aic007 Skrevet 4. mai 2005 Del Skrevet 4. mai 2005 Hei. Er det noen som kunne forklart meg hva slags instruksjoner jeg må skrive for å kunne sette farge på en panel, JPanel, og komponentene. Lenke til kommentar
Gjest Sletet+adslkfjv Skrevet 4. mai 2005 Del Skrevet 4. mai 2005 http://www.apl.jhu.edu/~hall/java/Swing-Tu...ial-JPanel.html hvis du hadde googlet litt hadde du raskt funnet mange svar på spørsmålet ditt.. Lenke til kommentar
aic007 Skrevet 7. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 7. mai 2005 Yo man!! Når jeg googler, så finner jeg bare hardcore koding som jeg ikke forstår en dritt av. Lenke til kommentar
bakrull Skrevet 7. mai 2005 Del Skrevet 7. mai 2005 Man kan sette farge på for- og bakgrunn på komponenter ved hjelp av setForeground(Color farge) og setBackground(Color farge). eks: JButton knapp = new JButton("Trykk her"); knapp.setForeground(Color.white); knapp.setBackground(Color.black); Du finner det meste av det du trenger i java API Lenke til kommentar
aic007 Skrevet 8. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 8. mai 2005 Thanx mate!! Det var til stor hjelp!! Har et spørsmål til: Noen som vet åssen man setter en "firekant" rundt tekstfeltene på en panel ? (Bruker borderlayout) Lenke til kommentar
bakrull Skrevet 8. mai 2005 Del Skrevet 8. mai 2005 Regner med at du mener en ramme rundt komponentene(f.eks JTextField). Da må du bruke BorderFactory. Et eksempel er: JLabel info = new JLabel("Info:"); info.setBorder(BorderFactory.createLineBorder(Color.blue)); Du kan altså bruke klassemetodene i BorderFactory for å lage rammer på komponenter, er egentlig veldig lett. Lenke til kommentar
aic007 Skrevet 8. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 8. mai 2005 Hei!! Jeg vet åssen man setter ramme rundt 1 komponent, men det jeg lurte på er, åssen man setter en ramme rundt flere textfields. At man har flere textfields og labels og lager en firekant utenfor alle komponentene. Slik som det er lagd på eksemplet nederst på denne siden: http://www.apl.jhu.edu/~hall/java/Swing-Tu...ial-JPanel.html Lenke til kommentar
slimjim1 Skrevet 9. mai 2005 Del Skrevet 9. mai 2005 Det gjør du slik: panel.setBorder(new javax.swing.border.TitledBorder("Info:")); (Det finnes flere forskjellige border`s..) Lenke til kommentar
buskmann Skrevet 9. mai 2005 Del Skrevet 9. mai 2005 hvordan man setter en ramme rundt flere textfields. Du legger alle de elementene du ønsker ramme rundt til i en egen JPanel. Dette panelet legger du ramme rundt, og så legger du det til i contentpanen din. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå