Gå til innhold

Ta strøm fra psu til eksternt utstyr

Anbefalte innlegg

Heisann.

Har en liten elektronikk-boksedings som krever 12volts strømtilførsel gjennom egen adapter (DC 12V), den har det typiske lille hullet bak man skal koble adapteren til.

Også har jeg fått med meg såpass at drevkontaktene fra psu'en gir 12volts spenning, så da tenkte jeg, det vil sikkert gå ann å drive denne boksen med strømmen fra en slik kontakt? :o eller er det noen problemer knyttet til dette?

Og isåfall trenger jeg jo en overgang fra den molex-kontakten til slik pinne som sitter på adapteren, noen som vet hvor man får tak i en slik en?

- Andreas

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ok, regner med at jeg kan kutte av molex-kontakten og koble på en slik en da

224605_X_2004-07-01_124435.jpg

Men, molex-kontaktene har jo bare 2*jord, 1*+12V og 1*+5V ledninger? Hvem skal jeg koble til den proppen da? :| Jeg tipper, +12V'en, og en jord kanskje? :S:S

Lenke til kommentar
Gjest Slettes-xwByZdFZ

jeg mente at du måtte finne ut hva som var - og hva som var + på den forsterkeren! etter du vet det, kan du koble sammen gul fra PSU til + på forsterker, og svart fra PSU til - på forsterker. Skjønner du?

Lenke til kommentar
jeg mente at du måtte finne ut hva som var - og hva som var + på den forsterkeren! etter du vet det, kan du koble sammen gul fra PSU til + på forsterker, og svart fra PSU til - på forsterker. Skjønner du?

+ og - står sannsynlig vis på pluggen...

men er du sikker på at 12v skal i + og 0v skal i - ?

Lenke til kommentar

Har den samme forsterkeren:

Den yter en del bedre på 14v isteden for 12v, serlig hvis du har litt tungdrevne høytalere. Ble som natt og dag for meg. Både klarere lyd og mer volum å gå på. (kult å kunne si at du har overklokket forsterkeren !)

Fantastisk liten boks.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...