Gå til innhold

Motor størelse til en Gh 17


Anbefalte innlegg

Er det noen som vet hvor mye en Gh 17 1980 model hard topp tåler i motor størlese. Altså hk og vekt. Lurer på om jeg kan ha en90, 115 hk johnson /evinrude på den eller en 105 hk Johnson. de er fra 95 mod og oppover. Veier ca 150 til 170 kilo.

 

Mvh

gh eier.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

jeg og en kamerat eier en GH14 fra omtrent samme år.. den fikser 50 hk godt. Dette er også egentlig nok.. GH er tunge båter, så jeg tror den skal klare 105hk hvertfall... men tror du må spørre en med mer peiling en meg for hvor godt den planer..

Lenke til kommentar

Dagens GH 17 skal tåle motor opp til 90 HK.

Veit du om det er et lite Veritas-skilt på akterspeilet der dette pleier å stå?

 

Personlig ville jeg nok ikke gått for noe over 90 hk på den båten, kanskje ikke mer en 70 siden båten er såpass gammel.

Lenke til kommentar
Personlig ville jeg nok ikke gått for noe over 90 hk på den båten, kanskje ikke mer en 70 siden båten er såpass gammel.

Enig med den! 115 hk va vel litt i drøyaste lage på en gammal båt.. men hvis du absolutt må so går de vel and og forsterke hekken eller noke sånn..

 

GH er tunge båter

 

150 - 170kg Er det tongt for en 17 foter? det er ingenting i forhold til en ny båt i dag på samme størrelse.. vi hadde en skipsplast på 17 18 fot for et år sida, og den vegde 550 kg og på hekken sto det en 115 hk.. Sjønna ikkje kor du får det fra at gh er tunge båter. :hmm:

 

Edit:hvis de var båten du mente vegde 150 -170 kg eller motoren? i så fal har eg bæsja på leggen! :p

Endret av alexsnader
Lenke til kommentar
GH er tunge båter

 

150 - 170kg Er det tongt for en 17 foter? det er ingenting i forhold til en ny båt i dag på samme størrelse.. vi hadde en skipsplast på 17 18 fot for et år sida, og den vegde 550 kg og på hekken sto det en 115 hk.. Sjønna ikkje kor du får det fra at gh er tunge båter. :hmm:

 

Edit:hvis de var båten du mente vegde 150 -170 kg eller motoren? i så fal har eg bæsja på leggen! :p

Jeg regner med at han mente motoren.. Min GH14 må det min 4 mann til for å løfte..

Lenke til kommentar

Båten veier ca 500 kilo og har dobbelt bånd.. Jeg har sjekket ut hvor mye en 90 hk johnson veier og den veier ca 150 kilo det samme gjør en 115 hk fra johnson. Mens en 105 hk johnson veier rundt 170 kilo. Jeg tror det står at båten skal tåle en 90 hk på merket som står bak på den..

 

Er det hovedsak bare vekten på motoren som ståpper at jeg skal ha stor motor på båten??? Siden en 90 og 115 veier det samme så burde vel en 115 gå på den da???

 

Mvh Gh eier

Endret av zorgh
Lenke til kommentar
Er det hovedsak bare vekten på motoren som ståpper at jeg skal ha stor motor på båten??? Siden en 90 og 115 veier det samme så burde vel en 115 gå på den da???

I første omgang, ja.

men med samme vekt kan en 90 hester få den til å ligge bra i vannet på full guffe, mens en 115hk med samme vekt, gir dårligere plan pga av farten kombinert med vekten. anbefaler å følge det som står på plansjen akter i båten..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...