Gå til innhold

vannblokk av Animal (FERDIG) da ern testet


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ville nok gått for tre nipler med den løsninga.

Om du kan klare det, så prøv å frese tynnere / flere ribber i samme område, da blir blokka enda bedre!

Ellers ser det jo nydelig ut! :thumbup:

 

Over i *pirkemodus*:

Den firkant-sporet langs ytterkanten av blokka er vel tiltenkt en "O"-ring? Lag litt større radier i hjørnene, så blir det lettere å få ringen på plass.

En "stygg" feil: Hullene for festeskruene bør ideelt sett ligge på utsiden av "O"-ringen.

Da slipper du å tenke på ekstra tetning tundt de fire hullene.

Lenke til kommentar
Ville nok gått for tre nipler med den løsninga.

Om du kan klare det, så prøv å frese tynnere / flere ribber i samme område, da blir blokka enda bedre!

Ellers ser det jo nydelig ut! :thumbup:

 

Over i *pirkemodus*:

Den firkant-sporet langs ytterkanten av blokka er vel tiltenkt en "O"-ring? Lag litt større radier i hjørnene, så blir det lettere å få ringen på plass.

En "stygg" feil: Hullene for festeskruene bør ideelt sett ligge på utsiden av "O"-ringen.

Da slipper du å tenke på ekstra tetning tundt de fire hullene.

skrue det sporet var men å fylles med silikon for tetting.

 

skal være enig med at det hville blitt bedre med mer ribber men vi har ikke flere 1,5 mm freser igjen (har knekket alle)

det med skruene er at jeg har laget meg et mønster som jeg liker på det som går igjen i alle blokkene jeg har laget.

målet er vel 24*40 på hullene.

grunnen til dette er at da kan jeg enkelt bytte topp på alle de blokkene jeg lager:thumbup:

 

men om noen kan komme med noen gode forlag til et mønster for en "low flow" vannblokk til socket 939 med bare 2 nipplet

 

blokken skal lages i aluminum

Endret av the animal
Lenke til kommentar

Jada, det hadde vært en løsning det også.

Men "O"-ring var visst ikke aktuelt, sporet skulle fylles med silikon....

 

Bruker man silikon som tetningsmiddel, behøver man strengt tatt ingen spor.

Er flatene som skal sammenføyes plane, så holder det med et tynt lag silikon mellom disse.

Lenke til kommentar

Det er mye mulig, det vet jeg faktisk ikke!

 

Har sjekket nå, og jeg kan ikke finne noen blokker hos dd, med diagonalkutt / pinneløsning.

 

Jeg lagde i alle fall den blokka til Candymann her på forumet i begynnelsen av januar, som en videreutvikling av TDX-klona for socket 754 / 939.

 

Den er forøvrig basert på en dyseløsning i midten av ribbene, og ett utløp.

Altså to nipler på blokka.

 

Btw; Halvveis til 9000! :!:

Endret av Skrue
Lenke til kommentar

Det har du helt rett i, gsn.

Samtidig skal jeg være såpass ærlig å si, at en eller annen her på forumet (husker ikke hvem :blush: ), ville ha meg til å prøve en "pinneløsning".

 

Men i stedet for et 90* kutt som er brukt i AC-blokkene, har jeg altså valgt ca 45* vinkel i kuttene (Gjort med baufil).

Det gir et litt bedre areale pr pinne, og dermed (teoretisk sett) en bedre kjøling.

Tror jeg da......

 

Må korrigere meg selv litt: Arealet pr pinne blir jo ikke større, men derimot får man antakelig en mer turbulent vannstrøm forbi pinnene, noe som i sin tur bør føre til et bedre varmeopptak.

Endret av Skrue
Lenke til kommentar

jeg kan jo brøve å lage noe sånt som du viser skrue men med en bladfres (ca 1,5 mm)

 

uff det kommer til å ta tid.

 

men hvordan blir det med nippler på den blokken du viser der

blir det rett over ribbene som på cuplex blokken til AC eller en på hver side.

 

det er det at jeg har et "low flow" system.

har AC sin 300L vannpumpe på 12V så det går ikke fort

Lenke til kommentar

En bladfres måtte jo være noe ja! :thumbup:

Og litt tålmodighet selvsagt....

 

Som jeg skrev i innlegget litt høyere opp, så er den basert på en dyseløsning.

Altså en nippel (og dyse rett over ribbene), og én utløpsnippel.

Om du tar en titt i artikkelen om TDX-klona, så ser du bedre hva jeg mener.

Uten å ha prøvd det, vil jeg tro at blokka kan klare seg bra med en 300 liters pumpe også.

Blokka er nemlig ikke så restriktiv som f.eks AC Cuplex. Men den er jo også ekstremt trang.

Lenke til kommentar
så den funker med nippel rett over kjernen altså, skal se hva jeg får tid til på jobben.

 

Ja, det er der den faktisk funker best ! Og gjerne i kombinasjon med en eller annen form for dyse.

Om du titter litt rundt på siste skrik av CPU-blokker, så vil du se at de mer eller mindre bruker samme prinsipp.

Gjennomløpsløsningen som du har laget i den kobberblokka fungerer jo greit den også, men for topp resultat? U know.....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...