B4stian Skrevet 4. mai 2005 Del Skrevet 4. mai 2005 (endret) Forandre på standard gateway? Hvordan er det mulig? Dette er OT, men: Nettverkstilkoblinger-Lokal tilkobling-Egenskaper-Internett-protokoll (TCP-IP)-Egenskaper-Bruk følgende IP-adresse-(fyll inn) Ja, men det er vel stort sett kun til lokalt? Og da må man vel begynne å deaktivere DHCP og noe sånt surr... EDIT: Glem det... bare jeg som tenkte litt feil... Endret 4. mai 2005 av datating Lenke til kommentar
rvlarsen Skrevet 4. mai 2005 Del Skrevet 4. mai 2005 Da må du nok gjøre det på den gamle metoden.. La en Pc dele internetten til resten av nettverket Lenke til kommentar
Chalciporuspiperatus Skrevet 4. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 4. mai 2005 Fant nettop ut at "huben" heter NETGEAR DS104.. Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 4. mai 2005 Del Skrevet 4. mai 2005 (endret) Fant nettop ut at "huben" heter NETGEAR DS104.. Har vel ikke noe og si hva hub'en heter. Du må kople routeren på etter modemet og hvis det er flere porter til å kople inn pcer kan du droppe routeren. Endret 4. mai 2005 av datating Lenke til kommentar
Knast Skrevet 4. mai 2005 Del Skrevet 4. mai 2005 Har du bridgemodem, kan man ikke konfigurere det. merk 2004, ikke 2005 Lenke til kommentar
Chalciporuspiperatus Skrevet 4. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 4. mai 2005 men switchen er en speedtoutch Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 4. mai 2005 Del Skrevet 4. mai 2005 men switchen er en speedtoutch Har du switch også? Du trenger kun modem -> router -> switch eller router (hvis router ikke har innebygd noen av delene). Lenke til kommentar
Knast Skrevet 4. mai 2005 Del Skrevet 4. mai 2005 Da må du nok gjøre det på den gamle metoden.. La en Pc dele internetten til resten av nettverket ja stikk opp på nattåpne clas ohlson og kjøp et nettverkskort til neida... mulighet dette, men tungvint å måtte skru på en PC til og koble til med denne for å få internett da.. funker jo midlertidig på LAN da.. som sagt: om du har et ekstra nettverkskort.. Lenke til kommentar
Knast Skrevet 4. mai 2005 Del Skrevet 4. mai 2005 men switchen er en speedtoutch nei speedtouch er modem/routermodem.. etter modemet må du ha en router (switch med WAN-kontakt) eller en switch som støtter up-link (internett oppkobling). du kan jo forsøke dette: koble switchen etter modemet med en krysset kabel (ikke standard nettverkskabel). dette funker på noen switcher.. Lenke til kommentar
sablabra Skrevet 4. mai 2005 Del Skrevet 4. mai 2005 Da må du nok gjøre det på den gamle metoden.. La en Pc dele internetten til resten av nettverket ja stikk opp på nattåpne clas ohlson og kjøp et nettverkskort til neida... mulighet dette, men tungvint å måtte skru på en PC til og koble til med denne for å få internett da.. funker jo midlertidig på LAN da.. som sagt: om du har et ekstra nettverkskort.. Men jeg har en switch da, vil det funke? Lenke til kommentar
rvlarsen Skrevet 4. mai 2005 Del Skrevet 4. mai 2005 men switchen er en speedtoutch nei speedtouch er modem/routermodem.. etter modemet må du ha en router (switch med WAN-kontakt) eller en switch som støtter up-link (internett oppkobling). du kan jo forsøke dette: koble switchen etter modemet med en krysset kabel (ikke standard nettverkskabel). dette funker på noen switcher.. Siden Speedtouchen ikke er et routermodem, må allikevel en eller annen pc koble seg til nettet med pppoe.. Og da er vi like langt Forresten har nyere modem/routere/switcher autodetect på portene, dvs at switchen krysser for deg. Finulig funksjon det der.. :!: Lenke til kommentar
Knast Skrevet 4. mai 2005 Del Skrevet 4. mai 2005 det gjør ingen forskjell.. det vi snakker om switchen funker som router eller ikke... dele internett: koble til internett som vanlig (inn i nettverksporten din), og ta en kabel ut (fra 2. nettverksport), krysset kabel direkte til en annen PC eller ukrysset (vanlig) kabel til en switch og andre PCer kobler til switchen.. Lenke til kommentar
Knast Skrevet 4. mai 2005 Del Skrevet 4. mai 2005 Siden Speedtouchen ikke er et routermodem, må allikevel en eller annen pc koble seg til nettet med pppoe.. Og da er vi like langt speedtouch er routermodem.. bruker routing på dette modemet selv... Lenke til kommentar
agvg Skrevet 4. mai 2005 Del Skrevet 4. mai 2005 det gjør ingen forskjell.. det vi snakker om switchen funker som router eller ikke... switch og router er to helt forskjellige ting med helt forskjellige funksjoner, det blir bare rot hvis man ikke klart skiller på disse begrepene. Har han et Speedtouch 510i så lar disse seg oppgradere med ny firmware slik at det vil kunne settes opp som router. Lenke til kommentar
Knast Skrevet 4. mai 2005 Del Skrevet 4. mai 2005 det gjør ingen forskjell.. det vi snakker om switchen funker som router eller ikke... switch og router er to helt forskjellige ting med helt forskjellige funksjoner, det blir bare rot hvis man ikke klart skiller på disse begrepene. Har han et Speedtouch 510i så lar disse seg oppgradere med ny firmware slik at det vil kunne settes opp som router. sorry har lett for å kalle en router for switch m/uplink (eller er det det der er . ) hvertfall så har jeg en switch som jeg kan trikse uplink på med en krysset kabel.. Lenke til kommentar
sablabra Skrevet 4. mai 2005 Del Skrevet 4. mai 2005 Har han et Speedtouch 510i så lar disse seg oppgradere med ny firmware slik at det vil kunne settes opp som router. Så siden jeg har et såkalt bridgemodem så kan jeg bare oppdatere firmwaren, så kan jeg bruke den som ruter? Lenke til kommentar
rvlarsen Skrevet 4. mai 2005 Del Skrevet 4. mai 2005 Siden Speedtouchen ikke er et routermodem, må allikevel en eller annen pc koble seg til nettet med pppoe.. Og da er vi like langt speedtouch er routermodem.. bruker routing på dette modemet selv... Ja, jeg skrev litt feil.. Speedtouch er både routermodem og bridgemodem Lenke til kommentar
agvg Skrevet 4. mai 2005 Del Skrevet 4. mai 2005 Så siden jeg har et såkalt bridgemodem så kan jeg bare oppdatere firmwaren, så kan jeg bruke den som ruter? Er det et 510 i nyere versjon så kan du det, du må sette det opp manuellt med brukernavn passord osv. http://www.speedtouch.nl/drivers.html#510 Passord og brukernavn for og logge seg inn på modemet er vanligvis adsl/1024 Lenke til kommentar
sablabra Skrevet 4. mai 2005 Del Skrevet 4. mai 2005 Så siden jeg har et såkalt bridgemodem så kan jeg bare oppdatere firmwaren, så kan jeg bruke den som ruter? Er det et 510 i nyere versjon så kan du det, du må sette det opp manuellt med brukernavn passord osv. http://www.speedtouch.nl/drivers.html#510 Passord og brukernavn for og logge seg inn på modemet er vanligvis adsl/1024 Hva er nyere versjon da? Jeg fikk mitt levert av Telenor januar 2004. Er det gammelt eller nytt da? Lenke til kommentar
Knast Skrevet 4. mai 2005 Del Skrevet 4. mai 2005 (endret) Hva er nyere versjon da? Jeg fikk mitt levert av Telenor januar 2004. Er det gammelt eller nytt da? gammelt.. nytt er etter mars 04 (merk: IKKE 05) EDIT: om neste post stemmer så beklager jeg.. Endret 4. mai 2005 av lathorv Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå