Gå til innhold

trenger nytt flyspill/joystick.

Anbefalte innlegg

Hei og hopp.

Begynner å gå litt lei av å spille WoW/CS hele tia så må få inn noe nytt blod. Tenker da på en flysimulator, men trenger også en joystick.

Spillet skal være kamp :) , og mulighet for multiplayer hvis det finnes. Som 8 fly der, skal skyte 8 fly der osv osv (hvis dere skjønner).

Joysticken skal ha nok knapper og være stødig. Og den skal ha mulighet til å styre farten som også skal være lett å få på null. Og en annen viktig ting med joysticken er at når jeg slipper den skal den gå helt til midten, ikke noe helling over på noen av sidene eller foran eller bak.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vel nå vet jeg ikke helt hvilken sjanger du tenker på men hvis propellfly er av interesse anbefaler jeg på det sterkeste IL2-Sturmovik: Forgotten Battles, med ekspansjonspakkene ACE Expansion Pack og Pacific Fighters. Er vel to år gammelt nå så du får det billig men grafikkmessig og fysikkmessig er det det beste du kan få tak i. OG du har mer enn 200 fly du kan velge blant.

Hvis det er mer moderne fly du tenker på er Lock ON: Modern Air Combat et fantastisk alternativ. Nydelig grafikk og veldig realistisk.

Joystick: Saitek X45(som jeg har) eller den nyere X52 er glimrende stikker - med egen throttlekontroll og ror.

Lenke til kommentar

interessant ;)

Tenker på realistiske flyspill, ikke som BF1942 osv :p

Men er bare fint hvis det er på samme måte, litt løping, båting, kjøring, flying.

Og den joysticken, har den sånn at den havner helt på midten når den slippes? Og lett å få gassen på 0?

Lenke til kommentar

Okei, jeg tror du etterlyser dette spillet:

World War II Online (WWIIOL / Beyond Blitzkrieg).

Her er en liste over noen av flyene de har med:

http://www5.playnet.com/bv/wwiiol/armory/planes.jsp

(de har flere, lista er ikke oppdatert).

Veldig realistisk! Motoren går varm, og kan stoppe om du ikke kjøler den ned. Verdenen er i Europa, sømløs, 1/2-størrelse av virkeligheten. Du kan fly til Alpene om du vil! Døden er dødelig. Hit points? Nei, realistiske skademodeller.

Koster en hundrings i måneden.

:thumbup:

Jeg har en Logitech Extreme Pro 3d-joystick, billig og funker. Men Saitek skal visstnok være veldig bra. Min havner helt på midten når den slippes.

Har hørt noe om at Microsofts joystick står hvor den slippes, men vet ikke helt.

Endret av eranro
Lenke til kommentar

finnes det noen filmer fra spillet?

Det med at det koster spenn hver mnd var surt, har nok med WoW.

EDIT: det virka DRITFETT, men er det sånn at det er en server som alle spiller på på forskjellige områder?

Og er det som WoW, at man blir bedre og bedre?

Endret av chokke
Lenke til kommentar

Har selv ganske lyst på den joystick-en han ene nevnte. Den med throttle. Har selv en slik en.

Den er ganske rimelig, og går helt til midten når du slipper stikken. Ellers vet jeg ikke så veldig mye om dagens flyspill. Har selv bare MFS:2004. Litt lyst på et heftig flyspill selv.

Lenke til kommentar

Her er en del filmer laget av en god pilot.

F.eks. "Showcase" er en stor fil, men viser bakke-krig i tillegg til luft-krig.

http://home.comcast.net/~g_rider05/movies.htm

Edit: Sjekk også ut denne videoen "Coordinating air and ground using teamspeak in a P39 over France".

Folk på bakken sier hvor de ser flyene, og flinke G-Rider plukker dem ned i sin P-39. :D

Alle spillere er på samme server, i én og samme verden. Hvis du er med i et angrep i Kamperland i the Zeelands (som er i Nederland), kan du f.eks. ta et fransk fly fra Reims i nord-øst Frankrike, og fly opp dit, uten å måtte loade. Det tar kanskje en halvtime å komme dit da. ;)

Du starter som Private og ranker opp etterhvert, og da får du tilgang til mer utstyr.

Endret av eranro
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...