Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Ny trådløs router, hvilken?


Anbefalte innlegg

Jeg har hatt mange D-link routere. Noen har vært stabile og andre ikke. Men det ender alltid med at de blir ubrukelige.. Gikk nylig til innkjøp av en Zyxel Prestige 334WT og den har fungert uten problemer i 3 uker nå (siden jeg kjøpte den)

I tillegg er den avansert (båndbredde styring etc.) og ser faktisk veldig fin ut :)

Lettfattet er den også.

 

Anbefales :thumbup:

 

Hilsen Zuul

 

Edit: Den koster litt over 800 kr da (men ikke mye) :blush:

Endret av Zuul
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg har hatt mange D-link routere. Noen har vært stabile og andre ikke. Men det ender alltid med at de blir ubrukelige.. Gikk nylig til innkjøp av en Zyxel Prestige 334WT og den har fungert uten problemer i 3 uker nå (siden jeg kjøpte den)

I tillegg er den avansert (båndbredde styring etc.) og ser faktisk veldig fin ut :)

Lettfattet er den også.

 

Anbefales :thumbup:

 

Hilsen Zuul

 

Edit: Den koster litt over 800 kr da (men ikke mye) :blush:

Mye rare meninger her...

Lenke til kommentar

Jeg lovet å komme tilbake med en vurdering av den nye routeren i huset, D-Link DI-624.

Jeg er imponert.

 

*Signalet rekker over hele huset gjennom vegger og tak.

*Den er DØNN stabil og holder maks hastighet hele veien (begrenser til mitt trådløse kort som bare har støtte for opp til 54mbps).

*Den har gode menyer (web-basert), men kanskje i den mest avanserte enden for Ola Nordmann. Fabrikkinstillingene fungerer bra uansett så for de som ikke er helt inne i routerverden er det ikke noe minus med tilgjengeligheten av avanserte instillinger.

*Det medfølger en meget god manual på cd, og en hurtiginstallasjonsguide i bokversjon.

*Den er lett og relativt liten og et helt brukbart utseende, bråke gjør den heller ikke.

 

Jeg bruker den nå bare som aksesspunkt i og med at jeg har en router fra min bredbåndsleverandør fra før. Det var en lett oppgave å deaktivere routerfunksjonen og bare bruke den som switch og aksesspunkt.

 

Jeg oppgraderte firmware for å få det aller nyeste. Da fikk jeg litt "usynlige" forbedringer pluss mange flere krypteringsmuligheter.

 

Anbefales på det sterkeste, men dette er bare en evaluering fra én person etter 3 dagers bruk :thumbup:

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Har aldri vert borti noe mer ustabilt å dårligere enn min zyxel bredbåndsrouter. Var berre no sjikkeli dritt... Kan hende eg bare var uheldig, men zyxel har eg fått opp i halsen...  :mad:

Helt enig, har prøvd den med Telio IP telefon, men her er den ikke brukendes, og ikke noe svar fra Zyxel support heller,

MVH

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...