Gå til innhold

Tilgang til mine dokumenter fra nett - Fileserver


Anbefalte innlegg

Kan starte med behovet/ønsket:

 

Jeg trenger tilgang til mine filer enten jeg sitter med laptop på kafé eller på hjemme-pc. Og aller helst kunne jobbe i disse uten å laste de ned og så opp osv...

 

Har testet med fileserver (Om det er korrekt navn) i win2000 server, men det fungerte dårlig, da jeg må taste passordet ca 10.000 (;)) ganger i løpet av arbeidet med ett dokument.

 

Hadde vært knall med inspill om hva som er en god måte å gjøre dette på. Regner med at det er tusenvis av mennesker med samme problem. Vi er flere som arbeider med dokumentene, og plutselig dukker det opp 2 versjoner av en fil og ingen vet hvilken som er hva og hvor osv osv...

 

TAkker og bukker :w00t:

 

P.s: Har tilgang til en linux-server dersom det finnes en bedre løsning der

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Når det gjelder laptop så ville jeg redirectet my documents til et privat område på serveren. F.eks \\server\brukernavn$

 

Har du XP på klienten så syncer den mot filområdet når du logger av og på domenet.

 

Når det gjelder hjemme kontor så kjører du RDP mot terminal serveren din.

 

Vi kjører denne løsningen i dag, og det funker som en drøm.

Lenke til kommentar

Takker for svar!

 

Hvis jeg redirecter mine dokumenter, og den synkroniserer som du sier - vil det si at jeg har en kopi lokalt også? (Og jeg må vel lage en nettverksstasjon som kobler til automatisk, eller?)

Kan jeg gjøre dette med flere pc'er til vårt felles-dokumentområde f.eks?

 

Har testet remote desktop såvidt hjemme (fra laptop til min stasjonære) men synes dette går ganske tregt - er det normalt?

 

Cool

Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...