Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Telenor - Vi kommer oss bare 1 om gangen på nett

Anbefalte innlegg

Hva er nyere versjon da? Jeg fikk mitt levert av Telenor januar 2004. Er det gammelt eller nytt da?

Da er det nytt, svjv er det versjon 4 som er nyeste og det har lampene på toppen og ikke i fronten som på eldre speedtouch-modemer.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hva er nyere versjon da? Jeg fikk mitt levert av Telenor januar 2004. Er det gammelt eller nytt da?

Det kan også skjekkes ved å se på serienummeret under boksen..

Begynner det på MBTN624MQ.. eller MBTN624PA.. er det nytt, hvis ikke er det gammelt.

Hvis du har et gammelt, så eneste måten er da at en av pcene deler nettet til resten av pcene..

Endret av rvlarsen
Lenke til kommentar
Det kan også skjekkes ved å se på serienummeret under boksen..

Begynner det på MBTN624MQ.. eller MBTN624PA.. er det nytt, hvis ikke er det gammelt.

Bare og firmwareoppgradere de gamle, da får du samme funksjon som på de nye med router.

Det gjelder kun versjon 4 som nevnt i min post med lampene på toppen av modemet.

Lenke til kommentar

Da er det nytt, svjv er det versjon 4 som er nyeste og det har lampene på toppen og ikke i fronten som på eldre speedtouch-modemer.

Det er 3 lys oppå toppen ja ;) . Hvor finner jeg firmwaren da? På den nederlandske siden du linket til? :hmm:

EDIT: Jeg har ingen av de serienumrene... Betyr det at den må være gammel da?

Endret av sablabra
Lenke til kommentar
Det er 3 lys oppå toppen ja ;) . Hvor finner jeg firmwaren da? På den nederlandske siden du linket til? :hmm:

http://www.speedtouch.nl/downloads/510_Upgrade_427.exe

Denne finner selv modemet og oppgraderer det, spør den etter passord er det vanligvis det jeg skrev. Men du må selv sette det opp som router, enkelt men du bør kanskje ha nettilgang så du har mulighet for og spørre.

Printe ut denne, så går det lekkert ;)

Lenke til kommentar
Når jeg nå startet den setup av firmwaren, så sier den at det er passord. Jeg legger ved et bilde. Noen som vet om det er et standard passord?

Jeg nevnte i min post at dette normalt er adsl som username og 1024 som password

Lenke til kommentar

Passord og brukernavn for og logge seg inn på modemet er vanligvis adsl/1024

det sier agvg.. mulig dette stemmer.. ellers så kan det være at du/den som satt opp modem første gang har satt et passord.

EDIT: Fjernet 2. quote

Endret av lathorv
Lenke til kommentar
det sier agvg.. mulig dette stemmer.. ellers så kan det være at du/den som satt opp modem første gang har satt et passord.

Nå kom disse ferdigkonfigurerte fra Telenor og da hadde de det passordet jeg nevnte, men selvsagt kan det finnes noen med andre passord men jeg har ikke funnet noen av de når jeg har oppgradert med nyere firmware.

Lenke til kommentar
Ok, det var riktig passord :) . Så ikke den posten lenger oppe her :blush: . Men nå som den begynte å oppgradere firmwaren, så kom den her meldingen opp:

kan være noe ustabilitet. sjekk at kabelen sitter godt i og virker. du kan jo også koble fra alle andre maskiner etter en evt. router, men i teorien skal ikke dette ha noen forskjell.. du kan også prøve å ta ut internett ledningen (forutsetter selfølgelig at du har lastet ned firmwaren til din maskin)

Lenke til kommentar
Ok, det var riktig passord :) . Så ikke den posten lenger oppe her :blush: . Men nå som den begynte å oppgradere firmwaren, så kom den her meldingen opp:

Plugg det rett i PC-en du bruker til oppgraderingen, og restart det før du oppgraderer.

Slå også av alle brannvegger o.l på den PC-en du bruker til og oppgradere det.

Lenke til kommentar

Plugg det rett i PC-en du bruker til oppgraderingen, og restart det før du oppgraderer.

Slå også av alle brannvegger o.l på den PC-en du bruker til og oppgradere det.

Hmm... jeg gjorde det på den måten, men det fungerer fortsatt ikke... det var rart...

Lenke til kommentar
Jeg prøvde det, men med en gang den begynner å oppgradere så står det: A network cable is unplugged. Og da kobler den seg jo i fra...

Dette er normalt, du kan prøve og resette det til fabrikkinnstillinger med denne metoden:

How to Perform a Hardware Reset to Factory Defaults

Proceed as follows:

Step 1

Make sure the SpeedTouch is powered off.

Step 2

Press the power button once (shortly).

Step 3

As soon as the Power/System LED is flashing green, press the power button once more (shortly).

Step 4

The Power/System LED stops flashing to become solid green. After six seconds, it starts flashing green again. Press the power button once more (shortly).

Step 5

All LED's flash green once.

Step 6

The SpeedTouch reboots and will come online with factory default settings.

Lenke til kommentar

Du kobler deg på med pppoe sant? Kablene står rett fra splitter til 510 og over i maskina du kobler opp med?

Du er også online når du prøver å oppgradere. Riktig?

har du et 510 SKAL serialnummeret stå under boksen..På den sølvfargede lappen.

Begynner det på MBTN624MQ.. eller MBTN624PA?

Starter det på LL?

Endret av brazir
Lenke til kommentar

Jeg vet ikke hvilken som er serialnummeret, siden det står 2 stykker. Men jeg skriver ned begge: DSLBA624MP, CP0R48GG0DN

Jeg tror jeg kobler meg på med pppoe ja. Når jeg kobler opp så står det i hvert fall: Connecting through WAN Miniport (PPPOE)

EDIT: Jeg legger ved et bilde av hvor langt den kommer. Nå tror jeg kanskje jeg skal prøve det fra den andre pcen, som akkurat har hatt fresh windows installering. Håper det funker :ermm:

Endret av sablabra
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...