Gå til innhold

XP Home vs Professional

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg er ikke så proff, men jeg vet at Win home ikke kan bli medlem i et domen bare workgroup, Win pro kan bli medlem i begge.

For en vanlig bruker trenger du ikke pro, men viss du skal ha en server men mange pcer bør du ha win pro.

Lenke til kommentar

nja, hvis han ikke har lyst til å bruke så mye penger på Windows så bør han gå for Home edition ja. den koster ikke så mye som Pro versjonen. egentlig er det ikke store forskjellene på Home og Pro. selv kjører jeg bare XP Pro når jeg først bruker XP (ikke ofte :p), jeg bruker da XP Pro fordi at det er bare den av XP versjonene jeg har på Engelsk. jeg MÅ ha engelsk Windows. "må ha det, bare må ha det" men uannsett: XP Home er det de fleste bruker som kjøper hjemmepc i dag. det er mest bedrifter som bruker XP Home. jeg har også sett at de fleste ungdommene som har XP bruker Pro versjonen :p hva no enn det kan komme av.

Lenke til kommentar
Jeg er ikke så proff, men jeg vet at Win home ikke kan bli medlem i et domen bare workgroup, Win pro kan bli medlem i begge.

øøøh, vel, om eg fårstår rett, tar du feil...

når eg er på lanparty so har vi ei arbeidsgruppe, som fungerer fint. og eg har xp home edition...

Lenke til kommentar

øøøh, vel, om eg fårstår rett, tar du feil...

når eg er på lanparty so har vi ei arbeidsgruppe, som fungerer fint. og eg har xp home edition...

Du bruker ikke domene på lanparty. da bruker du arbeidsgrupper. f.eks Q2

arbedidsgrupper er i home edition.

Men på min skole har de et domene Naroyelev. Du kan ikke bli medlam av f.eks. det domenet. På skolen har de 98 maskin og XP Pro, home passer ikke. Personlig bruker jeg PRO.

Endret av BigJackW
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...