paalhb Skrevet 5. mai 2005 Del Skrevet 5. mai 2005 (endret) I en skole oppgave skal jeg finne ut om et et gitt domene har en ftp server, verktøyene jeg har i bruk er dig,whois,nmap og traceroute.... Slik jeg ser det er det vel bare nmap som kan gi meg svaret på det? prøvd meg på en -sS scan, men fikk ikke noe svar. noen som har noen andre metoder, evt. standard unix verktøy som kan hjelpe meg med dette? skal også finne så mange viktige email adresser som mulig, her er det ensete jeg har funnet email adressen til hun som registrerte domenet i whois databasen. noen tips? Endret 5. mai 2005 av paalhb Lenke til kommentar
Wraith Skrevet 5. mai 2005 Del Skrevet 5. mai 2005 (endret) Jepp, det heter "ftp" ftp domen.navn eller: ftp ftp.domene.navn På den måten får du verifisert at det faktisk er en FTP server som kjører der også, ikke bare et eller annet som kjører på port 21:-) Endret 5. mai 2005 av Wraith Lenke til kommentar
objorkum Skrevet 5. mai 2005 Del Skrevet 5. mai 2005 (endret) Det er nok ingen måte du kan finne det ut med sikkerheit. For alt du veit kan FTP-serveren køyre på blablableble.domene.com, men det vanlege er jo ftp.domene.com, så då er det berre å prøve seg. Og som sagt er det nok enklare å bruke ein ftp-klient enn nmap til det. Du kan jo sjølvsagt bruke "dig" til å finne alle subdomener til domenenamnet, og på den måten scanne alle dei subdomena for FTP-server. Endret 5. mai 2005 av objorkum Lenke til kommentar
ratix Skrevet 5. mai 2005 Del Skrevet 5. mai 2005 Du kan jo sjølvsagt bruke "dig" til å finne alle subdomener til domenenamnet, Hvordan? Lenke til kommentar
ways Skrevet 5. mai 2005 Del Skrevet 5. mai 2005 hvilket kurs er dette? høres jo ut som en gøy oppgave. Lenke til kommentar
objorkum Skrevet 5. mai 2005 Del Skrevet 5. mai 2005 Du kan jo sjølvsagt bruke "dig" til å finne alle subdomener til domenenamnet, Hvordan? Uhm, det kan ein vel ikkje nei... Lenke til kommentar
ratix Skrevet 5. mai 2005 Del Skrevet 5. mai 2005 Hehe, nesten så jeg begynnte å tvile på mine manual-skills Lenke til kommentar
zyp Skrevet 5. mai 2005 Del Skrevet 5. mai 2005 Man kan det om ikke domeneserveren er sperret for AXFR-requests. dig AXFR domene Lenke til kommentar
objorkum Skrevet 5. mai 2005 Del Skrevet 5. mai 2005 Hehe, nesten så jeg begynnte å tvile på mine manual-skills Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 5. mai 2005 Del Skrevet 5. mai 2005 nmap er jo nyttig om man skal sjekke ut om ftp kjører Bruker det hver gang jeg skal finne printerene på skolen - scanner hele nettet (de kjører JetDirect) nmap domene.no sikkert lurt å ta med flagg for OS og versjonsdeteksjon også. For å finne brukenavn/eposter tenker jeg finger... Om du har fått en sånn oppgave har du sikkert fått noen tips tidligere om hvordan du skal løse den? Hvaslags kurs er dette egentlig? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå