Jabbala Skrevet 4. mai 2005 Del Skrevet 4. mai 2005 Hei. Det klør i fingrene mine etter å bestille ny pc. Jeg har ventet på venice cpuen fra amd. Men denne blir jo bare utsatt og utsatt til lageret hos netshop.no. Nå er den ubekreftet til 20.05.05, vil jeg angre bittert hvis jeg bestiller winchester versjonen? Lenke til kommentar
Elensar Skrevet 4. mai 2005 Del Skrevet 4. mai 2005 Komplett.no har vell venice? Ja, du vil tjene på det då venice prosessorane kan klokkast meir... Prisen er vell den samme Lenke til kommentar
Jabbala Skrevet 4. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 4. mai 2005 Komplett.no har nok ikke venice prosessorne nei, kun winchester der i gården. Lenke til kommentar
Targa_PC Skrevet 4. mai 2005 Del Skrevet 4. mai 2005 Ingen nettbutikker har Venice inne på lager. Og ja VI skal vente til den kommer. Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 4. mai 2005 Del Skrevet 4. mai 2005 Om du skal overklokke en del så er det verdt å vente. Lenke til kommentar
Jabbala Skrevet 4. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 4. mai 2005 Vet jo det vil være verdt å vente . Er bare irriterende Lenke til kommentar
RocketArena Skrevet 4. mai 2005 Del Skrevet 4. mai 2005 Ekke sikkert den klokker så godt. Kan ikke bli misfornøyd for at du ikke runder foreksempel 2.5ghz på den. Alle cpuer klokker forskjellig, kan godt hende at en "Winchester" klokker like bra. Men generelt trur jeg en "Venice" klokker bedre enn "Winchester" Lenke til kommentar
Jabbala Skrevet 4. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 4. mai 2005 Ekke sikkert den klokker så godt. Kan ikke bli misfornøyd for at du ikke runder foreksempel 2.5ghz på den. Alle cpuer klokker forskjellig, kan godt hende at en "Winchester" klokker like bra. Men generelt trur jeg en "Venice" klokker bedre enn "Winchester" Venice skal jo klokke bedre p.g.a mindre varme utvikling. Den har vel bedre teknologi på dual channel? Lenge siden jeg leste om venice prosessoren , så rett meg om jeg tar feil Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 4. mai 2005 Del Skrevet 4. mai 2005 (endret) Må si jeg er "imponert" over konklusjonene som trekkes her.. Venice er verdt å vente på fordi den klokker *mye* bedre enn Winchester.. Det gjenstår faktisk å se... De (få) testene av Venice er vel ikke entydige mht. overklokkingspotensialet... det har vel ikke vært mer imponerende enn de første testene av Winchester.. Når dette er sagt.. så venter jeg selv i spenning på Venice.. og det blir vel en bestilling av en 3200+ når de kommer på lager.. Men jeg er ikke så bastant at jeg utbasunerer her at den er sååå myyye bedre enn Winchester.. men det hadde jo vært kjekt.. Endret 5. mai 2005 av Slettet+6132 Lenke til kommentar
Jabbala Skrevet 4. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 4. mai 2005 Kan det hende amd låser venice cpuene? Slik de gjorde med xp2500+ socket a prosessoren... Hvis dette er en mulighet og blir gjennomført hadde det jo vært mindre morsomt Lenke til kommentar
Orbo Skrevet 5. mai 2005 Del Skrevet 5. mai 2005 Venice har låst multiplier oppover ja, akuratt som AMD XP 2500+ ja. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 5. mai 2005 Del Skrevet 5. mai 2005 (endret) Venice har låst multiplier oppover ja, akuratt som AMD XP 2500+ ja. Ikke helt likt nei... A64 har (med unntak av FX) låst MP oppover, men naturlig nok (C&Q) åpen nedover.. De første Barton'ene (XP2500+) .. som jeg forøvrig er en lykkelig eier av.. var *åpne* begge veier. (som XP-M).. seinere ble de låst..og da låst for all "tukling" med MP. PS og Edit: At en Barton hadde/har åpen MP betyr jo svært lite egentlig.. da ingen socket-A HK kan "tukles" med så mye som de aller fleste nyere S754/S939.. Her er jo HT(FSB)300++ "hverdagskost"... Tror ikke det er/var mange socket-A HK som klarte noe særlig over FSB225.. Endret 5. mai 2005 av Slettet+6132 Lenke til kommentar
Orbo Skrevet 5. mai 2005 Del Skrevet 5. mai 2005 Ja, stmmer det. Sitter faktisk med en AMD XP 2500+ med åpne MP jeg også. Lenke til kommentar
Furyfax Skrevet 6. mai 2005 Del Skrevet 6. mai 2005 Til opplysning så har komplett hatt noen 3800+ venicer inne, det er tomt nå! Men om du ønsker en 3800+ venice så har netshop 2 igjen!!! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå