Uncas Skrevet 4. mai 2005 Del Skrevet 4. mai 2005 Kjøpte akkurat et Club3d 6800GT samt en vifte til det fra microplex. Kommer inn i windows og ser at "temperaturen" står på litt over 150 graider. Merker også litt lagg en gang iblant i spill. skjerm "rister" også endel, men det har skjedd før også. Noen som har forslag? Prøvde å fjerne drivere og legge inn nye Lenke til kommentar
HKS Skrevet 4. mai 2005 Del Skrevet 4. mai 2005 Hvilken vifte har du kjøpt? 150 grader er meget kritisk på et 6800GT kort... Lenke til kommentar
Blaz3r Skrevet 4. mai 2005 Del Skrevet 4. mai 2005 150 grader!. hjelp, du bør ikke bruke det før du har fått fiksa kjølingen, da risikerer du å ødelegge det. er nesten rart at det ikke er ødelagt alerede hehe. Lenke til kommentar
Uncas Skrevet 4. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 4. mai 2005 Yes. Men jeg har ikke noe tru på at måleren viser riktig, siden jeg i det hele tatt får spilt Er noe muffens på gang http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=ARCOLVSNV5 det er kjølern! Lenke til kommentar
sveinsel Skrevet 4. mai 2005 Del Skrevet 4. mai 2005 (endret) 150F = 65C .... synser at det høres mer rimlig ut selvom det er allt for mye det også ..... Edit: Har du smurt på kjølepasta (Arctic silver)???? Endret 4. mai 2005 av sveinsel Lenke til kommentar
HKS Skrevet 4. mai 2005 Del Skrevet 4. mai 2005 Yes. Men jeg har ikke noe tru på at måleren viser riktig, siden jeg i det hele tatt får spilt Er noe muffens på gang http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=ARCOLVSNV5 det er kjølern! Er du sikker på at hele GPU'en på 6800GT kortet ditt har kontakt med kjøleren? Jeg hadde problemer med min NV Silencer at finishen på kjøleren var for dårlig... Måtte til med slipepapir for å få en jevn flate... Sjekk også at driveren din ikke oppgir temperaturen i Farenheit... Lenke til kommentar
Uncas Skrevet 4. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 4. mai 2005 Jau, har smørt på litt kjølepasta(det som fulgte med kjølern). Gradene er målt i C ikke F. Men fint at dere prøver å tipse litt da vertfall Lenke til kommentar
sveinsel Skrevet 4. mai 2005 Del Skrevet 4. mai 2005 (endret) Jau, har smørt på litt kjølepasta(det som fulgte med kjølern). Gradene er målt i C ikke F. Men fint at dere prøver å tipse litt da vertfall tipse litt da vertfall .... Hehe skel vi tipse enda mer da Hvilke temperaturer har du forøvrig?? Har du 50 grader i kabinettet?? Hva har CPU?? Går tempen ned når du opner døra (tar av dekselet)? Sjekke om vifta roterer. Kommer det varmluft ut hølet som varmeapp på bilen?? Ta (ehh.. føl forsiktig...) på ribba og føl om den er varm ....Forsiktig... brannfare!! Føl forsiktig på baksiden av kortet om der varmt.... Freser det når du spytter på?? Med "litt over 150 graider" skal det frese bra. Kanskje du kan finne at det ikkje er kontakt mellom ribba og GPU???? Sjekk for avtrykk i gjørma... Sjekke spenniga til kortet evt. juster den ned. Ta kontakt med levrandøren og planlegg en reklamasjon. Endret 4. mai 2005 av sveinsel Lenke til kommentar
Uncas Skrevet 1. august 2005 Forfatter Del Skrevet 1. august 2005 Brukt dette kortet i 2 måneder nå og trodde den funka fint. Så masa en kamerat (Spirre) om at jeg burde teste i aquamark3 for å sjekke ytelsen.. Han lo ganske godt da jeg fikk ca 5500 Prøvd å re-flashe biosen, men fortsatt samme problem. Lenke til kommentar
thomasw Skrevet 1. august 2005 Del Skrevet 1. august 2005 Freser det når du spytter på?? Med "litt over 150 graider" skal det frese bra. Ta ei skikkelig snørrklyse å spytt på Nei, prøv å kjenn på ribba om den er varm. Lenke til kommentar
ClawHammer Skrevet 1. august 2005 Del Skrevet 1. august 2005 150 grader kortet hadde jo vært ødelakt for lenge siden da.. det kan ikke være celsius Lenke til kommentar
Uncas Skrevet 2. august 2005 Forfatter Del Skrevet 2. august 2005 Temperaturen står på 153C konstant, dvs er det et symptom på at noe er feil som igjen gjør at temperaturmålinga har tatt kvelden (vet ikke om den var sånn da jeg fikk den, satt på kjøleren med en gang. Jepp, teit!) Lenke til kommentar
tomin Skrevet 2. august 2005 Del Skrevet 2. august 2005 er nok tempraturmåleren som viser feil , har du prøvd fler program som måler tempraturen ? og 65c er vel ikke for mye strengt tatt Lenke til kommentar
murdoc Skrevet 2. august 2005 Del Skrevet 2. august 2005 har dette kortet selv. har fungert i 4-5 måneder nå. uten problemer :S 11000 i 3dmark 03 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå