Håvard Skrevet 5. mai 2005 Del Skrevet 5. mai 2005 Og da må jeg jo sperre en ip-adresse.. Men de som har ekstern tilkobling sånn som isdn og modem får jo ny ip for vær gang de logger på... så derfor lurer jeg på om dette er en adsl ip: 193.216.*.* (fjernet de to siste) Lenke til kommentar
Brafa Skrevet 5. mai 2005 Del Skrevet 5. mai 2005 Om det er adsl-ip eller ikke tror jeg ikke det er så godt å svare på. Men hvis du har ip`n til personen du har tenkt å blocke så kan du jo kanskje blocke hans ip-range om han ikke har en fast ip? Du vet vel om vedkonnende har adsl eller isdn/56k-modem? Blocker du en iprange så blocker du jo endel andre folk også da men.. Lenke til kommentar
Håvard Skrevet 5. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 5. mai 2005 Er ikke så farlig..... Har fått prata med personen, og han lovet meg at han skulle slutte å spamme gjesteboka mi.. Lenke til kommentar
sjurba Skrevet 5. mai 2005 Del Skrevet 5. mai 2005 Du kan prøve en whois på ip-adressen, så får du kanskje ut litt mer informasjon.. F.eks. her: http://www.all-nettools.com/toolbox s. Lenke til kommentar
BigJackW Skrevet 5. mai 2005 Del Skrevet 5. mai 2005 Og da må jeg jo sperre en ip-adresse..Men de som har ekstern tilkobling sånn som isdn og modem får jo ny ip for vær gang de logger på... så derfor lurer jeg på om dette er en adsl ip: 193.216.*.* (fjernet de to siste) 193.216.*.* er ikke en adsl ip adsl iper har som regel 80.*.*.* på det første tallet. Lenke til kommentar
JimL Skrevet 5. mai 2005 Del Skrevet 5. mai 2005 (endret) 193.216.*.* er ikke en adsl ip adsl iper har som regel 80.*.*.* på det første tallet. Hehe, hæ? Selv om at Telenor har f.eks. 80.213.*.* til adsl-kunder så betyr ikke det at samtlige adsl-abonnement her i verden er 80.*.*.* Fint at det ordna seg forresten, utrolig hva en liten samtale kan utrette. Endret 5. mai 2005 av JimL Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå