg hadde gjort diverse endringer i registret så kan jeg ikke ha bakgrunnsbilde lenger. Hvordan fikser jeg dette problemet?

Kan jeg dytte inn windows cd'n å fikse dette problemet på en eller annen lur måte?

Var noen som tipset meg om /sfc scannow, men det fikset ikke problemet. Legger ved et bilde:

Åpne en ny NotePad eller WordPad og lim følgene tekst inn.

REGEDIT4

[-HKEY_Local_Machine\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Policies\System]

[-HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Policies\System]

Og "lagre file som" som Unlock.reg

Deretter dobbel klikk Unlock.reg og trykk OK når de sprør om du vil sette info... i registry.

neste, søk for filene desktop.html og popup.html, slett dem hvis de er funnet.

Viktig: Jeg er ikke sikker på om det blir desktop.html og popup.html, hvis du har norsk versjon av windows.

Endret av chakl
Lenke til kommentar

Hmm...vet ikke hvordan jeg skal forklare, men den setter inn

REGEDIT4

[-HKEY_Local_Machine\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Policies\System]

[-HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Policies\System]

Jeg kan love deg, det er helt ufarlig.

Endret av chakl
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...