x871kx6167ss7 Skrevet 5. mai 2005 Del Skrevet 5. mai 2005 Jeg prøver meg litt med å overklokke min AMD 64 NewCastle 3000+ s754. Men jeg har desverre ikke AGP lås (PCI har jeg ). Hva ville du ha sagt at er det absolutte maxpunkt for frekvensen til en X800pro? Nå ligger den på ~73Mhz, er det forsvarlig? Hvilke måter er det jeg kan få overklokket CPUen når jeg har nådd maks AGPhastighet? Lenke til kommentar
Adversary Skrevet 5. mai 2005 Del Skrevet 5. mai 2005 Du kan bruke Clockgen til å skru ned agp Funker med meg Lenke til kommentar
x871kx6167ss7 Skrevet 5. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 5. mai 2005 Du kan bruke Clockgen til å skru ned agp Funker med meg Jeg lastet det ned og prøvde. Men hos meg kunne jeg bare stille HTT, og den påvirket jo AGP... Lenke til kommentar
Bob Ibsen Skrevet 6. mai 2005 Del Skrevet 6. mai 2005 Hva ville du ha sagt at er det absolutte maxpunkt for frekvensen til en X800pro? Nå ligger den på ~73Mhz, er det forsvarlig? Hvilke måter er det jeg kan få overklokket CPUen når jeg har nådd maks AGPhastighet? Om det er forsvarlig... du kommer vel neppe til å ødelegge noe. Men ATI-kort er kjent for å takle høy AGP-klokke dårligere enn nVidia-kort. Det betyr neppe noe annet enn at det blir ustabilt med for høy klokke. Når du har maks multiplikator, og økt HTT til det punktet hvor AGPen blir ustabil, har du dessverre nådd "taket". Lenke til kommentar
x871kx6167ss7 Skrevet 6. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 6. mai 2005 Når du har maks multiplikator, og økt HTT til det punktet hvor AGPen blir ustabil, har du dessverre nådd "taket". Vil det hjelpe å øke volten i skjermkortet for å nå høyere frekvenser? Hva er det som man pleier å komme til før det sier stopp? Lenke til kommentar
Bob Ibsen Skrevet 6. mai 2005 Del Skrevet 6. mai 2005 (endret) Når du har maks multiplikator, og økt HTT til det punktet hvor AGPen blir ustabil, har du dessverre nådd "taket". Vil det hjelpe å øke volten i skjermkortet for å nå høyere frekvenser? Hva er det som man pleier å komme til før det sier stopp? Skjermkortets interne spenninger? Svært tvilsomt, for dette dreier seg jo om bussene som transporterer data til og fra enhetene, og ikke enhetene i seg selv. Grafikkortet ditt fores jo også direkte fra strømforsyningen, det er nok bare ren informasjon som mottas gjennom AGPen. Høyere GPU-spenning kan hjelpe på overklokkingen av skjermkortet, men ikke bussen det kommuniserer med. Det kan nok hjelpe på buss-stabiliteten å øke AGP-volten, dog. Det blir vanskelig for meg å gjette på hvor du kan havne, jeg har ingen erfaring med brikkesett som ikke støtter PCI/AGP-lås. Endret 6. mai 2005 av Bob Ibsen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå