Slazenger Skrevet 5. mai 2005 Del Skrevet 5. mai 2005 Hey dere jeg har et lite problem med mit Radeon 9800 pro atlantis som dere ser på bilde, så har grafikken flippet helt. Jeg har renset kortet og oppdatert drivere,formatert osv noen som har en aning om hva jeg må gjøre?? trenger seriøst hjelp Lenke til kommentar
Slazenger Skrevet 5. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 5. mai 2005 Er det ingen som vet noe? Lenke til kommentar
Eyzteinn Skrevet 5. mai 2005 Del Skrevet 5. mai 2005 Fikk en slik bug da jeg spilte half life 2 .. En restart var alt jeg trengte for å få det til å fungere. Har sjelden hørt om denne typen bugs da kortet er ødelagt, så tror dette gjelder en software-feil. Lenke til kommentar
P4niX Skrevet 5. mai 2005 Del Skrevet 5. mai 2005 Beskriv problemet litt bedre. Er det slik kun i spill eller i windows og? Hvis det er kun i spill hvilke spill er det da som er problemet? Lenke til kommentar
Slazenger Skrevet 5. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 5. mai 2005 Nei det full screen og i window i neocron og Wow Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 5. mai 2005 Del Skrevet 5. mai 2005 Nei det full screen og i window i neocron og Wow Og det betydde? Det fungerer OK i Windows (2D).. det fungerer bra i spill (3D) bortsett fra de to du helst vil spille? Det ser jo unektelig ut som artifacts pga. overklokk/varme.. Du er ikke en av de som "bare må" flashe BIos til XT.. og har gjort det? Du har ikke overklokket? Hva slags kabinett er det? Sitter det ett PCI-kort inntil grafikk-kortet? Skiftet skjermkortkjøler? Mange spørsmål.. som krever svar.. før vi kan si noe mer.. Det jeg kan si.. er at 9800 Pro-kort blir *svært* varme.. og uten tilstrekkelig kjøling vil det fort bli slike problem/skadet kort.. Lenke til kommentar
meeg Skrevet 5. mai 2005 Del Skrevet 5. mai 2005 Overklokket GPU og/eller minnet? Slike artefakter kommer kommer gjerne når skjermkortet er overklokket. Hvordan er det med varme og luftgjennomstrømning i kabinettet? Lenke til kommentar
gsn Skrevet 5. mai 2005 Del Skrevet 5. mai 2005 (endret) Først og fremst er det veldig vanskelig å hjelpe deg når du kommer med så lite info om problemet ditt. Og det var svært vanskelig å tyde "Nei det full screen og i window i neocron og Wow", du bør heller ikke skrive "ingen som vet noe?" etter en time, bumping skal egentlig ungås men skal du gjøre d bør du vente 24 timer. Problemet ditt kan være forårsaket av varme, hvis du har byttet kjøler KAN det være lurt å fjerne kopper shimmen rundt kjernen. Du kan jo også teste andre drivere, feks omega ( www.guru3d.com ). Kom problemet plutselig? med driver bytte? kjøler bytte? Edit: nå har jeg aldri vært eier av et radeon kort, men det ser mer ut som grafikkfeil og ikke varme problemer (artifacts), dvs software feil. Feks drivere Endret 5. mai 2005 av gsn Lenke til kommentar
brazir Skrevet 5. mai 2005 Del Skrevet 5. mai 2005 Enig med gsn...ser ikke ut som artifacts. Sjekk om spillene du snakker om har oppdateringer. Og som sagt..installer siste drivere til skjermkort.Om du bruker Omega eller Catalyst skulle ikke ha så mye å si for dette problemet. Eventuelt kan du jo fjerne de gamle driverne helt med Drivercleaner, for deretter å installere disse på nytt. Har du installert DirectX 9.0c? Lenke til kommentar
Slazenger Skrevet 5. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 5. mai 2005 Ja jeg har 9c skal prøve me Drivercleaner Lenke til kommentar
Kevlar Skrevet 5. mai 2005 Del Skrevet 5. mai 2005 Jeg derimot, har hørt om hundrevis av slike feil der det er feil med kortet. Sjekk om viften går ordentlig og alle ramsinks sitter ordentlig.. Lenke til kommentar
krist2 Skrevet 5. mai 2005 Del Skrevet 5. mai 2005 har hatt lignede problem med mitt gamle 9800pro, fikk nytt Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå