Lars_Olav_N Skrevet 5. mai 2005 Del Skrevet 5. mai 2005 Litt usikker på om dette blir rett poststed, men jeg prøver meg likevel. Jeg har en trådløs SMC router som jeg har mistet strømforsyningen til. Jeg kjøpte derfor en batterieliminator på 500 mA, men fant senere ut at routern egentlig skal ha 1000 mA. Routeren fungerer imidlertidig optimalt med 500mA strømforsyning. Det jeg lurer på er om jeg risikerer at noe skal skje eller om det er noe problem i det hele tatt at jeg kjører med 500mA for lite? Noen som har noe peiling på dette? På forhånd takk for svar! Lenke til kommentar
muffe Skrevet 5. mai 2005 Del Skrevet 5. mai 2005 Ville nok brukt en 1000 mA. Hvordan har du forresten klart å miste strømforsyningen? Lenke til kommentar
kpolberg Skrevet 5. mai 2005 Del Skrevet 5. mai 2005 Ville nå tro at den batterieliminatoren på 500mA kan bli rimelig varm, ettersom du drar mer en den er laget for. Lenke til kommentar
Lars_Olav_N Skrevet 7. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 7. mai 2005 Routern var pakket ned en god stund, og ble borte i den sammenheng... Jeg har kjent på temperaturen, men den har ikke blitt særlig varm.. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 7. mai 2005 Del Skrevet 7. mai 2005 Det bruker å være stor sikkerhetsmargin, så når de skriver at routeren krever 1000mA så tipper jeg den bruker opp mot 700-900mA i "worst case scenario" ved maksimal trafikk på alle portene og maksimal spesifisert romtemperatur (ofte 50°C). Heldigvis har sikkert batterieliminatoren også gode sikkerhetsmarginer. Altså at den kan garantert kan levere minimum 500mA i "worst case scenario" (50°C romtemperatur og mye støy på det elektriske nettet). Dermed tror jeg det skal gå helt fint under normale forhold. Hvis routeren er veldig viktig (f.eks i et kontorlandskap der maskinene må være på nett hele tiden) så ville jeg nok kjøpt en batterieliminator på 1000mA og hadd den på 500mA i reserve. Hvis det bare er til hjemmebruk og det ikke gjør så mye om nettet forsvinner en dag (til du frå kjøpt nytt) så ville jeg latt være å kjøpe ny. Trolig holder batterieliminatoren i mange år under normale forhold selv om den bare er 500mA. Lenke til kommentar
Evial Skrevet 7. mai 2005 Del Skrevet 7. mai 2005 når jeg har prøvd å bruke for svak batterieliminator, har det altid blitt problemer med at utstyret jeg bruker det på yter veldig dårlig eller ikke fungerer i det hele tatt. Lenke til kommentar
Lars_Olav_N Skrevet 8. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 8. mai 2005 ok, den er grei! Da tar jeg sikte på at den varer en god stund! Takk for all hjelp! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå