defeijter Skrevet 5. mai 2005 Del Skrevet 5. mai 2005 Jeg har en HP ze4400 med AMD xp2400 1.8ghz (visstnok i følge specsen). Den har til tider blitt veldig varm, noen ganger så varm at den slår seg selv av. Nå har jeg installert "mobile meter" og oppdaget noe bekymringsverdig: Temperaturen varierer mellom 45 og 90 (!) grader selv om maskinen ikke arbeider. For ordens skyld står den alltid på flatt undelag. Jeg syntes det var veldig mystisk at det tempen skulle variere så mye, men til tross for min begrensede datakunnskap fant jeg årsaken: et program som heter realmon.exe (tror det er noe som tilhører antivirusprogramet mitt, E-trust) sørger for å holde CPU på 100% konstant. Da jeg deaktiverte dette programmet sank tempen til normal igjen. Har noen opplevd noe lignende? Noen tips? Jeg er usikker på hva dette realmon.exe egentlig er for noe og hvor lurt det er å deaktivere det... Lenke til kommentar
Fredrik Larsen Skrevet 5. mai 2005 Del Skrevet 5. mai 2005 Blås pc-en ren innvendig og i vifter, ta Arctic Silver på cpuen...det er vel det jeg kommer på i farta. Lenke til kommentar
defeijter Skrevet 5. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 5. mai 2005 Blås pc-en ren innvendig og i vifter, ta Arctic Silver på cpuen...det er vel det jeg kommer på i farta. Det er sikkert ikke dumt, men jeg tror ikke dette er årsaken til problemet. Årsaken er at realmon.exe bruker 100% CPU konstant. Når jeg deaktiverer dette programmet så synker temperaturen til et levelig nivå igjen. realmon.exe er visstnok en real time monitor som antivirusprogrammet mitt bruker og jeg har derfor betenkeligheter med å deaktivere det. Kan likevel ikke fatte hvorfor det bruker så mye CPU... Kan det være noe spyware-jævelskap ute å går? Bruker spybot og ad-aware. Når realmon.exe er deaktivert ligger tempen rundt 55 grader i følge "mobmeter". Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå