Gå til innhold

Hvorfor kjøpe vil når du kan kjøpe HD

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det ekke EN HDD nei. Det er en hel svææær kasse med HDD'er :grin: Med eget hovedkort, prosessor og OS. Minner om en pc med et lass av disker, eller som det så fint kalles på fagspråket, et storrage-array. Flytter nok en hel del divX'er :grin: :grin:

Men kan du kjøre rundt i den da? :razz:

Lenke til kommentar

Tilbehør til: MAXTOR, MAXTOR NAS 6000 1,9TB 1XKOB + 1XFIB

Kjøp Beskrivelse Pris i NOK

SANDBERG, BULK ATA66/100 fladk. 50 cm 76,-

SANDBERG, Komplet skruesæt til PC 51,-

NO-NAME, 4 pcs Harddrive screws 21,- (må jeg kjøpe det utenom ? :lol: )

--> Betalingsmåten er ikke mulig, fordi ordren inneholder en vare med ukjent vekt.

...doh!

Står nok NAS i navnet...men men, kjært barn har mange navn? Jeg ble bare døpt med 1!!!

Lenke til kommentar

Pinglete :razz:

Denne koster 795K netto inn til meg komplett rigget. Har en anbefalt utsalgspris på 955K (eks mva). Og så kommer montasje i tillegg så det er bare å begynne å spare :lol:

NAS = Network Attached Storage - lagringsmodul som opptrer som egen enhet i nettverk (kan tilkobles/deles mellom flere servere og nettverk)

SAN = Storage Area Network - eget nettverk som løper parallelt med "arbeids-LAN" - brukes kun til lagring/sikkerhetskopiering av data (oftest fiberbasert)

Lenke til kommentar

Hvis du skal bruke 1,9TB til DivX og mp3 ville jeg heller ha kjøpt meg 16 stk WD120GB og satt de på 4 billige PCI-IDE-kontrollere. Da ville det bare kostet rundt 27.000 kr i stedet for 238.000 kr.

Men det som står i NAS'en er sikkert noen råe SCSI-disker i satt opp i et rått raid-system... Litt overkill for DivX.

Lenke til kommentar

Quote:

covah skrev (2002-07-14 22:41):

Quote:

Er ikke det et SAN. da? (Storage Area Network)

Nei, SAN er MYE dyrere, og fungerer etter et helt annet prinsipp. Igjen, slå opp på google så finner du ut av det selv :smile:

jeg lurte bare på om han hadde skrevet feil. SAN betyr storage area network! leste om det på itpro.no!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...