andjoha Skrevet 4. mai 2005 Del Skrevet 4. mai 2005 Heisann. Har en liten elektronikk-boksedings som krever 12volts strømtilførsel gjennom egen adapter (DC 12V), den har det typiske lille hullet bak man skal koble adapteren til. Også har jeg fått med meg såpass at drevkontaktene fra psu'en gir 12volts spenning, så da tenkte jeg, det vil sikkert gå ann å drive denne boksen med strømmen fra en slik kontakt? :o eller er det noen problemer knyttet til dette? Og isåfall trenger jeg jo en overgang fra den molex-kontakten til slik pinne som sitter på adapteren, noen som vet hvor man får tak i en slik en? - Andreas Lenke til kommentar
zaalbar Skrevet 4. mai 2005 Del Skrevet 4. mai 2005 bør da gå ann dette veit ikke om hvor du kan få tak i adapter emn det kan kansje gå an å lage en overgangskabel Lenke til kommentar
Gjest Slettes-xwByZdFZ Skrevet 4. mai 2005 Del Skrevet 4. mai 2005 null problem det, bare kutt ledningene, og tvinn dem sammen, + på + og - på -. Lenke til kommentar
andjoha Skrevet 4. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 4. mai 2005 Ok, regner med at jeg kan kutte av molex-kontakten og koble på en slik en da Men, molex-kontaktene har jo bare 2*jord, 1*+12V og 1*+5V ledninger? Hvem skal jeg koble til den proppen da? :| Jeg tipper, +12V'en, og en jord kanskje? :S:S Lenke til kommentar
andjoha Skrevet 4. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 4. mai 2005 Men, siste spørsmål nå (tror jeg) Den pluggen jeg viser til, har jo 2 koblingspunkter(regner jeg med). Hvem skal jeg da koble 12V til, og hvem skal jeg koble jord til tro? :| Lenke til kommentar
Gjest Slettes-xwByZdFZ Skrevet 4. mai 2005 Del Skrevet 4. mai 2005 du må finne ut hvilken av de to ledningene som er +12V og vilken som er jord. Lenke til kommentar
Knast Skrevet 4. mai 2005 Del Skrevet 4. mai 2005 mener at 12v skal i (-) og 0v i (+).. strømmen går fra (-)-polen til (+)-polen... (jeg tar ikke ansvar for dette tipset, men er ganske sikker på at det er riktig ) Lenke til kommentar
P-in-P Skrevet 4. mai 2005 Del Skrevet 4. mai 2005 Det spørs hvor mye strøm det du skal koble til drar det selvfølgelig (ampere)! Si hva du skal koble på du så Lenke til kommentar
andjoha Skrevet 4. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 4. mai 2005 jeg skal koble på en slik en: http://www.tnt-audio.com/ampli/t-amp_e.html , som drar 2 ampere. Det burde vel psu'en klare? (Har en Fortron-Source 460W). gunz; jeg vet hvilken ledning som er hva(gul er 12v, sort er jord), men lurte på hvilke som skal kobles hvor på den nye kontakten, noe lathorv svarte på(tror jeg, eller retter sagt tror han ) Lenke til kommentar
Jar-jar Skrevet 5. mai 2005 Del Skrevet 5. mai 2005 Se på den orginale strømforsyningen. Der skal det stå om senter er + eller - Hvis ikke så må du måle. Lenke til kommentar
Gjest Slettes-xwByZdFZ Skrevet 5. mai 2005 Del Skrevet 5. mai 2005 jeg mente at du måtte finne ut hva som var - og hva som var + på den forsterkeren! etter du vet det, kan du koble sammen gul fra PSU til + på forsterker, og svart fra PSU til - på forsterker. Skjønner du? Lenke til kommentar
Knast Skrevet 5. mai 2005 Del Skrevet 5. mai 2005 jeg mente at du måtte finne ut hva som var - og hva som var + på den forsterkeren! etter du vet det, kan du koble sammen gul fra PSU til + på forsterker, og svart fra PSU til - på forsterker. Skjønner du? + og - står sannsynlig vis på pluggen... men er du sikker på at 12v skal i + og 0v skal i - ? Lenke til kommentar
Gjest Slettes-xwByZdFZ Skrevet 5. mai 2005 Del Skrevet 5. mai 2005 ja, selvfølgelig! Lenke til kommentar
M_Mickey Skrevet 12. mai 2005 Del Skrevet 12. mai 2005 Har den samme forsterkeren: Den yter en del bedre på 14v isteden for 12v, serlig hvis du har litt tungdrevne høytalere. Ble som natt og dag for meg. Både klarere lyd og mer volum å gå på. (kult å kunne si at du har overklokket forsterkeren !) Fantastisk liten boks. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå