Gå til innhold

ytelse boost up

Anbefalte innlegg

Hei .. jeg fikk gf6 6800 GT 256 idag. Jeg gikk fra GF4 TI 4600 .. men boost upen blåser meg ikke over ende og lurer på noe her.

Jeg glemte å sette i strømmen til det skjermkortet .. jeg ante ikke at den krevde egen tilgang til strøm da agpen ikke kan gi nok. Slo på/av pcen 3-4 ganger før jeg inså at jeg dreit meg ut. Kan jeg ha skadet den fysisk?

Jeg har bare 512 ram, jeg hører hardisken jobber som faen liksom. Men med GF4 kortet så var det ikke såå stort problem .. ja, jeg har satt specs litt høyere opp .. men det burdte da gå bra?

Jeg har AMD 64 2800 ++ .. så anbefaler CSS å kjøre medium og i wow så lagger det som faen av og til .. til tross jeg ikke har satt dem alt for høyt opp.

Edit: Det tar nå lengre tid å gå inn på spill også har jeg legget merke til, nå har jeg også slettet alt og lagt inn driveren på nytt av .. til og med fra cden.

Er forresten kjernetemp i grafisk 71 og omgivelsetemperatur 48 c mye? Kan jeg overcloake ? i tilfelle til hvor mye ?

Takk for all hjelp.

Endret av Dukle
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei, jeg la inn ny driver direkte fra Nvidia .. jeg dreit i å legge inn den drivercden da jeg tipper den er litt utdatert allerede. Men jeg fjernet ikke Nvidia driverne før jeg la inn de nye, nei. Når det gjelder strømkabelen så er det stappet inn. Da jeg prøvde å fyre den opp uten den så bare pep den hele tiden og vifta stoppet å gå. Bilde fikk jeg heller ikke.(mangel på strøm) Det jeg frykter da at jeg kanskje svei den en smule.

Endret av Dukle
Lenke til kommentar

Har den ikke strøm, er det heller ikke noe som kan svis vel..... ? :roll:

Hvor stor strømforsyning har du foresten?

Overklokke med en temp på 71 grader er vel ikke akkurat å anbefale, da er det mer sjangs for at du svir no... Vurdert kabinettvifter? Synes 71 grader var veldig mye jeg...

Endret av Caddy
Lenke til kommentar

Hei, Har en 400w. En jeg faktisk kjøpte billig fra komplett. Når det gjelder vifter så har jeg en sentral. Jeg skal fyre den opp og se om den blir noe kaldere.

Har den ikke strøm, er det heller ikke noe som kan svis vel..... ? rolleyes.gif

Vel .. jeg tenkte på siden den fikk strøm av agp? vifta startet å gå til kortet så sluttet det liksom. Men så da kan jeg ikke ha skadet det fysisk?

Lenke til kommentar

Er det ingen uber hardcore folk her som kan svare meg på dette?

"Jeg glemte å sette i strømmen til det skjermkortet .. jeg ante ikke at den krevde egen tilgang til strøm da agpen ikke kan gi nok. Slo på/av pcen 3-4 ganger før jeg inså at jeg dreit meg ut. Kan jeg ha skadet den fysisk?"

Lenke til kommentar

"Jeg glemte å sette i strømmen til det skjermkortet .. jeg ante ikke at den krevde egen tilgang til strøm da agpen ikke kan gi nok. Slo på/av pcen 3-4 ganger før jeg inså at jeg dreit meg ut. Kan jeg ha skadet den fysisk?"

nei.

EDIT: Du har vell ikkje ein Q-tec psu sidan du kjøpte den billieg på komplett?

Endret av Zernick
Lenke til kommentar

nei

Lenke til kommentar

Nei du har ikke skadet kortet. Det tar overhode ikke skade av dette.

Jeg ville kjørt noen syntetiske tester (3dmark) for å se om kortet yter omtrent som det skal.

Jeg ser du ikke installerte driveren fra Gainward cd'en og det er jeg forsåvidt enig i men hvis det er et Golden Sample kort bør du installere expert tool som gir deg muligheten til å kjøre i enhanced mode. (400/1100 istedet for 350/1000)

Husk at med CS:S kjører du nå Dx9 mens med Ti kortet kjørte du Dx8. Ikke sikkert du får så ufattelig mange flere FPS men du får en mye høyere kvalitet på grafikken og får med en rekke detaljer som er utilgjengelig med det gamle kortet ditt. Jeg satt inn mitt Gainward GT kort i går og merket faktisk ganske stor forskjell fra mitt gamle 6800 kort så jeg skulle tro at du fikk et kjempehopp.

:Edit Har ikke prøvd WoW men har hørt mange si at det hakker endel med mindre enn 1024 MB minne.

Endret av Carnifex
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...