Gå til innhold

Dell Inspiron 6000

Anbefalte innlegg

Nå har jeg bestemt meg for og kjøpe en Dell Inspiron 6000

vil dette oppsettet fungere til spilling?

Intel® Pentium® M prosessor 715a (1.5GHz, 2MB L2 cache, 400MHz FSB) UMA grafikk

15,4" widescreen skjerm UltraSharpTM WSXGA+ (1680 x 1050) LCD Panel

512MB 400MHz DDR2 RAM (2x256)

128MB DDR ATI MOBILITY® RADEON® X300

60GB (5400rpm) IDE harddisk

Og hva er forskjellen mellom:

primær 6-celle 53 WHr batteri (inneholder ikke subwoofer)

Ekstra primært 9-celle 80 WHr batteri

hva velger jeg?

Endret av sthomas
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Intel® Pentium® M prosessor 715a (1.5GHz, 2MB L2 cache, 400MHz FSB) UMA grafikk.

Dette var en feil i bestillingssystemet (som nå er fikset) du må velge 1.6GHz.

Inspiron 6000 er nok den billigste bærbare du får tak i per dags dato som er brukbar til alle dagens spill. Bare ikke forvent å kjøre med maks innstillinger i høye oppløsninger hele tiden. Mobility X300 i denne maskinen yter akkurat likt som Mobility 9600/9700/X600 per klokkesyklus, men kjører på en litt lavere hastighet ( (297MHz på kjernen og 216MHz på minnet, tror jeg). Dette gir ca. 2500 poeng i 3DMark03 hvis du trenger noe å sammenligne med.

Når det gjelder batteriet så gir det største av dem 50% lengere batteritid, men veier ca. 150 gram ekstra. Velg det som er viktigst for deg av batteriytelse og vekt. Subwoofer-referansen tror jeg er en feil som har blitt med klipp-og-lim fra en tidligere Inspiron-modell (9100/XPS) hvor et av batterivalgene hadde en integrert sub. Så vidt jeg vet gjelder ikke dette de nåværende modellene.

Endret av qwert
Lenke til kommentar
Nei.. han kan velge det andre 1,5 GHz alternativet.. Da vil det gå.. Jeg fikk det ihvertfall til.

Nei. Det var, som sagt en feil som nå (stort sett) er rettet opp. 1.5GHz P-M kan bare leveres sammen med den integrerte grafikken. Valget er borte på det midterste alternativet, og forsøker du å velge den sammen med X300 ved å starte på den billigste pakken får du en feilmelding selv om 'Pentium® M prosessor 715a (1.5GHz 2MB L2 cache 400MHz FSB) ATI X300 grafikk' er at menyvalg under prosessorheadingen.

Jeg skjønner forøvrig ikke hvorfor noen skulle ønske å starte på den billigste versjonen. Den er utelukkende der for at de som ikke vet bedre skal legge til dyre oppgraderinger og dermed betale mer enn de må. Tusen kroner ekstra for X300, P-M 1.6GHz og DVD-brenneren gjør det misterste alternativet til *mye* mer prisgunstig. Legg til de samme oppgraderingene på basispakken og de skal plutselig ha ytterligere 3600,- for samme varen. Det er her Dell henter fortjenesten sin.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...