alDoz Skrevet 5. mai 2005 Del Skrevet 5. mai 2005 Hei.. Lurer på hvordan en skal få formatert en maskin fra HP. Maskinen har jo ingen vanlig bios, og oppstartsdisketten jeg har virker det som den ikke vil ta.. Noen forslag? Lenke til kommentar
JanX Skrevet 5. mai 2005 Del Skrevet 5. mai 2005 Innstallasjonscden til Windows skulle vel fungere. Lenke til kommentar
alDoz Skrevet 5. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 5. mai 2005 (endret) Vel, når jeg gjør det, og skal installere.. Så kommer det opp etter en stund at jeg skal sette inn oppstartsdiskett i D eller cd rom. Problemet er at begge cd-romene er e og F. Og disketten ser ikke ut til å funke.. Så når jeg da trykker enter, så kommer det opp at den ikke står i... Memmen, får prøve med xp cd senere i dag å se hvordan det går... Endret 6. mai 2005 av alDoz Lenke til kommentar
slaraffen Skrevet 7. mai 2005 Del Skrevet 7. mai 2005 (endret) Kan du ikke bare endre det til at den skal lese cd fra e<. eller f: altså den stasjon du velger å legge cd'n i. Når det står det er det trolig fordi du har to partisjoner på harddisk som da er c og d Sorry så ikke at det var diskett du hadde, med du kan sikkkert boote fra XP- cd'n Endret 7. mai 2005 av slaraffen Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 7. mai 2005 Del Skrevet 7. mai 2005 les manualen, de fleste pcr har bios (untatt noen eldre compaqpcr som brukte harddisken). Er ofte to menyer på pakkepcr. 1. vanlig bios (en forkrøplet utgave som man trenger å vite en del om for å få frem ekstra alternativer) 2. en oppstartsmeny (gjerne F11 eller F12) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå