Gå til innhold

Installasjon av aMSN CVS

Anbefalte innlegg

Jeg nedlastet CVS.tar.gz pakken til aMSN og pakket denne ut. aMSN kjørte med en gang via ./amsn uten å gjøre noe som helst. Men tray icon virker ikke. Får melding om at jeg må kompilere dette for å bruke docking. Så jeg går inn i /plugins/traydock/ og kjører ./configure, men får meldingen

checking for Tcl configuration... configure: WARNING: Can't find Tcl configuration definitions

I README filen står det:

Then you run

./configure

If it says it can't find the tk/tcl stuff, try using

./configure --with-tcl=/path/to/tcl --with-tk=/path/to/tk

Men det virket heller ikke...

Da står det videre i README filen:

If for some wierd reason (dosen't really have to be wierd) nothing wants to configure and maketry doing it manually as follows ( subsitute the right paths for your system):

gcc -pipe -c -O -fPIC -DUSE_TCL_STUBS -DUSE_TK_STUBS -DOSS -I/usr/X11R6/include

-I/usr/include/tcl8.4 -I/usr/include/tcl8.4/tcl-private/generic -I/usr/include/tcl8.4/tk-private/generic -DTCL_81_API tray.c

gcc -pipe -shared tray.o -lc -L/usr/lib -lImlib -ljpeg -ltiff -lungif -lpng -lz

-L/usr/X11R6/lib -lSM -lICE -lXext -lX11 -ldl -lpthread -lieee -lm -L/usr/lib -ltclstub8.4 -L/usr/lib -ltkstub8.4 -o libtray.so

Men fikk ikke det heller til å virke.

Noen som har en anelse hva jeg må gjøre for å få tray icon til aMSN ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Installerte tk-devel og tcl-devel, og da fikk jeg kjørt ./configure. Men det stoppet ikke der. Nå vil configure at jeg har Imlib >= 1.8.2

Edit: Merkelig. Systemet mitt har jo Imlib versjon 1.9.14

Edit2: ser ut som ./configure leter etter en fil som heter imlib-config. Jeg kan ikke se å ha denne på systemet. Søkte litt etter Imlib. Fant bare for det meste Imlib2, men minimalt av Imlib

Endret av DJViking
Lenke til kommentar
Installerte tk-devel og tcl-devel, og da fikk jeg kjørt ./configure. Men det stoppet ikke der. Nå vil configure at jeg har Imlib >= 1.8.2

Edit: Merkelig. Systemet mitt har jo Imlib versjon 1.9.14

Edit2: ser ut som ./configure leter etter en fil som heter imlib-config. Jeg kan ikke se å ha denne på systemet. Søkte litt etter Imlib. Fant bare for det meste Imlib2, men minimalt av Imlib

*-config-programmer ligger i devel-pakker, dermed trenger du imlib-devel og/eller imlib2-devel.

Lenke til kommentar
Det er et mareritt å komplierer tray-docken selv. Jeg har bare prøvd for pakkene for ubuntu og fedora, men begge hadde traydock klar til bruk.

Hm, må vere distrospesifikt. Eg hadde aldri problem den tida eg bruke aMSN.

Er vel ikkje fleire Imlib-pakkar i pakkesystemet? Høyres jo ut som du har det rette.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...