Kevlar Skrevet 5. mai 2005 Del Skrevet 5. mai 2005 Pcen min døde helt plutselig over natten. Er stort sett sikker på at det er hovedkortet som ikke gjør jobben sin, men istedet for å kjøpe et nytt Socket A-hovedkort tenkte jeg at jeg kunne smelle inn et 754- eller 939-system. Trenger da nytt hovedkort og ny cpu (boxed?) Har ikke fulgt med på hvilke hk til disse soklene som er noe å satse på, så er åpen for innspill. Hovedkortet må ha AGP, og hvis det hadde vært mulig å finne et med mer enn 2 IDE-kanaler hadde det vært sweeet, siden jeg har endel harddisker jeg gjerne skal putte inn. De som mener jeg burde ta Socket 939 fordi det er mer "fremtidsrettet" kan bare pelle seg vekk. Er virkelig ikke slik hjelp jeg trenger, jeg ser etter ytelse i forhold til penger. Er bare ute etter noe av det billigste innen disse soklene, innen 3000,- hadde vært fint. Lenke til kommentar
Kevlar Skrevet 5. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 5. mai 2005 Jeg har for øyeblikket 512 mb med Geil 466mhz ram, og en 256-brikke med 256mb Geil 433mhz ram. Vil dette fungere bra sammen og med minnekontrollerne på disse prosessorene? Lenke til kommentar
Scortech Skrevet 5. mai 2005 Del Skrevet 5. mai 2005 hk - Msi Neo2 platinum 54g Cpu - Amd 64 3500+ (90nm) Lenke til kommentar
Kevlar Skrevet 5. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 5. mai 2005 Hva er forskjellen på Neo2 Platinum og et Neo2 F, som koster 400kr mindre? Lenke til kommentar
krizkriz Skrevet 5. mai 2005 Del Skrevet 5. mai 2005 Hva er forskjellen på Neo2 Platinum og et Neo2 F, som koster 400kr mindre? Du tenker nok på Neo 4 F? Forskjellen er at Neo 4 har PCI-Express og Neo 2 har AGPx8. MSI K8N NEO2 Platinum-54G er et bra hovedkort basert på nForce3 brikkesettet. Det koster i overkant av tusenlappen på komplett.no, så da har du akkurat ikke råd til AMD Athlon 64 3500+ (ett par hundrelapper over med dette hovedkortet og denne prosessoren) Lenke til kommentar
sveinsel Skrevet 5. mai 2005 Del Skrevet 5. mai 2005 (endret) Se på dette hovedkoretet da.... Ingen grunn til ikke å kjøpe den aller siste "Venice" CPU med forbedret minne-kontroller. Edit:Flere prisklasser....... Endret 5. mai 2005 av sveinsel Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå