Gå til innhold

RIVA TUNER klokket ned 6600GT gpu'en til 100mhz!?!

Anbefalte innlegg

Jeg har et GF 6600Gt Ultra som skal yte 520/1050Mhz. Når jeg intallerte dette programmet som ble beskrevet som det beste å klokke både ATI og Nvidia kort med på www.guru3d.com, sa programmet at jeg burde restarte for at programmet skulle få mest mulig nøyaktige innstillinger. Etter restarten ble kortet 100/599Mhz istedet!?!? (hørte jeg nøyaktig?) Jeg har avinstallert rivatuner og prøvd flere programmer som kan klokke skjermkort men ingen kan klokke mer enn 100% av standard altså 200Mhz er max :nei:

Hvis du lurer på om korte virkelig kjører 100Mhz så er svaret JA! Prøvde å kjøre første testen i 3dm03 og den hakket!!

Om ikke jeg får noe svar på denne tråden heller, blir det format c: akkurat som i går da jeg prøvde å få hjelp her: http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=413410

Grunnen til at jeg høres litt muggen ut er fordi denne kvelden skulle brukes til spilling ikke feilsøking ettersom det er fri i morgen :thumbdown: Dessuten formaterete jeg allerede en gang tidligere i kveld siden ikke HL2dm ville virke som det skulle.

Endret av Hans Erling
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+6132

Øøh..

Nå bar vel innlegget til trådstarter preg av både tidspunkt og frustrasjon... :)

Det "vanlige" rådet om formatering var vel ikke overraskende...

Noe som sikkert kan være lurt å prøve er å avinstallere kortet/drivere... kjører drivercleaner.. og installere driver pånytt (gjerne uten nettverk og <urk> Automatic Update under øvelsen)..

Det burde løse problemet.. og så kan det for ettertid .. være lurt å ikke prøve mer "tweaking" via RivaTuner (som må ha vært en versjon av Rivatuner som ikke støttet akkurat det kortet)...

For Nvidia-kort er det Coolbits som gjelder.. Min ringe mening... .)

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...