Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

CRC-feil når jeg installerer

Anbefalte innlegg

Ok, Jeg har problemer med å installere store filer fra CD'er, Image-filer av Cd'ene og store setup-filer. Midt i installasjonen kommer enten

-"Korrupt Fil"

-"CRC (Cyclic Redundancy Check) error"

-"Finner ikke Fil ...., Kontroller at den eksisterer" (Noe den ALLTID gjør)

Sjekket over internett, men kom ganske blankt ut, tror kanskje at min ATAPI kontroller er ødelagt.....

Jeg har et Aopen AK77-8x MAX hovedkort, Maxtor 160 gb harddisk med 7200 rpm, og en Seagate 120gb med xxxx rpm...

PS, installasjoner av GAMLE ting fungerer (pre 2000)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Dette høres ut som en typisk minnefeil.

Bruk memtest86, så vil du ganske sikkert få påvist feil.

Hadde samme problem for en stund siden. Fikk konstatert feil på RAM-brikke, som jeg fikk byttet. Ingen problemer siden. Test RAM`en med memtest, som det blir sagt her.

Lenke til kommentar
Kurdt Skrevet 05/05/2005 : 18:37

Har prøvd med tre forskjellige ram-brikker, og ingen forskjell.... Noen sier det er ATAPI-kontrollereren, men jeg aner ikke hva det er... 

Ja, men har du forsøkt memtest86? Jeg hadde et kresent Epox hovedkort der jeg måtte gjennom fire konfigurasjoner med dualchannel-minne før jeg fant noe som fungerte.

RAM-feil trenger ikke komme av at det er noe fysisk galt med minnet. Det kan være at RAM-en ikke får nok volt, eller at det rett og slett er et lite kompatibilitetsproblem med RAM og hovedkortet.

Lenke til kommentar

Slike feil er ofte bare dårlige cd-plater men hvis du har problemer med flere cder du vet fungerer så er det litt værre. Hvis du har testet minne og vet det er ok så er det stort sett bare harddisk og hovedkort og cdrom (kabel)igjen som kan forårsake CRC feil. Men som det sier er det en typisk minnefeil

Lenke til kommentar

Det er ikke bare cd'er... Det er også Image-filer av de cd'ene (som har blitt laget på nabopc'en) og store steup-filer :cry:

Å flytte store filer mellom harddiskene fungerte fint! :thumbup:

Jeg fant ut at Mass Storage Controller - driveren ikke var den som hørte med hovedkortet, og nå som jeg har den riktige driveren, klarer jeg ikke å fjerne den gamle... Hvordan fjerner men en gammel driver, må jeg reinstallere windows??? :hmm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...