CurSe Skrevet 5. mai 2005 Del Skrevet 5. mai 2005 Hadde virus for noen uker siden og måtte da inn i registret for å slette noe. Virusene forsvant, men etter at jeg hadde gjort diverse endringer i registret så kan jeg ikke ha bakgrunnsbilde lenger. Hvordan fikser jeg dette problemet? Kan jeg dytte inn windows cd'n å fikse dette problemet på en eller annen lur måte? Var noen som tipset meg om /sfc scannow, men det fikset ikke problemet. Legger ved et bilde: Lenke til kommentar
cyberpet Skrevet 5. mai 2005 Del Skrevet 5. mai 2005 Den tungvinte løsningen er å boote xp cden, starte installasjon og velge repair/reparere, dette vil nok fikse denne feilen... Så klart, det beste hadde vært om noen visste hvilken registernøkkel dette gjelder Lenke til kommentar
p@ge Skrevet 5. mai 2005 Del Skrevet 5. mai 2005 du kan prøve Tuneup Utilities 2004, jeg tror den har en prøveperiode på 1 måned: http://www.tune-up.com/ lykke til Lenke til kommentar
CurSe Skrevet 5. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 5. mai 2005 (endret) Så klart, det beste hadde vært om noen visste hvilken registernøkkel dette gjelder Det sto på en av Symantec sine sider, men det ser ut til at den er fjernet for øyeblikket. Det er grunnen til at jeg ikke kan liste dem opp Men jeg får prøve å boote med windows cd'n. Edit: Fikk ikke til å boote med windows cd. Er visstnok bare en slags recovery cd den vi har, er det grunnen til at det ikke funker(eller er det bare jeg som ikke har nok kunnskaper). De nøklene jeg slettet var i sammenheng med joke.smitfraudoid viruset. Søkte på google, men alt jeg fant var på japansk(som inneholdt nøklene, men der var det bare masse spørsmålstegn istedenfor tekst) Endret 5. mai 2005 av CurSe Lenke til kommentar
Chakl Skrevet 5. mai 2005 Del Skrevet 5. mai 2005 (endret) Hadde virus for noen uker siden og måtte da inn i registret for å slette noe. Virusene forsvant, men etter at jeg hadde gjort diverse endringer i registret så kan jeg ikke ha bakgrunnsbilde lenger. Hvordan fikser jeg dette problemet? Kan jeg dytte inn windows cd'n å fikse dette problemet på en eller annen lur måte? Var noen som tipset meg om /sfc scannow, men det fikset ikke problemet. Legger ved et bilde: Åpne en ny NotePad eller WordPad og lim følgene tekst inn. REGEDIT4 [-HKEY_Local_Machine\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Policies\System] [-HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Policies\System] Og "lagre file som" som Unlock.reg Deretter dobbel klikk Unlock.reg og trykk OK når de sprør om du vil sette info... i registry. neste, søk for filene desktop.html og popup.html, slett dem hvis de er funnet. Viktig: Jeg er ikke sikker på om det blir desktop.html og popup.html, hvis du har norsk versjon av windows. Endret 6. mai 2005 av chakl Lenke til kommentar
CurSe Skrevet 6. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 6. mai 2005 Hva skjer da? Ble litt nervøs nå som jeg prøvde det, for MS Antispyware hyler ut at dette kan være skummelt. Har ikke trykt "allow" enda Lenke til kommentar
Chakl Skrevet 6. mai 2005 Del Skrevet 6. mai 2005 (endret) Hmm...vet ikke hvordan jeg skal forklare, men den setter inn REGEDIT4 [-HKEY_Local_Machine\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Policies\System] [-HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Policies\System] Jeg kan love deg, det er helt ufarlig. Endret 6. mai 2005 av chakl Lenke til kommentar
CurSe Skrevet 6. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 6. mai 2005 Tusen hjertelig takk! Det funket som bare det! Er så fornøyd nå at jeg må si det en gang til: Tusen takk Lenke til kommentar
Chakl Skrevet 7. mai 2005 Del Skrevet 7. mai 2005 Tusen hjertelig takk! Det funket som bare det! Er så fornøyd nå at jeg må si det en gang til: Tusen takk You`re welcome. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå