Krisco Skrevet 5. mai 2005 Del Skrevet 5. mai 2005 Jeg kunne trengt noen tips om min bærbare pc, og setter pris på alle svar. Jeg kjøpte meg en bærbare PC i sommerferien 2004 til 14000 kr som jeg synes var veldig bra da jeg fikk den. Denne hadde en HDD på 60 GB som var delt inn i en partisjon. Jeg ønsker og ha en partisjon til Windows(eventuelt andre OS) og en til andre ting som programmer, så etter en stund formaterte jeg og repartisjonerte HDD'n.... etter dette merket jeg at den begynt å gå litt tregere...Jeg har aldri hørt om at dette skal ha noe å gjøre med hastigheten, og håper på noen råd. HDD'n blir også ekstremt varm, og jeg syns den er litt liten, den går også på 5400RPM( vet ikke om dette er standar for bærbar), som jeg syns var litt lite... så jeg vurderer å bytte den ut, Ønsker tips til en ny HDD som kunne passe, jeg ønsker da en på min. 80GB med 7200RPM(om mulig). Jeg sjekket også RAM'n min som var PC2700 på 133Mhz, jeg syns også at dette var litt tregt og håper på anbefalinger til ny RAM, vill helst ha PC3200 med 1024MB hvis d er tilgjengelig til bærbar. Jeg vet ikke hvilke opplysninger som trengs, men jeg har en: Fujitsu Siemens Amilio D 480 Series bærbar Det sto også at batteriet skulle være i ca to timer, men jeg har aldri klart å ha den på lengre enn 30 - 40 minutter....noen råd også her hadde ejg satt pris på.. På forhånd takk Lenke til kommentar
MKE Skrevet 6. mai 2005 Del Skrevet 6. mai 2005 Jeg kunne trengt noen tips om min bærbare pc, og setter pris på alle svar. Jeg kjøpte meg en bærbare PC i sommerferien 2004 til 14000 kr som jeg synes var veldig bra da jeg fikk den. Denne hadde en HDD på 60 GB som var delt inn i en partisjon. Jeg ønsker og ha en partisjon til Windows(eventuelt andre OS) og en til andre ting som programmer, så etter en stund formaterte jeg og repartisjonerte HDD'n.... etter dette merket jeg at den begynt å gå litt tregere...Jeg har aldri hørt om at dette skal ha noe å gjøre med hastigheten, og håper på noen råd. HDD'n blir også ekstremt varm, og jeg syns den er litt liten, den går også på 5400RPM( vet ikke om dette er standar for bærbar), som jeg syns var litt lite... så jeg vurderer å bytte den ut, Ønsker tips til en ny HDD som kunne passe, jeg ønsker da en på min. 80GB med 7200RPM(om mulig). Jeg sjekket også RAM'n min som var PC2700 på 133Mhz, jeg syns også at dette var litt tregt og håper på anbefalinger til ny RAM, vill helst ha PC3200 med 1024MB hvis d er tilgjengelig til bærbar. Jeg vet ikke hvilke opplysninger som trengs, men jeg har en: Fujitsu Siemens Amilio D 480 Series bærbar Det sto også at batteriet skulle være i ca to timer, men jeg har aldri klart å ha den på lengre enn 30 - 40 minutter....noen råd også her hadde ejg satt pris på.. På forhånd takk når du formaterer skal det egentlig gå raskere er kun 60gb som har 7200rpm til nå men det er 100gb på vei. pc2700 kjører 333mhz tror ikke din bærbar kan få noe nytte med pc3200 400mhz men mer ram vil hjelpe veldig på. du skal ha sodim ddr minne du finner det på komplett eller psdata kjent sak at batteri blir dårlig etter 6 måneder de fleste bruker bare bærbare på vanelig strøm og da koker batteriet hele tiden det beste er å tømme batteriet for strøm også la det ligge vedsiden av maskinen tomt for strøm da lever deg mye lenger. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå