Chalciporuspiperatus Skrevet 4. mai 2005 Del Skrevet 4. mai 2005 Hei! akkuratt nå er jeg på LAN til en kompis, men vi har ett problem. Vi kommer oss bare online på nett 1 om gangen. Dette gjøres via telenor softwaren, slik at når 1 kobler seg på, kan ingen andre koble seg på. osv. Noen som vet hvorfor? er desperate her. Mvh, zeeq. Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 4. mai 2005 Del Skrevet 4. mai 2005 Du må jo ha en router for å dele linja, holder ikke med en switch. Lenke til kommentar
Chalciporuspiperatus Skrevet 4. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 4. mai 2005 ok. Vi har en router som tar inn nettet, som fører nettet til huben. Men ok, da vet jeg. Lenke til kommentar
Knast Skrevet 4. mai 2005 Del Skrevet 4. mai 2005 som datating sier ja... man kan bare bruke 1 PPPOE oppringing per linje.. siden online ADSL krever oppringing må du enten stille dette på et modem (dette går på modem som følger med ADSL abb. ditt.. utallige tråder på forumet om det..) eller du kan bruke en router med oppringing. Oppringing på modem (Thomson Speedtouch 510 som jeg tipper du har): Gå inn i internet explorer, skriv inn '10.0.0.138' i adressefeltet og klikk enter. Nå er du inne på instillinger på modemet. Velg 'easy setup'. Følg veiviseren. Bruk samme brukernavn og pass som når du ringer opp fra PC, velg oppkobling 'PPPoE' og la de andre feltene stå som de gjør som standard (også de tomme). Du bør også sette system pass for routeren så ikke andre går inn eksternt og gjør endringer Lenke til kommentar
Chalciporuspiperatus Skrevet 4. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 4. mai 2005 Ja, kom meg inn til huben eller wtf det er, men jeg må ha brukernavn og passord? hva skal jeg gjøre? Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 4. mai 2005 Del Skrevet 4. mai 2005 Ja, kom meg inn til huben eller wtf det er, men jeg må ha brukernavn og passord? hva skal jeg gjøre? For å sette opp PPPoE? - Ja, til det må du bruke det han kameraten din har fått tildelt fra Telenor. Lenke til kommentar
Knast Skrevet 4. mai 2005 Del Skrevet 4. mai 2005 Ja, kom meg inn til huben eller wtf det er, men jeg må ha brukernavn og passord? hva skal jeg gjøre? spør faren din hva brukernavn og passord er.. evt reset modemet med en penn i sprekken på modemet. Følg deretter bruksanvisningen min.. mener hvertfall at standard er ikke pass.. prøv evt å trykk ok med blanke felt. Lenke til kommentar
sablabra Skrevet 4. mai 2005 Del Skrevet 4. mai 2005 som datating sier ja... man kan bare bruke 1 PPPOE oppringing per linje.. siden online ADSL krever oppringing må du enten stille dette på et modem (dette går på modem som følger med ADSL abb. ditt.. utallige tråder på forumet om det..) eller du kan bruke en router med oppringing. Oppringing på modem (Thomson Speedtouch 510 som jeg tipper du har): Gå inn i internet explorer, skriv inn '10.0.0.138' i adressefeltet og klikk enter. Nå er du inne på instillinger på modemet. Velg 'easy setup'. Følg veiviseren. Bruk samme brukernavn og pass som når du ringer opp fra PC, velg oppkobling 'PPPoE' og la de andre feltene stå som de gjør som standard (også de tomme). Du bør også sette system pass for routeren så ikke andre går inn eksternt og gjør endringer Når jeg skrev inn 10.0.0.138 så kom jeg ikke inn på Thompson speedtouch greia... Noen som vet hvorfor? Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 4. mai 2005 Del Skrevet 4. mai 2005 som datating sier ja... man kan bare bruke 1 PPPOE oppringing per linje.. siden online ADSL krever oppringing må du enten stille dette på et modem (dette går på modem som følger med ADSL abb. ditt.. utallige tråder på forumet om det..) eller du kan bruke en router med oppringing. Oppringing på modem (Thomson Speedtouch 510 som jeg tipper du har): Gå inn i internet explorer, skriv inn '10.0.0.138' i adressefeltet og klikk enter. Nå er du inne på instillinger på modemet. Velg 'easy setup'. Følg veiviseren. Bruk samme brukernavn og pass som når du ringer opp fra PC, velg oppkobling 'PPPoE' og la de andre feltene stå som de gjør som standard (også de tomme). Du bør også sette system pass for routeren så ikke andre går inn eksternt og gjør endringer Når jeg skrev inn 10.0.0.138 så kom jeg ikke inn på Thompson speedtouch greia... Noen som vet hvorfor? Kanskje du har en annen ip-adresse. Lenke til kommentar
sablabra Skrevet 4. mai 2005 Del Skrevet 4. mai 2005 som datating sier ja... man kan bare bruke 1 PPPOE oppringing per linje.. siden online ADSL krever oppringing må du enten stille dette på et modem (dette går på modem som følger med ADSL abb. ditt.. utallige tråder på forumet om det..) eller du kan bruke en router med oppringing. Oppringing på modem (Thomson Speedtouch 510 som jeg tipper du har): Gå inn i internet explorer, skriv inn '10.0.0.138' i adressefeltet og klikk enter. Nå er du inne på instillinger på modemet. Velg 'easy setup'. Følg veiviseren. Bruk samme brukernavn og pass som når du ringer opp fra PC, velg oppkobling 'PPPoE' og la de andre feltene stå som de gjør som standard (også de tomme). Du bør også sette system pass for routeren så ikke andre går inn eksternt og gjør endringer Når jeg skrev inn 10.0.0.138 så kom jeg ikke inn på Thompson speedtouch greia... Noen som vet hvorfor? Kanskje du har en annen ip-adresse. Åssen finner jeg ut den da? Jeg prøvde å skrive inn ipconfig i command, og da kom det jo opp en del ip-adresser og lignende. Er det noen av de? Lenke til kommentar
Knast Skrevet 4. mai 2005 Del Skrevet 4. mai 2005 som datating sier ja... man kan bare bruke 1 PPPOE oppringing per linje.. siden online ADSL krever oppringing må du enten stille dette på et modem (dette går på modem som følger med ADSL abb. ditt.. utallige tråder på forumet om det..) eller du kan bruke en router med oppringing. Oppringing på modem (Thomson Speedtouch 510 som jeg tipper du har): Gå inn i internet explorer, skriv inn '10.0.0.138' i adressefeltet og klikk enter. Nå er du inne på instillinger på modemet. Velg 'easy setup'. Følg veiviseren. Bruk samme brukernavn og pass som når du ringer opp fra PC, velg oppkobling 'PPPoE' og la de andre feltene stå som de gjør som standard (også de tomme). Du bør også sette system pass for routeren så ikke andre går inn eksternt og gjør endringer Når jeg skrev inn 10.0.0.138 så kom jeg ikke inn på Thompson speedtouch greia... Noen som vet hvorfor? eller et annet modem.. gå å sjekk. det er der veggkontakta går inn.. har du et annet modem kan det være en annen IP. topcom xplorer? Under er linken til Onlines egen ADSL FAQ. Der står det en del nyttig om du har problemer. Eller ring kundeservice. http://www.online.no/kundeservice/veiledni...yr-telenor.html Lenke til kommentar
rvlarsen Skrevet 4. mai 2005 Del Skrevet 4. mai 2005 som datating sier ja... man kan bare bruke 1 PPPOE oppringing per linje.. siden online ADSL krever oppringing må du enten stille dette på et modem (dette går på modem som følger med ADSL abb. ditt.. utallige tråder på forumet om det..) eller du kan bruke en router med oppringing. Oppringing på modem (Thomson Speedtouch 510 som jeg tipper du har): Gå inn i internet explorer, skriv inn '10.0.0.138' i adressefeltet og klikk enter. Nå er du inne på instillinger på modemet. Velg 'easy setup'. Følg veiviseren. Bruk samme brukernavn og pass som når du ringer opp fra PC, velg oppkobling 'PPPoE' og la de andre feltene stå som de gjør som standard (også de tomme). Du bør også sette system pass for routeren så ikke andre går inn eksternt og gjør endringer Når jeg skrev inn 10.0.0.138 så kom jeg ikke inn på Thompson speedtouch greia... Noen som vet hvorfor? Kanskje du har en annen ip-adresse. Er vel ikke alle Telenorbrukere som har Thomson Speedtouch 510 heller? Fra min tid med Telenor hadde jeg hvertfall Alcatel. Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 4. mai 2005 Del Skrevet 4. mai 2005 som datating sier ja... man kan bare bruke 1 PPPOE oppringing per linje.. siden online ADSL krever oppringing må du enten stille dette på et modem (dette går på modem som følger med ADSL abb. ditt.. utallige tråder på forumet om det..) eller du kan bruke en router med oppringing. Oppringing på modem (Thomson Speedtouch 510 som jeg tipper du har): Gå inn i internet explorer, skriv inn '10.0.0.138' i adressefeltet og klikk enter. Nå er du inne på instillinger på modemet. Velg 'easy setup'. Følg veiviseren. Bruk samme brukernavn og pass som når du ringer opp fra PC, velg oppkobling 'PPPoE' og la de andre feltene stå som de gjør som standard (også de tomme). Du bør også sette system pass for routeren så ikke andre går inn eksternt og gjør endringer Når jeg skrev inn 10.0.0.138 så kom jeg ikke inn på Thompson speedtouch greia... Noen som vet hvorfor? Kanskje du har en annen ip-adresse. Er vel ikke alle Telenorbrukere som har Thomson Speedtouch 510 heller? Fra min tid med Telenor hadde jeg hvertfall Alcatel. Jeg har Alcatel, men de sluttet de å sende ut for over et år siden tror jeg. Men nok OT-prat! --- Har du fått det til? Hvis ikke bør du sjekke at du har husket @online.no på slutten av brukernavnet. Lenke til kommentar
sablabra Skrevet 4. mai 2005 Del Skrevet 4. mai 2005 som datating sier ja... man kan bare bruke 1 PPPOE oppringing per linje.. siden online ADSL krever oppringing må du enten stille dette på et modem (dette går på modem som følger med ADSL abb. ditt.. utallige tråder på forumet om det..) eller du kan bruke en router med oppringing. Oppringing på modem (Thomson Speedtouch 510 som jeg tipper du har): Gå inn i internet explorer, skriv inn '10.0.0.138' i adressefeltet og klikk enter. Nå er du inne på instillinger på modemet. Velg 'easy setup'. Følg veiviseren. Bruk samme brukernavn og pass som når du ringer opp fra PC, velg oppkobling 'PPPoE' og la de andre feltene stå som de gjør som standard (også de tomme). Du bør også sette system pass for routeren så ikke andre går inn eksternt og gjør endringer Når jeg skrev inn 10.0.0.138 så kom jeg ikke inn på Thompson speedtouch greia... Noen som vet hvorfor? eller et annet modem.. gå å sjekk. det er der veggkontakta går inn.. har du et annet modem kan det være en annen IP. topcom xplorer? Under er linken til Onlines egen ADSL FAQ. Der står det en del nyttig om du har problemer. Eller ring kundeservice. http://www.online.no/kundeservice/veiledni...yr-telenor.html Nei, jeg har Thompson Speedtouch 510i Lenke til kommentar
Knast Skrevet 4. mai 2005 Del Skrevet 4. mai 2005 (endret) Åssen finner jeg ut den da? Jeg prøvde å skrive inn ipconfig i command, og da kom det jo opp en del ip-adresser og lignende. Er det noen av de? Trykk på "Lokal tilkobling" i tray (nederst til høyre) eller nettverkstilkoblinger i windows, trykk på arkfanen "støtte", og se på IPen som står bak "Standard Gateaway". EDIT: Ja, dette står også i ipconfig, som "Standard gateaway Endret 4. mai 2005 av lathorv Lenke til kommentar
rvlarsen Skrevet 4. mai 2005 Del Skrevet 4. mai 2005 som datating sier ja... man kan bare bruke 1 PPPOE oppringing per linje.. siden online ADSL krever oppringing må du enten stille dette på et modem (dette går på modem som følger med ADSL abb. ditt.. utallige tråder på forumet om det..) eller du kan bruke en router med oppringing. Oppringing på modem (Thomson Speedtouch 510 som jeg tipper du har): Gå inn i internet explorer, skriv inn '10.0.0.138' i adressefeltet og klikk enter. Nå er du inne på instillinger på modemet. Velg 'easy setup'. Følg veiviseren. Bruk samme brukernavn og pass som når du ringer opp fra PC, velg oppkobling 'PPPoE' og la de andre feltene stå som de gjør som standard (også de tomme). Du bør også sette system pass for routeren så ikke andre går inn eksternt og gjør endringer Når jeg skrev inn 10.0.0.138 så kom jeg ikke inn på Thompson speedtouch greia... Noen som vet hvorfor? eller et annet modem.. gå å sjekk. det er der veggkontakta går inn.. har du et annet modem kan det være en annen IP. topcom xplorer? Under er linken til Onlines egen ADSL FAQ. Der står det en del nyttig om du har problemer. Eller ring kundeservice. http://www.online.no/kundeservice/veiledni...yr-telenor.html Nei, jeg har Thompson Speedtouch 510i Som det står på telenor sine sider, kommer Thompson Speedtouch 510i som både bridge- og routermodem. Derfor bør du skjekke serienummeret på boksen og se om det stemmer med dette. Har du bridgemodem, kan man ikke konfigurere det. Lenke til kommentar
sablabra Skrevet 4. mai 2005 Del Skrevet 4. mai 2005 Åssen finner jeg ut den da? Jeg prøvde å skrive inn ipconfig i command, og da kom det jo opp en del ip-adresser og lignende. Er det noen av de? Trykk på "Lokal tilkobling" i tray (nederst til høyre) eller nettverkstilkoblinger i windows, trykk på arkfanen "støtte", og se på IPen som står bak "Standard Gateaway". Men den ip-adressen har jeg endret på selv da, slik at jeg kan bruke ftp med xboxen. Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 4. mai 2005 Del Skrevet 4. mai 2005 Åssen finner jeg ut den da? Jeg prøvde å skrive inn ipconfig i command, og da kom det jo opp en del ip-adresser og lignende. Er det noen av de? Trykk på "Lokal tilkobling" i tray (nederst til høyre) eller nettverkstilkoblinger i windows, trykk på arkfanen "støtte", og se på IPen som står bak "Standard Gateaway". Men den ip-adressen har jeg endret på selv da, slik at jeg kan bruke ftp med xboxen. Forandre på standard gateway? Hvordan er det mulig? Lenke til kommentar
sablabra Skrevet 4. mai 2005 Del Skrevet 4. mai 2005 (endret) som datating sier ja... man kan bare bruke 1 PPPOE oppringing per linje.. siden online ADSL krever oppringing må du enten stille dette på et modem (dette går på modem som følger med ADSL abb. ditt.. utallige tråder på forumet om det..) eller du kan bruke en router med oppringing. Oppringing på modem (Thomson Speedtouch 510 som jeg tipper du har): Gå inn i internet explorer, skriv inn '10.0.0.138' i adressefeltet og klikk enter. Nå er du inne på instillinger på modemet. Velg 'easy setup'. Følg veiviseren. Bruk samme brukernavn og pass som når du ringer opp fra PC, velg oppkobling 'PPPoE' og la de andre feltene stå som de gjør som standard (også de tomme). Du bør også sette system pass for routeren så ikke andre går inn eksternt og gjør endringer Når jeg skrev inn 10.0.0.138 så kom jeg ikke inn på Thompson speedtouch greia... Noen som vet hvorfor? eller et annet modem.. gå å sjekk. det er der veggkontakta går inn.. har du et annet modem kan det være en annen IP. topcom xplorer? Under er linken til Onlines egen ADSL FAQ. Der står det en del nyttig om du har problemer. Eller ring kundeservice. http://www.online.no/kundeservice/veiledni...yr-telenor.html Nei, jeg har Thompson Speedtouch 510i Som det står på telenor sine sider, kommer Thompson Speedtouch 510i som både bridge- og routermodem. Derfor bør du skjekke serienummeret på boksen og se om det stemmer med dette. Har du bridgemodem, kan man ikke konfigurere det. Det står at alle modem levert før mars 2004 er bridgemodem. Jeg fikk det januar 2004 . EDIT: Betyr det at jeg ikke kan bruke den som ruter da? Endret 4. mai 2005 av sablabra Lenke til kommentar
Knast Skrevet 4. mai 2005 Del Skrevet 4. mai 2005 (endret) Forandre på standard gateway? Hvordan er det mulig? Nettverkstilkoblinger-Lokal tilkobling-Egenskaper-Internett-protokoll (TCP-IP)-Egenskaper-Bruk følgende IP-adresse-(fyll inn) EDIT: Du kan jo gjøre dette. Sett standard gateaway til 10.0.0.138 Endret 4. mai 2005 av lathorv Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå