Chalciporuspiperatus Skrevet 5. mai 2005 Del Skrevet 5. mai 2005 hei! Jeg har en AMD Athlon 64 3200+, med Nexus AOP-6400 SkiveTek Real Silent AMD Cooler. Det som skjer, at når jeg starter maskinen, står det bare masse rar info, så kommer det fram en melding der den sier at jeg skal trykke f4 for og gå inn i raid utility. men det som skjer da, når den meldingen kommer fram, så stopper CPU vifta! av og til, når den meldinga drar bort, så starter vifta igjen, noen ganger ikke. Noen som vet hvorfor? Mvh, zeeq. Lenke til kommentar
Frijazz Skrevet 5. mai 2005 Del Skrevet 5. mai 2005 Viften er kanskje temperaturstyrt i BIOS, slik at den slår seg av når temperaturen på cpu er lav nok. Hvilket hovedkort har du? Lenke til kommentar
Chalciporuspiperatus Skrevet 5. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 5. mai 2005 Gigabyte GA-K8N SLI Deluxe Lenke til kommentar
*Magnus* Skrevet 5. mai 2005 Del Skrevet 5. mai 2005 Viften er kanskje temperaturstyrt i BIOS, slik at den slår seg av når temperaturen på cpu er lav nok. Hvilket hovedkort har du? skal jo framdeles ikke slå seg av da.. tar ikke mange sekundene før den er brent opp uten kjøling Lenke til kommentar
Chalciporuspiperatus Skrevet 5. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 5. mai 2005 skummelt. Lenke til kommentar
Frijazz Skrevet 5. mai 2005 Del Skrevet 5. mai 2005 Viften er kanskje temperaturstyrt i BIOS, slik at den slår seg av når temperaturen på cpu er lav nok. Hvilket hovedkort har du? skal jo framdeles ikke slå seg av da.. tar ikke mange sekundene før den er brent opp uten kjøling Når temperaturen er lav på cpu, trenger ikke nødvendigvis viften å gå. Da holder det med den passive kjølingen du får fra den "vifteløse" kjøleren. Kjøleren virker jo fremdeles selv om ikke viften går. Når jeg ikke klokker, er det sjelden viften går så sant jeg ikke spiller. Lenke til kommentar
Skagen Skrevet 6. mai 2005 Del Skrevet 6. mai 2005 (endret) skal jo framdeles ikke slå seg av da.. tar ikke mange sekundene før den er brent opp uten kjøling Ja, tar ikke mange sekunder om du tar av hele kjøleblokken slik at kjernen ikke har noe å overføre varmen til og dermed brenner seg. Men selv om viften stopper og det er en stor metalklump som kan ta imot varmen fra kjernen, kan den fint klare seg med bare kjøleblokken. Er slik passive kjølere fungerer - uten vifte that is. Mest sannsynelig er det en viftestyring som slår av viften når CPU er idle (ikke i bruk). Endret 6. mai 2005 av skag1 Lenke til kommentar
Vandahl Skrevet 6. mai 2005 Del Skrevet 6. mai 2005 prøv å se om den skrur seg på etterkvert som cpu'en blir litt varm... kjør en stresstest og ha temp måler oppe Lenke til kommentar
Bertelsen Skrevet 6. mai 2005 Del Skrevet 6. mai 2005 Vifta mi står på ca 20 sek etter dataen har blitt slått på.. Pc-specs ser dere på profilen min, da jeg ikke gidder å skrive det her Bruker cool n' quiet funksjonen da seff. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå