Gribuz Skrevet 22. november 2001 Del Skrevet 22. november 2001 STØØØØØØØØØØØØY Har nettopp kjøpt en Tundra PC fra psdata 1,33Ghz 512 MB Ram Geforce2MX400 32 MB Aopen kabinett Den bråker noe Jævli TIPS ??????? Lenke til kommentar
astra design Skrevet 22. november 2001 Del Skrevet 22. november 2001 Skift ut viftene så klart.. enkel løsning. Skal ikke forundre meg at de har satt inn en FOP38 vifte på prosessoren din... :smile: Lenke til kommentar
jan rune Skrevet 22. november 2001 Del Skrevet 22. november 2001 senk strømmen i viftene dine!!! Lenke til kommentar
Stonescream Skrevet 22. november 2001 Del Skrevet 22. november 2001 1. Sjekk vifta i psu.. den kan ødelegge for et ellers stille system. 2. Vifta på prosessoren kan av og til bråke mer om det ligger støv i den.. ta frem støvsugeren.. 3. Bytt vifte i psu (eller kjøp en noizekontroll) bytt til en annen prosessorvifte/kjøler. Under 30 db er fint.. Lenke til kommentar
Monhart Skrevet 22. november 2001 Del Skrevet 22. november 2001 Gjett om jeg har en fop38... for et bråååååk!! :smile: :smile: Tipper taisol eller alpha ville fungert bedre men... Lenke til kommentar
astra design Skrevet 22. november 2001 Del Skrevet 22. november 2001 FOP38 er som en jetfly ja. Husker jeg skulle kjøpe ny maskin hos Topline. Hadde ikke så greie på vifter, og sa jeg skulle ha en vifte, lydløs som mulig. Tror du ikke han ga meg en FOP38 ?? Det ble money back dagen etter.... Lenke til kommentar
Gribuz Skrevet 23. november 2001 Forfatter Del Skrevet 23. november 2001 Viften jeg har fått er en: DP5-6I11A Fan For Socket A/FCPGA 1.4 GHz Lenke til kommentar
M4cr0s Skrevet 23. november 2001 Del Skrevet 23. november 2001 Quote: On 2001-11-23 08:41, Gribuz skrev:Viften jeg har fått er en:DP5-6I11AFan For Socket A/FCPGA 1.4 GHz Høh...den Coolermasteren der er jo rimelig quiet...ikke klag! :razz: Spøk til revolver, om den bråker fælt kan det være støv og skjitt i vifta/kjøleribba eller noe slikt. (skaper uheldig turbulens = støy) En slik kjølesak som den der skal ikke bråke uoverkommelig mye! Ellers kan det som en annen skrev, godt være PSU-vifta f.eks. som lager bråk. Lenke til kommentar
Kharan Skrevet 23. november 2001 Del Skrevet 23. november 2001 Er det stort sett bare å skru opp PSU'en og bytte vifte? Har en Papst 80*80*25mm jeg hadde tenkt å bruke til kabinettvifte (26 decibel, 58 kubikkmeter luft/time), men viften i strømforsyningen overdøver alt annet i kabinettet.. Lenke til kommentar
Gribuz Skrevet 23. november 2001 Forfatter Del Skrevet 23. november 2001 Det er ihvertfall ikke skitt og støv. Maskinen er en uke gammel Lenke til kommentar
Gribuz Skrevet 23. november 2001 Forfatter Del Skrevet 23. november 2001 Er det noen som har tips til en strømforsyning som passer til HX 45 som ikke høres ut som et jetfly. Lenke til kommentar
Anders Leipsland Skrevet 23. november 2001 Del Skrevet 23. november 2001 Kharan : Er så enkelt ja. Det er ikke noen kontakt der inne så du må kappe og skjøte ledningene selv da, men det er jo på ingen måte noe problem. Gribuz : Alle ATX PSUer funker i det kabinettet. Enermax, Fortron/Source, Noisecontrol +++ er stillegående PSUer, men hvorfor ikke bare skifte vifta? Skal du ha nytt ville jeg gått for Enermax' sitt 350w som du får hos Microplex. Lenke til kommentar
Gribuz Skrevet 23. november 2001 Forfatter Del Skrevet 23. november 2001 Takk alle sammen for deres tips. Nå er jeg litt klokere angående støy Lenke til kommentar
th_hau Skrevet 23. november 2001 Del Skrevet 23. november 2001 Du kan jo også sette inn noen lyddempings matter fra 3DfxCOOL. Hjelper en del det også. Men om du har vifter som bråker no ifernalsk så er det en ordel å bytte dem. Du kan jo kjøpe deg en vannkjøler. Noe dyrt kanskje! Lenke til kommentar
kingkong Skrevet 23. november 2001 Del Skrevet 23. november 2001 Quote: On 2001-11-22 13:24, jan rune skrev:senk strømmen i viftene dine!!! Hvorfor senke strømmen når det er mye enklere å senke spenningen, og det gir samme resultat...? Lenke til kommentar
faidroz Skrevet 23. november 2001 Del Skrevet 23. november 2001 Jeg installerte Noise Control CPU-vifte, strikkoppheng til HDer og la teppe i kassa mi. Det holdt ikke, så jeg gikk til anskaffelse av et trådløst tastatur og mus + en lang, lang skjermkabel. (+ kabler til all den andre driten) Deretter satte jeg faenskapet inn i skapet og lukket igjen. Ah. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå