them33p Skrevet 4. mai 2005 Del Skrevet 4. mai 2005 Jeg har 3 harddisker, 2 250gb(husker ikke navnet) og main harddisken, seagate, men nå skal vi snakke om de 2 andre. Når jeg reinstalerte windows en stund tilbake vil ikke de 2 andre harddiskene komme opp i windows igjen, ingen steder... så jeg lurte på hva dere kunne anbefale meg å gjøre? all hjelp er tatt til ved et takk! Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 4. mai 2005 Del Skrevet 4. mai 2005 Bruk Partition Magic eller andre partisjonéringsverktøy til å sjekke hva som er på diskene. Lenke til kommentar
them33p Skrevet 4. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 4. mai 2005 fant bare den ene disken, altså bare C disken.. men kan det vært at jeg ikke har instalert de riktige driverne? Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 4. mai 2005 Del Skrevet 4. mai 2005 Det er snakk om tre fysiske disker, ikke sant? Hvor mange partisjoner var det på dem? Lenke til kommentar
them33p Skrevet 4. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 4. mai 2005 partisjoner? 3?? er newb i harddisker.. skjønner du... Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 4. mai 2005 Del Skrevet 4. mai 2005 (endret) partisjoner? 3?? er newb i harddisker.. skjønner du... Harddisken er boksen som sitter i maskinen din. Harddisken kan inneholde partisjoner, som regel 1 eller flere. I partition magic vil du se hvilke partisjoner som er på hver enkelt disk. Edit: det som du ser som harddisker i windows er partisjoner, og flere av disse kan ligge på samme disk. Endret 4. mai 2005 av efikkan Lenke til kommentar
them33p Skrevet 4. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 4. mai 2005 partisjoner som C: D: osv..? da har jeg bare 1 på hver disk , men her prøver jeg og få opp de 2 harddiskene i windows igjen.. fordi de er HELT borte :S Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 4. mai 2005 Del Skrevet 4. mai 2005 partisjoner som C: D: osv..? da har jeg bare 1 på hver disk , men her prøver jeg og få opp de 2 harddiskene i windows igjen.. fordi de er HELT borte :S Kan du gå inn i BIOS og se om du finner dem? Lenke til kommentar
them33p Skrevet 4. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 4. mai 2005 Selve BIOS fant de, men ikke SATA Kontrolleren ser jeg Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 4. mai 2005 Del Skrevet 4. mai 2005 Selve BIOS fant de, men ikke SATA Kontrolleren ser jeg Er det IDE- eller S-ATA-disker? Har du lagt inn driverene til S-ATA? Lenke til kommentar
them33p Skrevet 4. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 4. mai 2005 S-ATA, jeg har prøvd men jeg er ikke sikker på hvilke det er ( har brukt Windwos Update, den kom opp med en sata driver men den funka ikke hvis jeg husker riktig ) Lenke til kommentar
Gjest Slettes-xwByZdFZ Skrevet 4. mai 2005 Del Skrevet 4. mai 2005 er ikke sikkert han laget råe partisjoner når han installet windows! Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 4. mai 2005 Del Skrevet 4. mai 2005 S-ATA, jeg har prøvd men jeg er ikke sikker på hvilke det er ( har brukt Windwos Update, den kom opp med en sata driver men den funka ikke hvis jeg husker riktig ) S-ATA-driverene skal du legge inn når du legger inn windows. Då den disken som fungérer er IDE? Lenke til kommentar
them33p Skrevet 4. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 4. mai 2005 Nope, den disken som funker er S-ATA, husker at de 2 andre harddiskene er koblet til en RAID input på hovedkortet Lenke til kommentar
holvik Skrevet 4. mai 2005 Del Skrevet 4. mai 2005 De 2 harddiskene som ikke vises i Windows er muligens koblet til en annen controller enn C. Hvis dette er tilfelle trenger du drivere til denne controlleren. Sjekk Web sidene til hovedkortet ditt, hvis du forteller hvilket hovedkort du har kan kanskje noen på disse sidene hjelpe deg. Lenke til kommentar
them33p Skrevet 5. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 5. mai 2005 k, har ASUS K8N-E Deluxe, skal sjekke etter drivere på asus sine sider nå, takk Lenke til kommentar
holvik Skrevet 5. mai 2005 Del Skrevet 5. mai 2005 De driverene du trenger ligger også på cd`en som følgte med hovedkortet ditt. Lenke til kommentar
them33p Skrevet 5. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 5. mai 2005 tror ikke det fulgte med en cd :S Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå