LaStrada Skrevet 5. mai 2005 Del Skrevet 5. mai 2005 (endret) Hei! Er ansatt i et firma, så jeg får kjøpt deler til eget bruk via norek.. Men her om dagen mottok jeg et Q-Tec Desktop kabinett jeg hadde bestilt.. JA, det er Q-Tec, men bestilte det bare fordi det var BILLIG! Men når jeg mottok det var hele fronten knust, så jeg skal sende det i retur. Men må jeg, siden dette er bestilt via norek, altså for bedrifter, betale retur kostnadene? Vet at privatpersoner får dette dekket. Edit: Post nr. 400 Endret 5. mai 2005 av LaStrada Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 5. mai 2005 Del Skrevet 5. mai 2005 Er vel posten som skal erstatte alt... Lenke til kommentar
LaStrada Skrevet 5. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 5. mai 2005 Ja, vet det, men har ingen "beviser" at det er deres skyld, så norek ordner alt. Men i andre sammenhenger da, feks om jeg fikk en disk som var defekt osv. Lenke til kommentar
agvg Skrevet 8. mai 2005 Del Skrevet 8. mai 2005 Men må jeg, siden dette er bestilt via norek, altså for bedrifter, betale retur kostnadene? Selvsagt, men jeg har i endel tilfeller bare fått ett nytt uten og sende det gamle tilbake. Lenke til kommentar
FooKer Skrevet 8. mai 2005 Del Skrevet 8. mai 2005 Om du handler som bedrift fra Norek gjelder ikke kjøpsloven for privatkunder, men næringskjøps loven. Tror ikke du har krav på å få dekket kostnadene ved retur forsendelser. Men Norek bør yte såpass god service, ser iflg. børs meldingene at Norek taper om settning på forhandler delen(norek), ikke rart om de ikke yter litt service. Lenke til kommentar
agvg Skrevet 8. mai 2005 Del Skrevet 8. mai 2005 Men Norek bør yte såpass god service, ser iflg. børs meldingene at Norek taper om settning på forhandler delen(norek), ikke rart om de ikke yter litt service. Tja, har en stygg misstanke om at disse forhandlerne kaster inn håndkledet. Det er vel svært vanskelig og tjene noe særlig på HW-salg. Lenke til kommentar
OC-Freak Skrevet 8. mai 2005 Del Skrevet 8. mai 2005 Men Norek bør yte såpass god service, ser iflg. børs meldingene at Norek taper om settning på forhandler delen(norek), ikke rart om de ikke yter litt service. Tja, har en stygg misstanke om at disse forhandlerne kaster inn håndkledet. Det er vel svært vanskelig og tjene noe særlig på HW-salg. Lenke til kommentar
Samcki Skrevet 8. mai 2005 Del Skrevet 8. mai 2005 Riktig, bedrifter har absolutt ikke samme rettigheter som privatkunder. Så her må du nok betale selv. Lenke til kommentar
oltis Skrevet 8. mai 2005 Del Skrevet 8. mai 2005 Hei! Hvis Norek kontakter Posten så vil du få dekket alt, du må bare legge ved all dokumentasjonen du har. TOri Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå