Edmund Blackadder Skrevet 4. mai 2005 Del Skrevet 4. mai 2005 (endret) Hei! Jeg bare lurte på dette spørsmålet fordi det er utrolig masse software utpå nettet som har med sikkerhet å gjøre, og her nevner jeg mine og spør om dere synes jeg mangler noe, evt. hvor jeg kan laste det manglende programmet ned. Tusen takk -Avast 4 Professional -Microsoft AntiSpyware -AdAware SE Personal -jv16 Powertools -Spybot- Search and destroy -ccleaner -Registry Mechanic Tar også ukentlig skann med Trend Micro Housecall på nettet for den finner ofte ting som min Avast ikke finner. Så hva er lurt å ha i tillegg til disse? Hva mangler jeg? Takk for alle kommentarer o.l Endret 4. mai 2005 av Edmund Blackadder Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 4. mai 2005 Del Skrevet 4. mai 2005 Du bør ha minst et anstispyware-program(f.eks. Ad-Aware) pluss brannmur og antivirus. Lenke til kommentar
Edmund Blackadder Skrevet 4. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 4. mai 2005 (endret) ja...det er vel opplagt. Avast har Brannmur i programmet sitt, og i tillegg har jeg XP firewall, og Avast 4 er jo virusprogram så jeg skjønte lite av forrige innlegg. Det jeg spør om er om det finnes noen andre sikkerhetsprogrammer som er fint å ha, eller som er bedre enn de jeg har. Har sett på nettet et hav av masse forskjellige sikkerhetsprogrammet. Mange ulike programmer med mang ulike funskjoner. Når det gjelder Spyware så har jeg jo TRE programmer til det. Microsoft AntiS, Adaware, og Spybot S&D. Endret 4. mai 2005 av Edmund Blackadder Lenke til kommentar
Anonym234 Skrevet 4. mai 2005 Del Skrevet 4. mai 2005 Tror det holder med det du har jeg Lenke til kommentar
miCro Skrevet 4. mai 2005 Del Skrevet 4. mai 2005 Det ser ut til at du er veldig godt sikret med det du allerede har av programvare. Kombinert med fornuftig nettbruk, skal det en del til for at noe slipper gjennom. Men du kan kanskje vurdere å benytte en annen brannmur enn den XP tilbyr (AVAST sin brannmur vet jeg ingenting om). Sygate Personal Firewall er uansett et godt alternativ til det du allerede har av brannmurprogramvare, gratis er den og. Lenke til kommentar
Edmund Blackadder Skrevet 4. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 4. mai 2005 Er litt usikker på alle disse firewallene fordi jeg spiller en del spill over nettet, og da er det ofte så mye tull med at firewalls. Men kanskje det er fort gjort å konfigurere brannmuren til å slippe ut/inn dette spillet? Er det også lett å opne porter med denne brannmuren? For I noen spill må man åpne porter skjønner du... Lenke til kommentar
zjulik Skrevet 5. mai 2005 Del Skrevet 5. mai 2005 La meg få anbefale SafeXP - en enkelt .exe-fil (dvs ingen installasjonsprosess) der du får opp et vindu med avkrysningsbokser for det du vil sikre. Funker også i 2000, og kommer i nye versjoner innimellom. Støtter XP Service Pack 2. Gratis http://www.theorica.net/safexp.htm Lenke til kommentar
_Adler_ Skrevet 5. mai 2005 Del Skrevet 5. mai 2005 Har du på husket å immunisere systemet ditt med Spybot S&D? Åpne Spybot S&D-->I venstre marg: "immunize". Får du Spyware/Adware da er det godt gjort! Har selv ikke noe spyware mer, etter å bla. immunisert med Spybot+skiftet til Firefox Hvilken nettleser bruker du da? Lenke til kommentar
Edmund Blackadder Skrevet 5. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 5. mai 2005 Jeg bruker selfølgelig Opera 8. Jeg får fortsatt adaware, men i form av noen uskyldige unetydelige tracking cookies. Og hva er egentlig det Immunize greiene til Spybot S&D? Lenke til kommentar
zjulik Skrevet 6. mai 2005 Del Skrevet 6. mai 2005 Tracking cookies dukker opp i ny og ned nesten uansett hvor godt du er beskyttet. Sørg for å slette dine cookies innimellom - der liker jeg Crap Cleaner fordi du kan be den slette ved oppstart, så du begynner med en ren maskin. Immunize går antagelig på hosts-filen i windows. Denne kan inneholde en liste over domener maskinen din ikke vil tillate deg å kontakte. Bra hvis listen inneholder spywarebefengte sites - men ikke så bra hvis et virus har infisert filen og lagt inn sin egen liste over sikkerhetssider (f eks symantec, trend micro) som du da ikke vil få lov å kontakte. Immunize til Spybot S&D gir deg vel en solid hostsfil med nyeste liste over spywaresites, slik at du ikke havner innom dem. Lenke til kommentar
_Adler_ Skrevet 6. mai 2005 Del Skrevet 6. mai 2005 (endret) Hvis noen ønsker en liten guide i SPybot S&D, besøk DENNE siden. Fant bla. dette tipset der: Advanced Tip: ActiveX controls are blocked by adding the CLSID, which is the number between the curly brackets { 000..etc } under the registry key HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Internet Explorer\ActiveX Compatibility. You then make a dword value called "Compatibility Flags " and make it the hexadecimal value of 400. This is called the killbit and will stop the program from being able to run on your computer. Dette gjelder kanskje bare IE (ser at man må i registeret til Internet Explorer), men det kan sikkert være lurt å gjøre dette likevell Noen som kan bekrefte dette? Endret 6. mai 2005 av _Adler_ Lenke til kommentar
zjulik Skrevet 6. mai 2005 Del Skrevet 6. mai 2005 Korrekt. Og hvis du installerer SpywareBlaster, får du et gratisprogram som legger inn alle killbitsene for både IE, Firefox og annet med et tasteklikk: http://www.javacoolsoftware.com/spywareblaster.html Lenke til kommentar
Penneknekt Skrevet 6. mai 2005 Del Skrevet 6. mai 2005 Sygate Personal Firewall kommer ikke til å sinke maskinen din ved spill. Den vil heller ikke komme i konflikt med P2P-programmer. Spywareblaster, som også ble nevnt her, er et glimrende (gratis) alternativ til Spybot S&D. Lenke til kommentar
_Adler_ Skrevet 6. mai 2005 Del Skrevet 6. mai 2005 SpywareBlaster skal testes, takk for tipset Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå